Hoi allemaal! Een vriendin en ik hadden het vanavond, via de mail, over chinese sterrenbeelden. Ons mannetje is een Tijger en jeetje... wat herken ik nu al veel!!! Echt zo grappig! Ben benieuwd of dat ook voor jullie kindjes geld! Vertel, vertel!! Apporte breedband internet - portaal en startpagina. Groetjes Cyntje78
Ik vind het altijd wel leuk om te lezen, maar net als met westerse horoscopen met een korreltje zout nemen.
Wtf wat een gekke website, ik zie niks over horoscopen maar alleen een soort ouderwetse nep-google of zo?
nee november 2009, hij is inderdaad os. het klopt wel hoor. iedereen die hem ziet zegt: wat een vriendelijke tevreden jongen...nadat ze al gezegd hebben hoe groot hij nou is...hahaha. ik heb het elders op indernet net gelezen dan de link hier.
hier ook een tijgertje...ik heb eens een site gelezen die uitgerbreider was maar weet niet meer welke...jeetje, ja hij is wel heftig!fel mannetje!pittig! haha! ik herken het ook, vanaf het begin al...maar idd als je een 'echte' volledige horoscoop wil en een beschrijving dan moet je naar een erkende astroloog. ik heb het eens laten doen (geboortedatum plus tijd) en echt het was een uitgebreide beschrijving (geen voorspellingen maar meer hoe je leven is verlopen tot nu toe en wat je karakter is) en niets zat er naast! het klopte allemaal zo erg! (niet algemeen maar echt specifiek...) bijna eng haha! en diegene kende mij niet overigens...de horsocopen in bladen kloppen niet idd!
hier ook een kleine tijger. dat wist ik al, had al gekeken voordat ie geboren was (had toch de hele dag niks te doen door mn b.i) hier in ieder geval een heel temperamentvol kind zelf ben ik een draak
Chinese horoscoop kijkt volgens mij puur naar het geboortejaar. Heel veel kinderen op deze forum zullen dus dezelfde sterrenbeeld hebben
klopt, daarom zou ik me er niet teveel aan vastpinnen want dat zou betekenen dat hele klassen met kinderen van dezelfde leeftijd allemaal hetzelfde karakter zouden hebben
binnen het jaartal heb je ook verschillende elementen, daar zie je ook verschil in karakters in. Hier ook 1 tijgertje en in ook, wordt leuk Hij is 1 en ik merk het al goed aan hem.
Het is iets (veel) ingewikkelder dan alleen het geboortejaar hoor. Zo is dochter tijger / metaal (en nog iets maar dat weet ik niet meer) en het gaat om die combinatie van drie dierentekens. Dochter is tijger / metaal Zoon rat / aarde mama rat / water papa aap / aarde
elementen hangen ook van het jaar af heb boeken over de chinese astrologie zo ben ik een haan/ metaal een ander jaar is haan/ water, haan/vuur, haan/aarde, haan/ hout zal even het boek erbij pakken
Chinese astrologie heeft ook ascedanten. De uren van de dag zijn naar de 12 dierentekend genoemd en het teken dat over het tijdstip van je geboorte heerst, is je ascedant. Maar je moet wel weer rekening houden met tijdsverschillen van geboorteplaats.