hoi yes, ik krijg een nieuwe keuken. ik wil graag weten waar jullie op koken en wat jullie ervaringen zijn. mijn voorkeur gaat uit naar inductie. ik zie dat inductie wel de duurste optie is , maar lijkt mij het beste schoon te houden. dus ik ben benieuwd ! gr spinnekop
wij koken keramisch. Mijn man kookt meestal en vind het wel rpima zo. ik vind het ook wel fijn je kunt goed zien wanneer de 'pit' warm is en je kunt het makkelijk schoon houden.
Ik kook op inductie, heel kindvriendelijk, waar bij keramisch koken de platen heet worden als je ze aanzet, wordt het bij inductie pas heet als er een pan op staat, ze zijn ook snel weer afgekoeld. Tuurlijk moet je je kind leren eraf te blijven maar je kan niet elke minuut van de hele dag bij je kind staan.
Leuk een nieuwe keuken! Wij zijn sinds kort van gas naar inductie over gegaan en ik moet zeggen: Super Het scheelt met koken niet veel van gas, gaat lekker snel. En het schoonmaken is heel makkelijk. Gewoon een doekje eroverheen en klaar. Wij hadden in het nieuwe huis keus tussen keramisch en inductie, bij gebrek aan een gasaansluiting. Maar keramisch heeft het nadeel dat het langer heet blijft en dat het ook warm kan worden als er geen pan op staat. Inductie werkt alleen met een pan erop en is daarom erg kindveilig. Ohja en bedenk wel dat je voor inductie waarschijnlijk andere pannen nodig hebt, niet alle pannen zijn daarvoor geschikt.
Wij koken keramisch, want wij hebben geen gas in huis (hebben ook stadsverwarming). Nu ik er eenmaal aan gewend ben, vind ik het niet meer zo erg. Als ik moest kiezen, zeker gas. Veel fijner.
Mijn moeder heeft nu zo'n 12 jaar inductie en ik heb er ook heel wat gerechten op gekookt. Vind het echt ideaal qua snelheid. Alles wordt echt snel warm. Als ik bij mij thuis (waar ik gas heb) water wil koken voor de spagehetti dan duurt dat best lang in verhouding met de inductie van mijn moeder. Maar....er zitten ook nadelen aan inductie. Bij mijn moeder is de inductieplaat al 3x kapot geweest, waarvan ze 2x een helemaal nieuwe moest hebben. Dat zijn echt dure geintjes. Het gaat gewoon veel sneller kapot, ondanks dat mijn moeder echt heel netjes en voorzichtig is met haar keuken. Nog een nadeel, is dat niet alle pannen op inductie kunnen, je zult altijd duurdere pannen moeten kopen. Mijn moeder heeft besloten dat als het wéér kapot gaat...dat ze dan over gaat op gas.
ik kookte op gas, nu op keramisch maar moet nog es heel goed nadenken of ik in mn nieuwe huis wel weer keramisch neem. gas vind ik het fijnst
wij koken op inductie en vind het echt ideaal! Snel warm, geen hete pitten als je klaar bent met koken, reageert even snel als gas, dus als je hem lager zet is het ook meteen lager. En natuurlijk het gemak van schoonmaken, niet meer die pannen roosters en pitten schoonboenen, maar na het koken even snel een doekje en klaar!
wij hebben keramisch, maar geef mij maar gas! maar zit geen gasaansluiting in ons gebouw, dus hebben geen keus..
wij koken met inductie! ideaal!! een pannetje water kookt binnen de minuut! het is super snel afgekoeld, superhandig schoon te houden,... wij hebben ook keramisch gehad! dit was echt een ramp... het duurde een half uur voor dat mijn water kookte.... wij deden dus altijd water in de waterkoker opzetten, als dit kookte goten wij het over in de pan met aardappelen... anders duurde het gewoon veel te lang! gas kookt ook goed en lekker, alleen vind ik het onhandig om schoon te maken. als daarbij je aardappelen overkoken kruipt dat allemaal tussen de gaspitten. zo ook met jus van het vlees of groenten en vet enzo... doe maar mij inductie
gas hele discussies gehad met schoonpa en de mannen van de keukenzaken waar ik laatst een nieuwe keuken heb gekocht.. ik denk ja joehoeee, wie kookt er, jij of ik? niets boven gas dus
Hier keramisch. Ik kon juist niet met gas overweg! Ik vind het fijn, echter krijg ik de kookplaat niet zo makkelijk schoon!