Zwanger.. of toch (hopelijk) niet...?

Discussion in 'Zwangerschap' started by selene, Nov 10, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. selene

selene Lid

Nov 10, 2007
    14
    0
    0
    reis adviseuse
    Hallo allemaal..

Ik begin me zorgen te maken, waarschijnlijk/hopelijk om niets en veel te vroeg.. maar..

anderhalve week terug heb ik onbeschermde sex gehad en ik ben niet aan de pil (ja, dom, bijzonder, heel erg, ongeloofelijk, dom..). Hij is 'voor het zingen de kerk uit gegaan, maar wel verschillende keren in me geweest. Nu begin ik dingen te merken/voelen die me vreemd zijn en kan ik een quote uit een Diana Gabaldon boek niet uit mijn hoofd krijgen: "er is een woord voor mensen die die techniek gebruiken..'ouders'."

Dingen die ik merk.
    -erg wazig, staar voor me uit, veel gedachten in mijn hoofd, geen een die blijft hangen.
    -vergeetachtig terwijl ik normaal gespr een goed geheugen heb en georganiseert ben.
    -Paar dagen bruine/licht roze afscheiding.
    -Bij de tweede keer sex (4 dagen later, dit keer wel beschermt) licht bloedverlies. Niet een paar druppeltjes, maar ook geen grote hoeveelheid. Dacht dat ik ongesteld begon te worden (was dacht ik wel wat vroeg, maar ja.. regelmatig ben ik nooit geweest) maar het hield al snel weer op. Ik heb nog nooit bloedverlies gehad bij sex, zelfs niet mijn eerste keer..
    -om 5/6 uur wakker zonder moe te zijn, terwijl ik normaal gespr lang uitslaap. 's avonds wel erg moe.
    -lichtelijk misselijk na het eten.
    -duizelig af en toe
    -kan minder koffie drinken dan normaal.
    -vandaag vroeg in de middag even kramp in mijn buik. Ik heb nooit kramp in mijn buik, nooit enig last van ongesteld zijn, voel het ook nooit aankomen. Ik dacht dat dit dan voor het eerst zou zijn..maar nee..nog niet ongesteld (8 uur later)

Nou heb ik dit allemaal wel eens gezien als teken van zwangerschap, maar het is nog maar 11 dagen terug.. zou dit niet al veel te snel zijn?

ik wil graag kinderen, ooit. Maar nu niet. Heb tijdelijk contract op mijn werk, huis in onderhuur en mijn partner is een Amerikaans acteur. Hij woont in New York! Ik wil niet verhuizen en ik weet dat hij ook nog geen kinderen wil.. Mischien dat ik me voor niets druk maak.. maar om die reden wil ik dit ook nog niet met fam/vrienden bespreken. Staat mooi dom als het niet waar zou zijn.

Ik ben nooit regelmatig ongesteld geweest, heb daarom geen idee wanneer ik zo'n test zou kunnen doen..

Wat denken jullie...?

2. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Volgens mij moet je minimaal 2 weken wachten met testen nadat je dus onbeschermde seks hebt gehad (weet ik niet zeker) Stel dat je toen ongeveer je eisprong had is er een mini kansje dat je zwanger zou kunnen zijn. Maar dan moet je dus net vruchtbaar zijn geweest en een zwemmertje uit het voorvocht van de acteur dat eitje hebben gevonden..
    Maar goed, het zou kunnen.
    Klachten kunnen van zwangerschap komen maar ook van andere dingen, plus dat je er nu in je hoofd mee bezig bent en dan werkelijk alles voelt. Je lichaam kan je goed voor de gek houden.
    Enige middel wat je zekerheid kan geven is een test. Misschien over een weekje?
    Succes meid!

3. selene

selene Lid

Nov 10, 2007
    14
    0
    0
    reis adviseuse
    Ja.. of ongesteld worden.. ik hoop maar dat mijn lichaam me voor de gek houd...ben echt nog niet aan kinderen toe en al helemaal niet met een buitenlandse man met een onzekere baan!
    Anders is het afwachten..

4. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ja idd, of ongesteld worden! Kan me goed voorstellen dat je even flink in onzekerheid zit, vervelend! En dan duurt wachten ook gewoon lang.. Ik weet niet zo goed wanneer je zou kunnen testen als je voor jouw gevoel te lang niet ongesteld wordt, misschien weet iemand anders dit hier wel ;) (hint!)

5. selene

selene Lid

Nov 10, 2007
    14
    0
    0
    reis adviseuse
    Ja, ik weet gewoon niet meer wat ik moet. Ik ben zo onregelmatig ongesteld dat ik nog niet eens percies bij hou wanneer ik ongesteld ben. Ik denk dat het nu ong.. 4 weken terug is.. als het goed is.. dus dan zou ik nu wel ong weer ongesteld moeten worden.. als het goed is..
    Is altijd achteraf praten, maar nu zou ik willen dat ik het beter bijhield!

Als er iemand is die met soort van zekerheid kan zeggen wanneer een goed moment is om te testen? Ik heb alles gelezen van 2 weken na gemeenschap tot 3 weken. Maar als je denkt voor die 2 weken je ongesteld zou moeten worden, kan je dan ook testen... Wat is het nu? Kan ik dinsdag al testen, of moet ik daarna nog een week wachten of wat?

Op dit moment zou elk antw welkom zijn, ik kan die onzekerheid niet uitstaan! Het zou ontzettend ingrijpend zijn als ik zwanger zou zijn (zou niet eens weten hoe ik het aan die jongen of mijn fam zou moeten vertellen..of hoe ik het financieel zou moeten regelen..) maar als ik het maar zeker zou weten, dat zou al schelen! Dan kan ik tenminste iets doen! Natuurlijk als ik het zeker zou weten dat het niet zo is.. dan kan ik verder..

6. dayenne

dayenne VIP lid

Aug 14, 2007
    7,564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Je hebt zeker geen testje in huis he?
    Dan zou ik als ik jou was maandag een test halen en doen! Is ie negatief, en je wordt nog niet ongi dan kan je 2 dagen later weer een test doen (hcg verdubbelt elke 2 dagen ;)).
    Veel succes!

7. selene

selene Lid

Nov 10, 2007
    14
    0
    0
    reis adviseuse
    Geen test in huis, nee. Was geen reden toe, had nooit onveilig gemeenschap gehad, was op het moment niet sexueel actief.. maar ja.. vakantie.. alles ingepakt behalve mijn gezonde verstand..

misschien inderdaad maar doen.. dan is het alleen morgen afwachten en werk maandag, maar dan heb ik in ieder geval het idee dat ik wat doe..

8. dayenne

dayenne VIP lid

Aug 14, 2007
    7,564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Houd je ons op de hoogte wat er uit je test komt?
    Sterkte met het afwachten... ;)

Groetjes Dayenne

9. selene

selene Lid

Nov 10, 2007
    14
    0
    0
    reis adviseuse
    zeker, als ik test heb gedaan of intussen ongesteld ben geworden laat ik het weten! Fingers crossed..
    dank je.

10. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    vind dit wel erg grof hoor, en vindt het erg racistisch overkomen kan er niks aan doen.
    hij is wel goed genoeg om sex mee te hebben maar dat is het dan ook..... :confused:

maar zou idd een paar weekjes wachten en dan een testje doen of idd ongesteld worden hopelijk dan.

11. Niet meer actief

Jee Selene, lastige situatie. Ik zou inderdaad maandag een test gaan kopen en alvast een keer testen. Best kan dat je t nu al kan meten en zo niet, dan doe je er een paar dagen later nog een. Ik kan me voorstellen dat je hier erg onzeker over bent. En tja, of t nou dom is of niet, gebeurd is gebeurd he.

Ik geloof nooit dat Selene dat 'buitenlandse man' racistisch bedoelde, maar gewoon het feit dat hij in het buitenland woont en dat daardoor een relatie erg moeilijk is, heeft niks met ras of racisme te maken toch?

12. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

sterkte met testen maandag meid..
    kan me voorstellen dat je in jouwn situatie in de stress zit hierom.. volgende keer je gezonde verstand goed inpakken en meenemen!

13. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Ik zou me voor de zekerheid laten testen, contactbloedingen en roze afscheiding kan ook een symptoon van Chlamydia zijn..

Groetjes...

14. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ajjjjjjjjj, foutjuhhhhhhhh!
    Jammer dat je niet in de gelegenheid was voor een morning after pil, maar ja, dat is achteraf gekletst natuurlijk. :(
    Stel je voor dat het nog es gebeurd, lijkt me dat het meest safe.

Ik geloof dat ik zelf zes, zeven testen zou kopen en om de dag maar een testje doen :oops: Nouja, kost wel 7 euro per keer (bv bij Kruidvat oid)

En als het tóch waar blijkt te zijn, heeeel veel succes en sterkte!

15. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Jeetje, wat vervelend zeg, die onzekerheid...
    Hoewel de kans bestaat, is ie wel heel erg klein hoor, bij 'voor het zingen de kerk uit'. Wij hebben bijna een jaar deze manier toegepast (ik kan niet tegen die hormonen van de pil) en in dat jaar was een kindje hardstikke welkom geweest hoor, maar het was nog niet de bedoeling. Het had geen enkel probleem geweest als het wel zou komen, vandaar dat we hiervoor kozen. Toen we er echt voor gingen was ik na een maand zwanger! Dus volgens mij is de kans relatief klein bij 'voor het zingen de kerk uit'. Sterkte met afwachten!

16. selene

selene Lid

Nov 10, 2007
    14
    0
    0
    reis adviseuse
    Bedankt voor alle reacties. Ik zal testen doen en anders voor de zekerheid naar dokter voor de genoemde soa.

Dat bedoelde ik inderdaad. Als hij hier in Nederland had gewoont (of ik daar), was er wat mij betreft niets aan de hand geweest. Maar hij woont in New York City en omdat hij acteur is heeft hij nooit echt baanzekerheid. Ik verdien niet overdreven veel geld en elkaar zien om een relatie gaande te houden is moeilijk. We hebben elkaar 4 keer in een jaar gezien en bij alle behalve de laatste keer was omdat een van beide naar een nabijgelegen staat of land moest voor werk en de ander daar naar toe kon reizen. Stel je voor dat ik zwanger ben, dan zou het voor het kind ook moeilijk zijn, hij/zij zou zijn vader haast nooit zien.
    Zou bedoelde ik het meer.

17. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    Veel succes meid! Is idd een moeilijke situatie.
    Hoop dat je ons op de hoogte houdt!

Liefs

Kelly

18. selene

selene Lid

Nov 10, 2007
    14
    0
    0
    reis adviseuse
    Zal ik doen, op het moment gaat het op en neer. Het is zo'n kleine kans dat ik denk; nah.. maar aan de andere kant.. symptonen zijn er wel erg veel.. zou toch fijn zijn als die jongen in Nederland woonde, hadden we samen kunnen stressen..

19. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Phoe wat een spanning. Het is idd niet zo slim nee. Maar goed het is gebeurt...
    Ook ik raad je aan om 14 dagen na de "daad" te testen en dan om de 2 dagen.
    Maar je lichaam kan je behoorlijk voor de gek houden. Misschien omdat je er zo mee bezig bent dan je ook je symptomen er bij denkt.
    Weet hij al dat je misschien zwanger bent? Of ben je inmiddels weer terug in Ned?

Meid, ik wens je veel sterkte en ik duim voor je.
    Hou ons wel op de hoogte.

Liefs Boney

20. selene

selene Lid

Nov 10, 2007
    14
    0
    0
    reis adviseuse
    Nee slim was het niet.. En ik had altijd gezegt dat ik het nooit zou doen.. En hiervoor is het ook nooit gebeurt, ik heb een relatie uitgemaakt omdat hij weigerde een condoom om te doen.. maar ja.. vakantiegevoel, had hem al een tijd niet gezien en gevoelens rennen met het gezonde verstand weg.. ik ken hem al een jaar (hiervoor wel altijd condoom gebruikt), hij had een paar maanden daarvoor een test laten doen voor SOA's en was clean.. (maar dat was maanden terug en ik ben nu niet naif genoeg om te denken dat er in die tijd niets gebeurt kan zijn)

Hij weet van niets. Ik zal het wel vertellen mocht het zo zijn (of mocht het een soa zijn). Maar op moment kan hij er toch weinig aan doen. Hij heeft net een rol gekregen in een toneelstuk wat goed kan zijn voor zijn cariere, daar moet hij zich eerst maar op concentreren.
    Plus, vandaag ben ik iets kalmer. Waanzinnig moe en de andere klachten zijn niet weg, maar denk toch dat dat ook van andere dingen kan komen.

Hier praten heeft echt geholpen, dank jullie allemaal! Ik hou jullie zeker op de hoogte.

Share This Page