*WAARSCHUWING BEVAT HEFTIGE FOTO* https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20231102_60125433?utm_source=google&utm_medium=organic Artsen moeten opereren zonder verdoving ,vrouwen krijgen keizersnedes zonder verdoving. Mijn hart huilt
Ik zei, sarcasme aan, dat het een goed idee was om schuilkelders te maken als die als zwakke plek de ventilatie hebben, wanneer er geen energie is. Jij zegt, goed idee ja.
Ik heb idd over je laatste zin daar gelezen. Mijn antwoord was dus niet daarop, maar puur op het stukje van geen ventilatie in de schuilkelder, waar nu Hamas zit.
Daar geef ik je zeker gelijk in. Ik waardeer het overigens ook heel erg dat de meesten dat er duidelijk bij zetten, dankjulliewel daarvoor. Voor de beschrijving van de details in het artikel zelf stond gelukkig wel een duidelijke waarschuwing genoteerd. Daardoor kan je gelukkig alsnog vroegtijdig stoppen met lezen.
Ach gossie, de slachtofferkaart. Sneu. Zijn dit de toekomstige kolonisten van dat binnenkort nieuw vrijgekomen stukje Gazastrook vraag ik me af?
Als het aan israël ligt natuurlijk wel en die zijn er zelfs trots op dat ze Gaza aan “schoonvegen” zijn. Maar ik blijf hoop houden dat het stukje nooit vrij komt.
Pas maar op. Allon Kijl (whoever the fuck that is) en zijn maten staan al te trappelen. Maar jullie in Nederland gaan ze echt missen hoor!
Dit bevat zoveel drogredenen, onzin en onzinnige overdrijving, dat je niet eens weet waar te beginnen. Als je zo moet denken.... ieeeedereeen is teeeegen mijjjijij... lijkt me dodelijk vermoeiend. En kritiek op het handelen van Israel wordt weer direct gelijk geschakeld met antisemitisme. Zo lusten we er nog wel een paar. Kijken we alle Chinezen hier scheef aan om de wandaden van Winnie de Pooh? Verwijten we de Amerikanen in Nederland de brokken die die oranje clown heeft gemaakt op het wereldtoneel? Waarom voelt deze meneer zich zo aangevallen? En als het wijzen op apartheid en oorlogsmisdaden de jodenhaat zou vergroten (nog zo'n rare claim).... misschien moet Israël zich dan gewoon aan de universele mensenrechten gaan houden? Gek idee? Doe eens als al die andere Nederlanders van andere afkomst of buiten de "norm" die hier dagelijks met onbegrip, vooroordelen of onversneden haat te maken hebben. Vraag er aandacht voor, laat mensen weten dat het nog niet over is. Maar voor een groot deel ook: suck it up. Helaas. Je bent niet de enige. Ik vraag me af of Arnon Grunberg nog reageert op het feit dat zijn naam in dit sneue schrijfseltje genoemd wordt. De anderen die er met de haren worden bijgesleept, zullen er niet veel meer van zeggen.
'Nooit meer Spinoza, nooit meer Tuschinski, nooit meer Sjakie Swart, nooit meer Arnon Grünberg, nooit meer Aletta Jacobs, nooit meer HEMA en nooit meer Joodse koeken.' Echt, mijn hart huilt. Ik zal vooral die heerlijke varkensrookworsten van de HEMA echt enórm gaan missen... En waren die joodse koeken een paar jaar geleden al niet omgedoopt tot 'odekoeken' vanwege politiek correcte overwegingen?
Ik lees de column nu pas maar zie het als een appèl: jullie zeiden toch nooit weer, en nu laten jullie ons stikken, beetje dat idee. Het is ook wel heel zorgelijk als er veel reacties geplaatst worden over Hitler, ik snap wel dat er dan zo'n reactie komt. (en ja, waarschijnlijk.)
Verhelderende beeld over tunnels en eventueel schuilkelders. Zo wil ik ook een stukje schrijven maar krijg het niet goed geschreven. Maar toen de oorlog Oekraïne en Rusland begon en het nieuws zich vepreide. Kwam er een artikel voorbij over wat wel en niet zou mogen. Zo moet je kunnen bewijzen dat een misdadiger ergens is (denk aan militairen van de tegen partij, toen dus Oekraïne) waneer je een bom gooit. Is er bewijs dat deze er niet was dan is het een oorlogsmisdaad. Zo wilde ze bewijs hebben dat Poetin dit ook deed maar Man deed kon aan tonend dat die en die er was (dus is het goed) Nu is dit Hamas dus waneer Israël kan aantonen dat hun daar zitten is het dus goed te praten. En laat ik zeggen dat ik dit niet goed kan vinden. 1 persoon van hamas,moet toch niet zorgen voor 100 (den) burger doden. Maar het werkt zo wel hoe shot dat ook is. Als iets zo dreigende is kiezen ze vaak voor uitschakelen. Man wat een shot wereld zo Shot is shit
Jammer dat de "collateral damage" van dit beleid is, dat ruim 2 miljoen mensen geen schoon drinkwater meer hebben, ziekenhuizen moeten sluiten terwijl duizenden mensen gewond raken door de bommen of ziek worden, en hulporganisaties geen hulp kunnen geven bij gebrek aan vervoer.
Maar wie probeerde Rusland dan precies uit te schakelen in Oekraïne? Dacht dat het Oekraïense leger tegen de Russische was? En voor israël is het dan wel makkelijk om alles en iedereen te bombarderen, als ze aangeven dat alle Palestijnen Hamas zijn en zelfs kleine kinderen het genocide aan zichzelf te danken hebben. Een onbegrijpelijk grote shot (vond dit wel grappige uitvinding) wereld is het zeker wel helaas.
Ik hoorde net trouwens iets grappigs of eigenlijk is het treurig. Een bekeerling vertelde dat hij opgevoed was met christelijke gedachtengoed dat Israël goed en heilig was. En de Palestijnen dus alles wat slecht en barbaars was. En dat daar dus de uitdrukking "naar de filistijnen " vandaan kwam. Ik kende de uitdrukking, maar heb er nooit eerder bij stilgestaan.
Dit klopt niet, deze uitdrukking stamt uit de tijd van 1200 vóór Christus. Het volk waar Israël tegen vechtte heette Filistijnen. Dit volk vestigde zich destijds aan de zuidkust van Kanaän dichtbij wat nu Gaza is.
Bedankt voor het delen. Hier wordt letterlijk gezegd wat ik ook al meerdere keren heb gezegd: Hamas geeft niks om de Palestijnse bevolking.