ik heb mijn oog op een babysling van draagdoek.nl, ben een beetje aan het rondneuzen en lees veel positiefs over het dragen op deze manier, maar vind deze doek wel wat duur, hebben jullie andere suggesties? Of is dit een redelijke prijs voor zon doek?
Bedoel je dan de Bykay of de slendang? Ik overweeg de bykay aan te schaffen, lijkt me ideaal maar twijfel nog beetje of zo'n doek echt veel gebruikt wordt.
Bij clubs is een clubje draagdoek-mama's...... Dus als je meer wil weten over draagdoeken, dan kun je daar je vragen kwijt. Als je je er in gaat verdiepen kom je vooral ook andere draagdoeken tegen, zoals geweven doeken van merken Girasol/ Didymos/ Hoppediz. Kijk maar eens op slingomama.nl/ kastvanmaxe.nl/ babybij.nl Ik heb geen ervaring met draagdoeken. Heb wel pas een Beco Butterfly gekocht, dat is een draagzak (bij: blozekriekske.nl) en vind hem erg fijn. De ByKay (en Tricot Slen) is in elk geval een rekbare doek. Wat ik heb begrepen fijn voor in begin maar omdat hij rekt minder geschikt om je kindje langer in te dragen. In een niet-rekbare doek kun je langer dragen. Er is ook een 'dragen en voeden' forum. www.dragen-en-voeden.nl Groetjes!!
Als je je kindje langer dan een paar maanden wil dragen kan je beter gaan voor een geweven draagdoek. Zelf heb ik geen ervaring met die van draagdoek.nl, maar ik weet wel dat die zeker in de zomer veel te warm zijn. En als je kindje te zwaar wordt gaat 'ie doorhangen. Een geweven draagdoek kan je wel tot 4 jaar gebruiken (om te buik-, heup- en rugdragen). Die van bijv. Hoppediz (zie oa www.babybij.nl) zijn redelijk goedkoop (55 euro voor een normale, 65 voor de zomerversie). En bij SlingoMama - baby draagdoeken en slings, Ergo Baby Carrier, Manduca, Patapum, Mamaponcho zijn de Medley-draagdoeken nu in de aanbieding, dat is ook een geweven draagdoek. Op dat forum dat Marijntje al noemde zijn heel veel draagmama's, waarvan er altijd wel eentje bij je in de buurt woont. Je kan daar altijd wel iemand vinden bij wie je langs mag gaan om eens te kijken naar verschillende mogelijkheden. Misschien ook een idee? Dan kunnen ze je gelijk wat knopen voor doen enzo.