schoonmoeders.....pff

Discussie in 'De lounge' gestart door bengel, 14 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bengel

bengel Niet meer actief

dit keer heb ik 'het gedaan'..

schoonmoeders; labiel...4 kids, 2 zo ongeveer ontspoord. Schoonmoeder: had vriend, 4 maand terug over (hij was 28 zij 45) hij heeft het uitgemaakt. Zij is toen helemaal door het lnt gegaan, heeft hem geslagen en materiaal van hem met opzet beschadigd...
    ik liep van de week met haar dochter van 13 te wandelen, en zij vertelde me dat ze hem miste enz..en dat ze hem toch nog 1 keer wil zien om de waarheid te vertellen> Toen vertelde ik dat ze dat maar beter niet kon doen, dat schiet niet op. Hij wil geen contact meer en is boos op haar moeder vanwege de vernielingen. En ik vertelde mijn schoonzusje dat ik begreep dat ie geen contact mee wil, en dat ie boos is..
    Giseren belde schoonmama boos naar mijn vriend en wat ik allemaal wel niet gezegd had enz. dat ik hem gelijk gaf etc etc..
    Zit ik nu echt zo fout?
    ik ben maar vannacht op zolder gaan slapen want hubbie was boos op mij en mij rebbel, tja heb hart op de tong..niet altijd fijn dus. Nu hebben we elkaar tot nu toe ontlopen, ik weet niet eens zeker waar hij is...gaat wel weer over, maar wat moet ik nu?
    Ik wil eigenlijk geen excuus ofzo aanbieden, want ik heb toch geen fout iets gedaan, behalve mijn mening uiten die niet in haar straatje past?

graag reacties

xxx heel even een onzekere bengel

2. bengel

bengel Niet meer actief

of vinden jullie WEL dat ik fout zit? ...

3. lydia

lydia Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    Nee joh je hebt helemaal gelijk...laat ze maar lekker aanklooien.....(hun eigen rotzooi opruimen).....gewoon niet meer op reageren..

Sterkte

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Nee als ik je verhaal zo lees dan vind ik dat je gelijk hebt hoor... Je hebt alleen je mening gegeven en als je schoonmoeder logisch nadenkt dan kan ze toch zeker ook begrijpen dat hij geen contact meer wil? Is nog al wat, geslagen worden en spullen vernielen omdat je een relatie verbreekt...
    Nee ik vind dat je gelijk hebt en niet je excuses aan hoeft te bieden hoor!

5. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik vind niet dat jij fout zit hoor.
    Ten eerste mag je je mening geven en ten tweede zulke erge dingen heb je in mijn ogen niet gezegt dus snap niet zo goed dat ze daar boos om is.

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Nee je zit niet fout. het is waarschijnlijk een beetje uit zijn verband gerukt door je schoonzusje. van mond op mond kan een verhaal verkrachten hoor. misschien heeft ze wel gezegd dat jij de reactie van je schoonmoeder ook niet leuk vondt ofzow, ja ik zeg ook maar wat

vindt overigens de reactie van je vriend niet helemaal eerlijk....?
    Als jij hem verteld zoals het is gegaan kan hij toch niet boos zijn?

7. bengel

bengel Niet meer actief

@ angel eyes, ik denk ook wel dat het een beetje uit zijn verband gerukt is.
    Ik weet niet wat mijn vriend er nu van vind, ene kant denk ik dat ie me gelijk geeft, want vanmorgen zei ie wel : wat ga je doen (ik dacht nog wow hij praat). tim kan er denk ik gewoon niet zo goed meer tegen, dit speelt dus al 4 maanden: gisteren voordat ze ons boos belde, zei ze nog dingen als: zie je die kl...zak wel eens rijden op de snelweg en allemaal van dat soort dingen.
    Ik ben iemand die echt zegt wat ik denk, en ik weet dat dat niet altijd goed is, maar in dit geval denk ik net als jullie en inmiddels ook mijn moeder dat ik niet fout zit, heb alleen mijn mening verteld. wat niet betekent dat ik het ook zielig vind voor mijn schoonmoeder hoor, want ze is ook echt verdrietig., maar haar gedrag.
    tim is een vroegkomer en heeft een sterke band met zijn moeder, hij heeft gisteren wel boos de hoorn op de haak gegooid, wat betekent dat hij er geen zin in heeft.
    hij zei wel dat ik eens moest leren mijn mond te houden, omdat hij er problemen van krijgt.]ZIjn moeder is de spil van het gescheiden gezin, zelfs vader (exman van haar) doet nog alles voor d'r, het lijkt wel alsof iedereen moet buigen voor haar, alleen trap ik er niet in..
    pffff. afwachten wat de dag brengt, ik wilde eerst bellen maar doe ik denk ik maar niet..hoop wel dat morgen alles met tim weer goed is, want dan gaan we naar de wiz.....vanaaf maar eens praten..
    gr en thanx voor reacties meiden!

een al wat zekere bengel

8. Niet meer actief

haha.. wat zou je schoonma gezegd hebben als je had gezegd tegen je schoonzusje.. "Tuurlijk meid, neem contact op, ga eens langs"... dan was ze waarschijnlijk ook door het lint gegaan..

9. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ik denk dat je schoonzusje van 13 veel geluk heeft met zo'n lieve, verstandige volwassen schoonzus. Jij kunt haar op een rustige, reële manier uitleggen waarom sommige dingen niet zo makkelijk op te lossen zijn als zij misschien denkt of hoopt. Van haar moeder zal ze maar één kant van het verhaal horen, en van jou kan ze leren dat een verhaal altijd meerdere kanten heeft. Je hebt het goed gedaan, Bengel.

10. bengel

bengel Niet meer actief

nou gupsie, dat denk ik dus niet....ze zou dat volgens mij graag willen, want ze wil die jongen gewoon terug..
    vorige week heeft broertje van mijn vriend een auto ongelukje gehad..niks ernstigs verder hoor, maar toen heeft zij het werk van haar ex gebeld (want hij heeft nieuw mobiel nr, die zij niet heeft) om te vragen of ze tegen hem willen zeggen dat er iets gebeurd was met een van haar kinderen en of hij met haar contact op wilde nemen
    (ja echt...)
    hij heeft dit dus niet gedaan..

11. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ik denk dat je schoonmoeder een geval is wat je maar beter zo veel mogelijk moet negeren.

En als ik jou was zou ik het advies van je vriend ook een beetje opvolgen.
    Ik keur het gedrag van je schoonmoeder niet goed, maar als jij iets doet is je vriend daar de dupe van.
    Die krijgt alles van 2 kanten op zijn bord.

Hij heeft er geen zin in van zijn moeder, maar net zo min van jou.

Ondanks je hart op de tong zou ik voor ik mijn mond open trek ook even aan het gevoel van je vriend denken.

Hij kan er allemaal niets aan doen, maar hij is wel de meest gekwetste in zo'n situatie.
    Laat je schoonmoeder voor wat het is en denk meer aan je eigen relatie.

Want het is niet gezond voor jullie als jullie door toedoen van jou hart op je tong apart moeten slapen, lijkt mij.

Ruzie maken om je schoonmoeder moet je absoluut niet doen. Want het is wel zijn moeder of het nou een rotmens is of niet.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.796
    113
    Helemaal mee eens. Eigenlijk met je hele stukje.

Negeren is echt het beste. Ik heb dan wel een iets andere schoonmoeder, maar wij zijn ook echt het tegenovergestelde. Ik ben het gewoon nooit met haar eens. In het begin viel ik daar over, maar nu laat ik het gewoon gaan. Dat zei mijn vriend in het begin al. Gewoon ja en amen zeggen, dan ben je er vanaf. Ik dacht in het begin, nou echt niet, ik laat niet met me sollen! Daar kom ik nu op terug. Als ik het ergens niet mee eens ben, laat ik het gewoon en negeer ik het. Heerlijke rust geeft dat. Nu met een nieuw schoonzusje erbij helemaal. Die( schoonmoeder en zij) kunnen het geweldig met elkaar vinden, zijn het altijd eens etc... Dus dat is nog beter.

Heel veel succes met de situatie.

13. bengel

bengel Niet meer actief

we hebben net samen gepraat vriend en ik, en hij geeft mij helemaal gelijk, maar net zoals jullie schrijven wordt hij hiermee het meeste lastig gevallen..zojuist is hij achter meer dingen gekomen van zijn liefhebbende ... en heeft het zelf ook effe helemaal gehad, hij zei net dat ie nu effe net te vaak aan haar zijn neus gestoten heeft...tjee :oops: ik wil niet de aanleiding zijn van grote problemen, heb ik ook tegen hem gezegd, maar het enige wat hij zei was: probeer eerst na te denken wat je tegen hun zegt, want als t niet in het straatje past, heb je de poppen aan het dansen
    dus voortaan: geef ik geen mening meer, en als ze erom vragen wat ik ervan vind, 'waarschuw/ vraag' ik of ze mijn echte mening willen weten.

tjeetje weer wat bijgeleerd vandaag....
    vriend ligt nu effe op bed, is moe heeft gewerkt vandaag..maar vast ook hiervan...gelukkig is het tussen ons goed, maandag moetne we naar zhuis voor vruchtbaarheidsanalyse...dus ben wel blij da thet goed is
    ennuh van opzolder slapen, dat heb ik zelf besloten om gedoe uit de weg te gaan..denk dat hij het niet eens leuk vond dat ik dit gedaan heb, zal zo eens vragen

x bengel

14. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Ik vindt niet dat je fout zit, wat je schoonmoeder heeft gedaan is echt fout! En bovendien heb je recht op het hebben van een eigen mening. Ik zeg ook altijd waar het op staat, ook al is het soms niet leuk. Ik ga niet me tong inslikken als iemand me mening vraagt.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.796
    113
    Nou ik vind dat je soms de verstandigste moet zijn. Zeker als je weet dat er vervelende dingen van kunnen komen. Er zijn gewoon mensen die slecht kunnen communiceren. Ik vind het dan verspilde moeite om er toch nog mijn mening te geven. Mening geven is zeker goed, maar niet in alle gevallen.

16. bengel

bengel Niet meer actief

ik snap wat je bedoelt chanel, maar ik begrijp bossi ook, wantik pak mijn vriend nu door mijn grote 'mond' en mijn mening. Hij is nu de dupe, voor HEM zal ik volgende keer effe op mijn tong bijten ,niet voor haar, want ook ik ben van MENING dat ik altijd MIJN mening mag geven...
    maar voor vriendlief, zal ik me inhouden.
    Als ze me ooit echter vraagt naar wat ik ervan vindt, geef ik dus als antwoord, dat ik er geen mening over heb...en als ze vraagt waarom zal ik dat eens uitleggen...
    maar in de tussentijd,loopt ze vriendlief met sms-jes met gemene taal te sturen. (dat ie liegt en bedriegt enzo, over een auto dat hij volgens haar utgeleend heeft aan iemand, maar dat is helemaal niet waar, en ook al is het waar, is toch zijn auto) Hij is nuchter en zegt ik heb al te vaak mijn neus gstoten bij haar,..maar ja ik weet ook wel dat ie dit niet wil....

17. lydia

lydia Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    Jammer allemaal dat het zo moet lopen he....maar concentreer je lekker op je eigen relatie dat geeft een hoop rust...En inderdaad uit ervaring weet ik ook dat veel mensen de waarheid niet willen horen...dus gewoon meelullen werkt het beste blijkbaar......krom maar waar..

Fijne dag

18. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    hey meis ..ik hoop dat de rust in jou huis een beetje is wedergekeerd ..en suc6 vandaag op het ziekenhuis ...gaat je mannetje ook mee ?

19. bengel

bengel Niet meer actief

ja mijn mannetje gaat ook mee asjuh, we moeten pas om 15:20 dus dat duurt nog effe, k moet zeggen dat ik me rustig voel, tussen ons loopt t gewoon lekker, dat was zaterdag middag al, enw.b. ziekenhuis, ik ga van het meest positieve uit: dat het ons op welke manier dan ook gaat lukken
    thanx dat je aan me dacht/
    gr bengel

20. Niet meer actief

Ik duim mee voor een goede afloop Bengel, succes straks in het ziekenhuis!

Liefs Nies

Deel Deze Pagina