schoppen...

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door roosje30, 19 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roosje30

roosje30 Lid

1 feb 2011
    77
    0
    0
    Wateringen
    Hoi meiden,

ik ben gewoon heel benieuwd, hoe voelt het als een kindje schopt in je buik? Ik weet dat ik niet zwanger ben volgens alle testen, maar ik heb zo'n gek gevoel al een paar dagen in mijn buik...

2. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    in het begin zoals kleine luchtbelletjes die in je buik spatten... zo ondervond ik het toch :p en ondertussen wiebeld heel mn buik :)

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Als je daadwerkelijk vermoed dat je zwanger bent, dan zou je rond de 16/17 weken zwanger moeten zijn, wil je het kindje echt voelen bewegen.
    Echte schopjes kun je meestal vanaf 20 weken pas voelen.

Mocht je vermoeden dat je al lang zwanger zou kunnen zijn, dan zou ik voor de zekerheid een afspraak met de huisarts / verloskundige maken voor een echo.

De eerste bewegingen van je kindje lijken trouwens ook heel erg op bewegingen die je darmen kunnen maken. (Zoals mijn voorgangster schrijft: plopjes, luchtbelletjes die knappen). Misschien heb je last van je darmen?

4. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    tis ook te zien, ik ben nu voor de 5de keer zwanger en ik voelde het al bij 11 weken :D

5. Tese

Tese Niet meer actief

Be happy dat is niet waar. Bij m'n eerste voelde ik het met voorliggende placenta al met 13 weken en bij de tweede met 11.

6. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ik ben ook pas 1 keer zwanger geweest en met 13 weken voelde ik het ook al! was zelf ook helemaal verbaasd omdat je overal leest dat het pas later is maar het was toch echt zo..

7. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ik denk als je je lichaam redelijk goed kent dan voel je het ook veel gauwer :)

8. Tamara87

Tamara87 Lid

12 apr 2010
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    De weken die be happy aangeeft zijn de gemiddelde die de vk ook hanteert wanneer ze je info zal verstrekken.
    Tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen die de regel bevestigen er zijn ook vrouwen doe hun kleintje pas na 22 weken voelen.
    Dat heeft niets te maken met het niet kennen van je eigen lichaam maar met verschillende factoren zoals, de ruimte in de baarmoeder, gevoeligheid van de buikwand en de kracht van je kindje. Dus daarom lopen de weken erg uiteen.

9. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ja, dat kan ook :)

10. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Begon bij mij met plopjes vanaf week 15 en sinds deze week dus 17/18 weken voel ik gefladder in mijn onderbuik:D en duidelijk soms een schopje( voelt als een vinger die aan de binnenkant van je buik zit te prikken).
    Maar heb je een buikje dat je denkt dat je zwanger bent want bij mij kon je er al niet meer omheen met 12 weken:)

11. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Bij mij voelde het met 14 weken eerst alsof ze een vlindertje los hadden gelaten in mijn buik :D Dat werd steeds sterker en nu voel ik echt kleine duwtjes van binnenuit. net alsof je idd met een vinger duwt. Vind het ook heel erg lijken op rommelende darmen, maar dan heel lokaal!

12. roosje30

roosje30 Lid

1 feb 2011
    77
    0
    0
    Wateringen
    Hoi allemaal,

bedankt voor jullie reacties. Ik voel het inmiddels al een paar dagen niet meer. Denk niet dat ik zwanger ben hoor, maar was gewoon benieuwd hoe het voelt. Als ik niet binnen een week ongesteld wordt, doe ik toch even een testje. Maar vorige keer werd ik ook niet uit mezelf ongesteld... :(

Ik heb wel een buikje dat iemand zo maar kan vragen of ik zwanger ben, maar dat heeft ben ik bang meer te maken met het feit dat ik al 10 weken niet heb gesport... Helaas kan zoiets snel gaan bij mij.
    Volgende week maar weer naar de sportschool.

Maar de reden waarom ik het vroeg, is ook omdat ik sinds een tijdje dan een soort kriebel heb in mijn buik, zo rond mijn navel en dat had ik eerst nooit.

13. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Die van mij wordt ook een voetballer straks volgensmij, ik heb een voorliggende placenta, en vanaf week 15 ongeveer voelde ik hem aan de zijkant, en vanaf week 17 ook aan de voorkant.

En soms heb ik het idee dat die express tegen mijn blaas loopt te schoppen ;)

14. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ik had die kriebel wel rond mijn buiknavel, blijkt dus dat daar mijn placenta zit... maar weet niet of dit bewijs is dat jij zwanger bent :)

Deel Deze Pagina