Situatie in Israël en Palestijns gebied

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Feye, 9 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mixje

mixje Actief lid

5 aug 2012
    475
    64
    28
    Sjonge wat een onaardige reactie! Ik lees dit topic niet helemaal om persoonlijke redenen. Geen idee wat je bedoelt met ontkracht. Maar als je suggereert dat het wat anders betekent dan dat Israël daar weg moet, dood of niet dood, sorry maar dan klopt daar niets van. Ik vind het een leus vol met haat en het zou verboden moeten worden om die reden om dit te zeggen.

2. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    Dit bedoel ik. Nergens in de islam wordt voorgeschreven om joden en christenen te doden. Integendeel je moet juist goed zijn. Moslim mannen mogen alleen trouwen met moslimas, christenen of joden. Niet met atheïsten of Hindoes of wat dan ook.

Moslims mogen naast halal ook voedsel nuttigen wat door christenen of joden is bereid. De mensen van het boek worden ze genoemd.

Wat jij zegt over martelaren, mensen die overlijden door moord, brand, verdrinking of ziekte worden als martelaren gezien. Die gaan regelrecht naar het paradijs.

En moslims die joden afslachten? Ze worden onderdukt en bezet door Israël. Dus ze zijn in oorlog. En volgens mij doen de heilige Israëliërs dat net zo hard nu. En in hogere getale.

Je bent zwaar verkeerd geïnformeerd. En ja mensen zijn massaal aan het bekeren nav dit gebeuren in Gaza.

https://twitter.com/khaleej_24/status/1721719365664424219?t=jZy0thUzjLaq5Iyh1rmIrg&s=19

https://twitter.com/Bernadotte22/status/1721697970863673444?t=dc4JJun6w7ybN_DA-A3ZqA&s=19

Mammavan5 vindt dit leuk.
  3. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    Er was helemaal niet bewezen dat het een Hamas raket was. Er waren veel analyses die het tegendeel bewezen. En verder heeft Israël inmiddels al veel ergere misdaden begaan dan het bombarderen van een ziekenhuis. Was het maar daar bij gebleven. De oorlogsmisdaden rijzen de pan uit.

4. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    Jij bent zwaar geïndoctrineerd door Israël. Je praat letterlijk alles goed wat Israël doet.

5. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Juist en met personen zoals zij met zo een gedachtengang blijft de genocide die nu gaande is gesteund en doorgaan.

marais vindt dit leuk.
  6. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    marais vindt dit leuk.
  7. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    Oh zo. Ja daar heb je wel gelijk in. Maar soms is het wel extreem negatief.
    En ten onrechte. Ik lees zo vaak mensen die allerlei koranverzen quoten over geweld, over vrouwen.
    En dan zoek ik ze op en dan blijkt de hele vertaling niet te kloppen of het bestaat niet eens of het heeft een andere context.

Maar diegene gooit ze wel het net op als de waarheid, dat wordt aangenomen door anderen die denken er staat een bronvermelding bij dus het zal wel echt zijn.

8. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    Ja die zijn er genoeg over de hele wereld, alleen worden zij helaas ook niet gehoord en soms zelfs ook mishandeld door de israelische politie.

9. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Precies dit

marais vindt dit leuk.
  10. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.859
    113
    Vrouw
    De bijbel staat ook vol geweld en verkrachting, dus tja… het is maar net wat je er uit haalt. Meeste mensen gelukkig de goede dingen maar helaas niet iedereen

Ysabella, Vulpen en Huismuisie vinden dit leuk.
  11. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh dat geloof ik zeker. En heel eerlijk in de bijbel en torah staat ook van alles wat het daglicht nu niet meer kan verdragen.

Het is goed om dingen ook in de tijdsgeest te plaatsen waarin ze zijn opgeschreven. Toen zag de wereld er nog heel anders uit.

Maar als ik dan de verhalen lees van de zedenpolitie in Iran. Die uit naam van het geloof de kuisheid moet bewaken dan vind ik dat echt heel erg om te lezen. Uit naam van de islam worden gewoon jonge meisjes gedood omdat ze geen hoofddoek droegen.

Als je dan een stukje terug kijkt in onze geschiedenis hier met de inquisitie word je daar ook niet heel blij van.

Maar goed, we leven hier in een behoorlijke zeur samenleving. Weinig landen te wereld waar het zo goed geregeld is als hier. En toch als je twitter er op naslaat is het enkel kommer en kwel.

Snoepjes en Saartje33 vinden dit leuk.
  12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Heb alsjeblieft niet de illusie dat jij wel volledig geïnformeerd bent. Dat is niemand hier.

Er speelt veel te veel over en weer maar ook in de achterkamertjes van andere landen.

nelta, Snoepjes, Spectre en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.723
    113
    Als de hele wereld zegt dat Israël die bommen heeft gegooid, het ziet eruit zoals we kennen van Israels luchtbombardementen, en Israël ontkent het niet, dan zal het wel zo zijn, denk je niet?

marais, Vulpen en Mammavan5 vinden dit leuk.
  14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.723
    113
    Heb je het nieuws van vandaag gevolgd? Netanyahu wil voor onbepaalde tijd de Gazastrook gaan besturen. Zoals velen al van verre aan zagen komen.

marais en Mammavan5 vinden dit leuk.
  15. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Hoppa en daar komt de aap uit de mouw.
    Het ging niet om hamas is het nooit geweest.
    Dat mensen daar nog steeds heilig in geloven.

Het enigste doel van hem is alle Palestijnen te vermoorden te verdrijven om ook nog eens dat stukje land in te pikken.
    Al die mensen die hem nu nog verdedigen of dingen goed praten zijn geen haar beter als die terorrist.
    Want dat is het niet meer en niet minder .

marais en TheBronx vinden dit leuk.
  16. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Denk je niet dat deze materie iets te complex is voor googelende moekes?

Spectre vindt dit leuk.
  17. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.837
    18.580
    113
    Vrouw
    Nou indd.. en ik vind bepaalde comments steeds extremer worden hier. Bijv. dat je net zo erg een terrorist bent wanneer je nog iets van Israël verdedigt :eek::eek: excuse me?!.....

nelta, Dubbelgeluk, WWJD en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Waarom denk je dat je goed geïnformeerd bent? We zitten in een grote propagandaoorlog naast de oorlog die daar woedt l.

nelta, marais en Spectre vinden dit leuk.
  19. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Misschien moet je beter lezen
    Er staat duidelijk die HEM verdedigen.
    Over dingen verkeerd lezen gesproken wat jij zo vaak hier erin gooide.
    Filmpje van die comedian die ik hierboven heb geplaatst is eigenlijk precies van toepassing nu
    Meteen in de slachtofferrol kruipen als je met keiharde feiten word geconfronteerd.
    Man man man als er 1 iemand extremistisch hier dan is het die Netanyahu met zijn schoothondjes en volgelingen.

marais vindt dit leuk.
  20. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.816
    113
    Ik vraag me af of dit klopt... Wat zijn die christelijke waarden dan precies en zijn die niet ook in de islam te vinden? Als ik hier kijk, zie je dat het niet uitsluitend (van oorsprong) christelijke landen zijn die een democratie hebben, maar bijvoorbeeld Indonesië, India en Tunesië ook: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Democratie-index_van_The_Economist

Maar ik ben het met je eens dat een democratie opleggen niet helpt. Ik vraag me alleen af of een democratie niet meer gedijt bij secularisme in plaats van het christendom.

femkes en Huismuisie vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina