Hallo, Wij zijn aan het proberen om zwanger te worden, maar ik heb sinds gisteren dat ik heel veel moet plassen. Nu ben ik vanmiddag even naar de dokter geweest en er zit wat bloed in mijn urine. Ze kunnen geen bacterie vinden, maar volgens hem duidt bloed erop dat het een blaasontsteking is. (ik zag zelf geen bloed, maar dit wijst de test uit) nu vroeg ik mij af, omdat het vandaag ongeveer mijn innesteldag zou moeten zijn of het ook hiervan kan komen? Ik weet dat ik wel eens ongesteld moest worden toen ik een test deed en dan zien ze ook rode bloedcellen in de urine. ik snap dat ik niet meteen moet denken dat het een evt zwangerschap zou kunnen zijn, maar de gedachte ging even door mijn hoofd, dus ik ben benieuwd of iemand hier meer van weet...
Bij een innesteling komt meestal geen bloed vrij. Stel dat je wel een beetje bloedverlies zou hebben, dan zit dit niet in de urine. Je urine komt namelijk uit een aparte uitgang. Overigens bestaat er niet zoiets als een innesteldag. De innesteling kan plaatsvinden tussen dag 3-14 na de eisprong.
Heb je antibiotica gekregen? Zo ja, kijk dan even na of het tijdens een eventuele zwangerschap gebruikt kan worden. Nitrofurantoine (Furabid) sowieso wel, volgens mij tot 36 weken.. Maar een hoop andere niet. Even een klein tipje tussendoor Mocht het nl alsnog een innesteling zijn geweest.. Ook al is het een andere uitgang, een heel klein druppeltje bloed slaat al flink uit op een stick. Ik kijk ze zelf na ( een van de iets minder leuke dingen van mijn werk haha), dus weet precies hoe dat gaat..
hee ik heb al vaker mijn urine laten testen op blaasontsteking en of ik het nou wel of niet had kreeg ook altijd te horen dat er veel bloed in mijn urine zat! dat zien wij inderdaad niet met het blote oog maar kunnen ze testen! dus denk niet dat het daar mee te maken heeft meis! maar zal duimen voot je!
Beetje vreemd dat ze geen bacterie kunnen vinden. Het is natuurlijk mogelijk dat je een klein beetje hebt gebloed door een aankomende ongesteldheid, innesteling, gesprongen adertje of omdat je 'te droog' sex hebt gehad en dat daardoor er bloed bij je urine in zat. Hoe voelt het verder met plassen? Moet je elke keer en komt er maar een beetje? Branderig gevoel? Last van je zij en/of je je rug (nieren)?
bedankt voor jullie reacties! Ik moet zeggen dat ik gisteren een dag had dat ik ontzettend veel moest plassen en eergisteren ook. Sinds gisterenavond is dat ineens gestopt ( had nog geen antibiotica ingenomen) ik heb idd aan de huisarts verteld dat we bezig zijn voor een kleintje en dat ik graag antibiotica wilde voor het geval dat. Ik heb idd furabid gekregen ik maak de kuur nu ook gewoon af hoor, maar was er wel benieuwd naar. Ik heb nl vaker gehad dat ik ongesteld moest worden en dat er dan idd evengoed bloed in je plas wordt aangetroffen...ook al komt het ergens anders uit het kan zich wel vermengen zeg maar.... ik wil het ook gewoon heel graag (net als alle andere dames hier waarschijnlijk hihi) dus je wilt misschien ook gewoon graag dingen zien... ik voel me nog niks anders, maar het is dat 8 voor NOD dus dan kan misschien ook nog wel niet als het wel zo mag zijn
Bij bloed in de urine of ontlasting en geen zichtbare of voelbare wondjes, altijd de huisarts even bellen.
@ cygnet, Ik ben bij de huisarts geweest en zag zelf geen bloed, maar dit is waargenomen door de teststick die ze gebruiken om te kijken of je blaasontsteking hebt... heb trouwens wel eerder ook een blaasonsteking gehad waar ze een bepaalde bacterie niet konden vinden bedacht ik vandaag