Situatie in Israël en Palestijns gebied

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Feye, 9 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Hahahahaha echt meid de hormonen zijn naar je bol gestegen

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    De PKN (grootste kerk in NL) is al een ruime week geleden begonnen met noodhulp voor Gaza en Israel. Zie ook deze post van 23-10.
    https://kerkinactie.protestantsekerk.nl/projecten/noodhulp-israel-en-gaza/

Spectre vindt dit leuk.
  3. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Dit begrijp ik niet. Ik heb al een aantal links geplaatst met duidelijke, objectieve informatie naar het ontstaan van Israël en Palestina. Het plaatje wat hierin zit klopt gewoon echt aantoonbaar niet!

Geef je nou bewust een verkeerd beeld weer? Er was GEEN land Palestina van Palestijnse mensen, er leefden van oorsprong Joodse en Palestijnse volkeren in het hele gebied. Door toedoen van Engeland zijn de landsgrenzen bepaald en een voorstel voor een staat Palestina en Israel gedaan (wat overigens tot 2 keer toe is afgewezen is door de Palestijnen).

Ik vind dit echt heel kwalijk van je, en begin nu ook me echt af te vragen of je dit opzettelijk doet om jouw gelijk erdoor te drukken. Dit is echt inspelen op een verkeerd sentiment en mensen zelfs opzettelijk ophitsen en nog verder tegen elkaar opzetten. Deze voorstelling klopt niet! Wat wel klopt is dat Israël sindsdien meer land is gaan toe-eigenen wat in bezit was van Palestijnse mensen, oa de nederzettingen. Maar deze afbeelding van 1947 is gewoon fout, en speelt in op sentiment dat het land Palestina was en Israël heb hebben toegeëigend.

Lees de links die ik eerder heb geplaatst nog eens door, misschien lukt het dan om juiste informatie te delen.

Knuffelmonster, juf1987, Ysabella en 10 anderen vinden dit leuk.
  4. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    Noem jij jezelf christen? Ik zie in jouw reacties echt daar niets van terug 0,0.

Vergeten en citroenrasp vinden dit leuk.
  5. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.515
    8.660
    113
    Vrouw
    Dit is dus precies hoe jij reageert op zulk soort berichten.
    Ben wel blij dat je het iig inziet.

6. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    Het klopt wel. Palestijnen waren er voor de Israëliërs. Hoe kan je dit ontkennen? Ze zijn na de 1e wo daar naar toe gegaan en na de 2e wo kregen ze land toebedeeld van de vn. De Palestijnen waren er toen al. En langzaam maar zeker kregen de Israëliërs steeds meer en eigenen ze zichzelf steeds meer land toen. Zelfs nu nog.

Dit is de waarheid. Dit ontkennen kan gewoon niet.

Vergeten en Mammavan5 vinden dit leuk.
  7. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Met alle respect ik heb een docu gezien die ging over de overlevende van holocaust .
    Ze zeiden zelf we kwamen binnen met een Palestijns paspoort.
    Wat er bestond geen Palestina.
    Palestina bestond en bestaat nog steeds.

De plaatjes zijn bedoeld wat zouden jullie doen als Israel bij de andere landen doet.
    Het is als voorbeeld bedoeld en met het laatste plaatje is wat er is gebeurd en nog steeds gebeurd.
    Ze hebben zelf toegegeven wat hun plannen zijn dat ze Palestina weg willen vegen en er helemaal Israel van willen maken.

marais vindt dit leuk.
  8. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Heb je al eerder gezegd jij bent iemand die zich heilig voordoet maar zo sluw is met je ondergrondse opmerkingen net een jaloerse 6 jarige.
    NEGEERKNOP INDRUKKEN.

marais vindt dit leuk.
  9. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw

Bijgevoegde bestanden:

marais vindt dit leuk.
  10. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
  11. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Nogmaals…het volledig gebied heette Palestina, inclusief stukken buurland. Het was geen land, een streek. En in die streek leefden allerlei stammen/volkeren. En dat is geen visie, dat zijn historische feiten die overal terug te vinden zijn en door de experts geschiedkundigen ook duidelijk uitgelegd worden.

Het hele vergelijking “wat zou jij ervan vinden” is dus gewoon vals.

Je kunt feiten die onomstotelijk vast staan niet degraderen tot “dat is jouw visie” om je gelijk te halen. Maar goed, je gaat de informatie niet bekijken dus en blijft hiermee doorgaan zoals ik lees uit je post.

Israël mag keihard veroordeeld worden voor de misdaden tegen de Palestijnse burgers. Feiten verdraaien om in te spelen op foute sentimenten heeft geen enkele meerwaarde en helpt daar echt niet bij.

Knuffelmonster, juf1987, Ysabella en 10 anderen vinden dit leuk.
  12. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
  13. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    Laten we stellen dat dat inderdaad zo was. De Palestijnen woonden daar of het nou officieel een land was of niet. Ze woonden daar. Opeens komen er joden uit Europa vanwege de holocaust van de 2e wo. Schepen vol. Welcome to palestine stond er op die schepen.

De rest is bekend. Joden zijn opeens geen gast meer, maar nemen het land over.

14. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    Screenshot_20231031_190324_Gallery.jpg Screenshot_20231031_190300_Gallery.jpg Screenshot_20231031_190220_Gallery.jpg

Bijgevoegde bestanden:

15. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
  16. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Joden woonden daar ook, waren geen gast. Dat er meer bijkwamen uit Europa klopt. Maar een volk mag dus niet uitbreiden? Het gaat voor beide partijen om een eerlijk stuk land om te kunnen wonen.

17. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Dat je als je groeit als volk geen land in gaat pikken op je buurman lijkt me logisch…dat is Israël verwijtbaar.

Sherbet, Spectre en nelta vinden dit leuk.
  18. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    Lees even bovenstaand stuk die @Mamavan5 heeft geplaatst.

Wat zouden de Europeanen ervan vinden als de Marokkanen en Turken die hier wonen even de rest van hun landgenoten erbij gaan halen en hier een nieuw land stichten?

Komt op het zelfde neer. De Arabieren hadden ook een tijd de macht in Spanje. Dus we komen alleen maar terug dan.

Mammavan5 en Vergeten vinden dit leuk.
  19. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    #2739 Vergeten, 31 okt 2023
    Laatst bewerkt: 31 okt 2023
    Maar een Palestijn kan niet zomaar terug naar Palestina waar zijn overgrootouders hebben gewoond, terwijl joden er vrij naar toe mogen om zich te huisvesten, al heeft er in hun familie niemand ooit gewoond.
    Uitbreiden is één ding, duizenden mensen er dumpen omdat je ze zelf niet wilt hebben en dan zeuren als de eigenlijke burgers van het land er tegen zijn en die burgers dan uitmoorden is iets héél anders.
    Hoe je het wendt of keert, EU en Amerika hebben alle schuld van het bloedvergieten sinds 1947.

Sherbet, 11131618, Manderijntje en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.141
    1.832
    113
    Je vroeg waarom er geen reactie kwam van (vul maar in)
    Ik heb al eens gevraagd om het van test.
    Nou ja deze 3 stonden onder elkaar met elk een eigen post.
    ...?
    ...
    Ik ben niet gelovig en dan als tekst eindelijk.
    Ja wat eindelijk, en wat werd tijd.
    Later reageert er een en denk ik hmm toch eens openen maar dan ben ik al verder.
    En vergeet ik gewoon te reageren.
    ....
    ..
    Duizenden zijn gedood door een lucht aan val lees ik al in blauw. (Link)
    Ja sorry ik hoef niet te zien om te weten dat het een gruwelijke oorlog is met te veel slachtoffers.
    Veel te veel doden en gewonden.
    ...

...
    Ja het was toch al bekend dat water en voedsel schaars is.
    Even als zorg artikelen als verband medicijnen en zo maar door?
    ...

En dan nu mijn eigen link die ik zag op nu.
    https://www.nu.nl/midden-oostenconflict/6287707/israelische-tanks-bereiken-gaza-stad-aanval-op-nabijgelegen-vluchtelingenkamp.html

Als ik de foto zie bij deze artikel die gaat over de Gaza stad en de vluchtelingenkam al daar buiten de stad.
    Dan denk ik welke idioot gaat door er is niet meer.
    En wat er onder de grond bevond is aan gruzelementen.
    Er is gewoon niets meer .
    Willen ze naar China (als in vroeger een gat graven en je eindigt in China, kinder fantasie).

Man dit is dan ook in en in triest en ik hoop echt dat er ergens een de ballen heeft en zegt stop.
    Er is niet meer.

Vulpen, Mammavan5 en marais vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina