Zo mag een pro-Palestijnse demonstratie niet doorgaan in Duitsland en in Frankrijk en in België werden de demonstranten tegengehouden door de politie tot ze de Arafat sjaaltjes uitdeden, want dat kon de openbare orde verstoren. Vrijheid van demonstreren is dus even heel eenzijdig in deze Eu landen. En blijkbaar is het moeilijk te begrijpen dat Palestijnen steunen niet betekend Hamas steunen, maar enkel en alleen de genocide die de bevolking nu wordt aangedaan onder aandacht brengen en er iets tegen proberen te doen. https://www.hln.be/israel-palestina/politie-beveelt-betogers-in-brussel-om-palestijnse-sjaals-af-te-doen-in-binnenstad-hoe-een-kledingstuk-de-openbare-orde-kan-verstoren-kan-ik-niet-begrijpen~a0543ef0/ https://nos.nl/artikel/2426899-pro-palestijnse-betoging-in-berlijn-verboden-uit-vrees-voor-antisemitisme https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5412900/frankrijk-demonstraties-palestijnen-israel-oorlog-hamas
Werkelijk waar te walgelijk voor woorden, zowel hij als de rest die het liked en die het ermee eens is.
Ik zag deze net voorbij komen, van Banksy. Er zijn dus gelukkig wel 'influencers' in het westen die beide kanten inzien.
Gewoon echt walgelijk. Je lees nu ook veel over rellen die ontstaan zijn in frankrijk, want sommige dan als bevestiging gebruiken om maar meteen een bepaalde groep over een kam te scheren. Vind ik echt niet oke! Jaren geleden bij een tegen demonstratie tegen extreem rechts geweest. In eerste instantie als neutraal samen met mijn ouders was toen een jaar of 16, zij wilde dat wij eens zouden zien hoe de denkwijze van extreem rechts is, en dat het niet oke is aangezien extremisme nooit goed is. Wij werden door de aanwezige ME meteen onder 'tegen' gecategoriseerd, mijn vader werd meteen aangesproken dat hij niet moest denken iets te kunnen doen daar?! 'mijn vader is lichtgetint' En uit eindelijk liep dit ook totaal uit de klauwen en kreeg een bepaalde groep de schuld terwijl juist de extremisten de aanstichters waren maar beschermd werden. Ik weet uit mijn hoofd niet meer wie het was? Pegeda ofzo? Kan dat? Ik heb dus met eigen ogen gezien hoe iets uit de klauwen kan lopen, waar bij een groep de schuld krijgt die helemaal nergens iets mee te maken heeft.
Pegida bestaat nog niet zo lang. Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent maar denk eerder dat dat de NVU was ofzo. Mijn zus woonde een tijdje naast sympathisanten van die groepering, er woonden een aantal daarvan in die wijk. Dat was best bizar. Aangezien haar zoon bruin is, heeft ze er wel eea mee meegemaakt. Gelukkig is ze uiteindelijk verhuisd, niemand voelde zich daar veilig. "Niemand" als in: zolang je er niet Arisch uitzag.
Dat zou best kunnen, ik was een jaar of 16/17 en ben nu 30. Dat heeft zo veel indruk gemaakt, die haat. Correctie het is idd NVU en was in 2008.
https://www.bndestem.nl/buitenland/station-antwerpen-centraal-ontruimd-vanwege-verdacht-pakket~ac5de41a/?fbclid=IwAR1t9N1Nhk5LElBARN445h9L22mltli9iLuZmy79iNXi4Tb-Aqx4NGaHqJE De anderen keerzijden. Voor de mensen die het niet weten, hier is de diamantwijk. Waar veel joden hun goud en diamant handel hebben. Echter zou het onlogisch zijn om hier een explosieve te plaatsen aangezien er in deze wijk ook veel andere nationaliteiten gevestigd zitten de laatste jaren. De laatste keer dat ik er was, had je in een zijden van het station allemaal juweliers. Mischien is dit momenteel wel weg en heeft het niks met elkaar te maken. Dat kan natuurlijk ook nog. Rond de aanslagen van IS werd deze wijk door militairen beveiligd.
Vorig jaar zomer zaten deze juweliers er nog, wat ik kan me herinneren. Maar wellicht dat mensen uit de omgeving van Antwerpen dit kunnen bevestigen
Nee, helemaal niet eigenlijk. Gek wel want ik schiet normaal gesproken heel snel in de paniekstand, met corona bijvoorbeeld, de inval in Oekraïne, de politieke ontwikkelingen in Hongarije. Maar dit ligt gevoelsmatig toch enorm ver van m'n bed. Het speelt zich af in een ander werelddeel en ik ken verder niemand die in Israël woont of Palestijns is. Rationeel maak ik me natuurlijk zorgen maar ik voel me zelf niet persoonlijk bedreigd.
Voorzover ik weet zitten daar nog altijd diverse Joodse en Arabische (en andere?) juweliers kris kras door elkaar.
Zulke fijne mensen he die strijden voor de vrijheid van 'hun burgers'. Of zijn ze nodig als schild om achteraf te kunnen zeggen; kijk wat jullie gedaan hebben
Ja op deze manier veegt hamas juist, indirect, de Palestijnse bevolking van de kaart. Ik bid voor bescherming van de onschuldige burgers daar en in Israël. Wat een angst moeten die doorstaan.
Is die origineel? Ik kan m niet vinden. En dit is wel een heel (onnodig voor mij) stevig statement, gezien waar dit beeld vandaan komt https://images.app.goo.gl/1yMtWGkY1VeGuX3c9
Of het origineel is weet je voor mijn gevoel nooit bij Banksy. Had zelf bij het zien van deze tekening totaal geen link naar de film gemaakt. Zie er zelf 2 onschuldige kinderen in, die door toedoen van volwassenen niet meer onbezorgd samen kunnen spelen en letterlijk gescheiden worden. Wat natuurlijk ook zo is bij Thee boy in the striped pyjamas, maar godzijdank zijn er nu geen concentratiekampen. Alhoewel het mij niets zou verbazen als hamas of het Israëlische leger zoiets in de toekomst ook nog zou verzinnen. Gezien de gruweldaden aan beide kanten sta ik nergens meer van te kijken.
Dit is en blijft letterlijk een gebed zonder end. Hier zal echt nooit een einde aan komen. Je moet dit vanuit historisch oogpunt zien. Jeruzalem is voor zowel de Joden als de Moslims een heilige plek. Voor de joden al een paar duizend jaar. Over het algemeen zien Joden de Islam als een dwaalleer en dat de moslims “ hun heilige plek bezoedelen “ is hun een doorn in het oog. Jeruzalem en het gebied eromheen is altijd bezet geweest, toen de joden er woonden oa door de Romeinen en later door andere Arabische heidense volken. Toen deze zich voor een groot deel bekeerden tot de islam en zij dus ook Jeruzalem als hun heilige plek bestempelden werd het probleem dus nog groter. Dat daarna de joden Israël als land kregen en daardoor dus van moslims land afgenomen werd is vanuit ons oogpunt zeker niet eerlijk te noemen. Echter, vanuit het standpunt van de Joden wel. Zij hadden nl de oudste rechten. de manier waarop dit is gegaan en hoe het nu nog steeds gaat is afschuwelijk. Vanuit beide kampen. Onschuldige mensen uit beide kampen zijn hier de dupe van. maar dit zal echt nooit veranderen. Simpelweg omdat beiden een punt hebben: de joden omdat zij vinden dat zij het oudste recht hebben. De moslims omdat ook zij daar eeuwen hebben gewoond en van hun land verdreven zijn. en omdat beiden vanuit geloofsoogpunt geen haarbreed gaan wijken “ want Jeruzalem is hun Heilige stad”