Al een hele tijd hadden we een "tik" in de verwarming. Dus vanmorgen hebben we de verwarming ontlucht. Maar nu heb ik een probleem... de verwarming doet het niet meer En het wordt hier behoorlijk koud! Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? brrrrrrrrr
oww... maar kan het dus zijn dat ie het van te voren wel deed, en dan na het ontluchten ineens te weinig water? Owwww ik hoop dat dat het is! maja water bijvullen? ? ? geen flauw idee hoe ik dat doe Vanavond maar even mijn pappie laten kijken! Getsie wat wordt het hier koud!
als je ontlucht en er zit te weinig water in dan verdwijnt de druk. als het goed is heb je ook ergens een drukmeter zitten?! heb je geen energiewacht die even langs kan komen? anders dikke sokken aantrekken hoor
Je vult water bij bij de cv daar zit een slang en waarschijnlijk ook een kraantje van de waterleiding meestal zit de slang al aan de cv ook zit er een meterje op de cv...deze staat waarschijnlijk op 0 als je nu de kraan opendraai en d=het kraantej op de cv ook dan gaat hij vullen bijvullen tot nivo 2...... dan kraantje van cv dicht en daarna de kraan van de waterleiding dicht en je cv doet het weer.... suc6 laat wel ff nakijken vanavond of je genoeg hebt bijgevuld.... lukt het zelf niet ff een buurman vragen.....maar het is eenvoudig hoor...en het koelt snel af....en dan nog tot vanavond in de kou zitten is geen pretje....
yep precies zoals Jeanette zegt. Met het kraantje bij de cv. Even opendraaien en de druk tot 2 a 2,5 laten opkomen dan kraantje weer dicht. Het is makkelijk zelf te doen en je hebt het zo eer warm! Succes!
bedankt meiden! ik heb even gekeken en er zit een metertje op... daar staat BAR bij. in dat metertje staat 0 2 4 6 er zit een zwart wijzertje in en een rood pijltje. Dat rode pijltje staat tussen de 0 en de 2, ongeveer op 1 denk ik dan. en dat zwarte wijzertje dat staat tussen de 0 en dat rode pijltje...Dus op een half ofzow, denk ik. Dus ik denk idd dat het water wel bijgevuld moet worden. Maar ik ben wat dat betreft zoooooooooooooooooooooo stom dat ik het niet aandurf om zelf te gaan vullen Vanmiddag moet ik toch naar mijn oma, dus dan blijf ik maar wat langer, hoe ik ook niet zo in de kou te zitten.
ben wel errug blij dat jullie allemaal denkd at het water bijvullen is. Was al bang dat de ketel kapot was..dat zou een duur grapje zijn.
Er kan echt niets misgaan hoor. Als je het kraantje opendraait zie je vanzelf het metertje bewegen. Het is niet gevaarlijk, het is maar water. Anders draai je hem even open en na 2 tellen weer dicht dan zie je dat alleen het metertje beweegt. Als je het echt niet durft moet je het niet doen hoor maar ik ben ondertussen een expert in bijvullen. Met onze oude cv moest ik het dagelijks doen. Nu met de nieuwe gelukkig niet meer.
Meid heel moeilijk is het niet Het metertje heb je gevonden..ja waar BAR bij staat nu zorg je met het water bijvullen dat het het zwarte metertje naar de 2 gaat ( dacth dat het de zwarte was zo uit me hoofd...er gaat er 1 bewegen met bijvullen) want een half daar doet hij het echt niet op...het is echt de druk die te laag is... gewoon ff vullen kan niets verkeerd gaan...zolang je niet boven de 2 gaat vullen....
Bij mijn cv moet de meter tussen de 1 en de 2 staan, absoluut niet boven de 2! Misschien verschilt het per cv. Heb je geen handleiding bij het apparaat?
vergeet niet een emmer of een handdoek in de buurt te houden ......voor het geval dat het gaat lekken vermoed ook dat de druk er af L.sybje
Klinkt idd alsof ie bijgevuld moet worden. Anders even de monteur bellen want in de kou zitten is ook nix he!