Situatie in Israël en Palestijns gebied

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Feye, 9 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Kom op nou meiden. Israël is niet 'heilig' maar Hamas is nou ook bepaald geen lieverdje. Waar twee vechten hebben twee schuld, de Palestijnen zijn misschien dan wel het grootste slachtoffer, de onschuldige Israëliërs moeten we ook niet vergeten.

@Gloveforever een dikke virtuele knuffel voor jou. Schaam je ajb nergens voor.

Ik ga ook stoppen met discussiëren. Ik ben in ieder geval mega mega dankbaar dat ik, ondanks dat we wel eens mopperen over ons landje, mijn kinderen veilig kan laten opgroeien.

Ik hoop snel dat de rust terugkeert daar in Gaza.

Dubbelgeluk, Syane, ClaireDeLune en 11 anderen vinden dit leuk.
  2. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens. Opeens wil iedereen niet meer meedoen. Ja de waarheid is nu eenmaal hard. En iedereen zegt wel ja het is allebei erg. Maar ik heb niemand van de andere kant nieuws of een video zien plaatsen die laat zien dat de Palestijnen nu lijden.

Pro Palestijnen = extreem. O wee als je iets negatiefs zegt over Israël, o wee als je ook maar 1 iets goed zegt over Hamas. Dezelfde tendens die wereldwijd heerst, heerst hier ook.

Wat Hamas heeft gedaan was slecht, maar wat Israël nu doet is nog veel slechter. Als je de daden op een weegschaal zet, slaat de kant van Israël gewoon uit. En dat moet benoemd worden. Ik ben niet anti-Israel of anti Israëliërs of anti jood. Ik ben tegen het geweld wat Israël de Palestijnen aandoet.

En wie niet meer wil meedoen, die laat zich kennen. Want je kan ook in gesprek gaan, maar nee hoor. Het is te extreem allemaal. Ja de situatie van de Palestijnen is inderdaad extreem.

Mammavan5 vindt dit leuk.
  3. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    Niemand heeft Hamas hier ooit een lieverdje genoemd, niemand. Wat Hamas heeft gedaan is verschrikkelijk, maar dat is geen reden om meer dan 2000 doden te maken en te laten lijden. Nooit niet. Het ene leven is niet beter dan het andere.

mamabri vindt dit leuk.
  4. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw

Het is toch de bedoeling dat hier nieuws geplaatst wordt?

En welke eigen boezem?

5. Diiba

Diiba Fanatiek lid

14 sep 2023
    1.094
    1.813
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens! Ik was altijd al erg dankbaar dat ik in Nederland geboren en opgegroeid ben. Maar de laatste tijd sta ik er steeds vaker bewust bij stil dat we toch wel heel veel geluk hebben om te leven in een veilig en vrij land. Dat gun ik iedereen.

Syane, marais en Saartje33 vinden dit leuk.
  6. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.859
    113
    Vrouw
    Ik stop er ook mee. Niet omdat ik niks wil horen over het leed van de Palestijnen maar omdat ik er gewoon niks meer aan toe te voegen heb. Het helpt ook niemand als wij hier oeverloos over discussiëren.

Ik ben tegen elke vorm van geweld. De aanslag van Hamas was verschrikkelijk, en omdat ik tegen geweld ben, voor mij ook niet goed te praten.
    Het onderdrukken van Palestijnen is ook verschrikkelijk. Het offensief dat zich nu afspeelt vind ik ook verschrikkelijk, onmenselijk en afschuwelijk.
    Meer kan ik er niet over zeggen

Syane en marais vinden dit leuk.
  7. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Je weet niet of ze geen geweten heb zeg je net zelf. Dan is voor mij het gesprek klaar. Als je plots feestende jongeren afslacht, ongeacht wat het andere land jouw volk heeft aangedaan, ben je gewetenloos. Dan laat ik me maar kennen prima. De media propaganda werkt in elk geval als een trein. Ben benieuwd of jullie ook zo meeleven met de genocide op de armenen of nog recenter; de Koerden? Ik heb nog nooit zoveel haat gezien naar 1 land en dat is Israël. Want voor gaza wordt wel duidelijke scheidingslijn getrokken naar de Palestijnen en Hamas, maar Israël niet. Zoals ik al een paar keer heb aangegeven ik ben het niet eens met Netanyahu, absoluut niet. Buiten proportioneel en harteloos. Maar dat wordt niet gelezen blijkbaar? Ik lees en kijk idd geen nieuwsberichten of filmpjes die hier geplaatst worden, ik ben überhaupt daarmee gestopt omdat het me intens verdrietig maakt.. Al die onschuldige mensen die omkomen omdat er een aantal niet normaal kunnen doen. Dat is niet ogen sluiten, ik bid dagelijks voor de palestijnen en Israëliërs. Ik wil mijn hart niet laten verharden, ik wil in liefde naast mijn medemens staan. Maar de liefde in dit topic is ver weg, dus ik kies ervoor om mij terug te trekken uit dit topic.

Zxcvb, Snoepjes, Syane en 9 anderen vinden dit leuk.
  8. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Klopt maar ik heb hier al duizenden keren aangegeven dat de terreur en genocide praktijken tegen de Palestijnen gebeurde uberhaupt voordat die hele Hamas bestond.
    De duizenden kinderen ,zwangere vrouwen ,oudere mensen ga maar door werden al vermoord voordat Hamas bestond.
    Oh nee toen was het de schuld van Arafat zeker.
    Israel is begonnen met deze hele oorlog door het toeeigenen van land wat niet van hun is
    Maar nu zichzelf laat zien als slachtoffer.
    Je bent never nooit niet een slachtoffer als jij de oorlog begint never.
    Maar je kan niet verwachten dat de Palestijnen maar alles toelaten.
    Ze sterven voor hun land want het was Palestina uberhaupt voordat de Israel daar was.
    En dat geld ook voor de Oekraenische .
    Moeten ze ook toekijken hoe Poetin alles van hun afpakt...
    Nee die verdegigen hun land net zo hard zoals de Palestijnen het doen.
    Maar wacht dat kan niet want Israel is het o zo grote slachtoffer hierin.
    Dat kan en zal ik nooit accepteren.
    Omgedraaide wereld dit .
    De ene is wel heftig en recht van verdediging en noem maar op is het Palestina is het ja maar ja maar.

marais en Anna009 vinden dit leuk.
  9. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    548
    271
    63
    Jij ziet echt niet dat Hamas ook geen geweten heeft? Wat slecht dit

marais vindt dit leuk.
  10. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    548
    271
    63
    Mensen hier geven meermaals aan dat ze het geweld van beide kanten afkeuren. Jij keurt alleen het geweld van Israël af. Ik begin nu echt serieus te denken dat jij geradicaliseerd bent. Wat ik mij dan afvraag. Hoe komt dat? Dat jouw haat naar Israël zo diepgeworteld zit?

Luna86, Anan, Snoepjes en 9 anderen vinden dit leuk.
  11. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.242
    4.207
    113
    Vrouw
    marais en Maan14 vinden dit leuk.
  12. Kameleonn

Kameleonn Actief lid

14 jul 2018
    306
    297
    63
    Ik denk dat dit aangeeft waarom mensen dit topic verlaten. Niet omdat ze niet in gesprek wíllen gaan, maar gewoonweg omdat het niet kán. En dat komt door de manier waarop sommigen hier posten. Dat is op zo'n nare, overheersende manier dat er geen ruimte is voor een gesprek.

NiVa0230, Felice, Snoepjes en 12 anderen vinden dit leuk.
  13. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.472
    8.619
    113
    Vrouw
    Dit topic begint gewoon een beetje ‘eng’ te worden. Misschien is het beter als @Beheer dit topic sluit voordat het echt uit de hand loopt?

Kameleonn, Syane, ClaireDeLune en 8 anderen vinden dit leuk.
  14. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw

Heb je gelijk in. Hamas is gewetenloos, omdat ze dat gedaan hebben.
    En Israël? Israël die nog veel meer doden maakt? Witte fosfor? Geen eten en geen drinken? Geen elektriciteit? Israël is zich aan het verdedigen.

De wereld was te klein toen het nieuws kwam van de 40 onthoofde baby's. Wat daarna nepnieuws bleek. Maar meer dan 900 dode baby's en kinderen?

Ik vind Israël ook gewetenloos. Even erg als Hamas en gezien het aantal doden en de aard van de vergelding nog gewetenloze. Of je het nu leuk vindt of niet. Of je me nu extremistisch vindt of niet. Israël is gewetenloos. Punt.

15. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    Ja enge topic is het geworden. Met gevaarlijke mensen. Sluit deze topic maar. Ik heb er ook niets meer in te zeggen.

16. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    548
    271
    63
    Ja waaronder jij

marais en tuc vinden dit leuk.
  17. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    #1077 Mammavan5, 17 okt 2023
    Laatst bewerkt: 17 okt 2023
    Hahaha echt waar ik ga stuk.
    Nu ben ik ook nog een radicaal.
    Denk dat er bij jou een draadjes los zit in je bovenkamer.
    Het word steeds gekker.

marais vindt dit leuk.
  18. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.816
    113
    Beheer deed niets toen iemands account misbruikt werd, dus zou hier maar niet op hopen... Ik ben een tijd afwezig geweest maar snap nog altijd niet hoe deze site beheerd wordt. Waarom zijn er geen moderators?

Ja dit klopt wel. Ik kijk nooit filmpjes en foto's van oorlogen. Ik kreeg de indruk dat dat in dit topic inmiddels verwacht wordt, en dan heb ik nog weinig bij te dragen, vandaar dat ik zei dat ik ermee stopte.

Syane en marais vinden dit leuk.
  19. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    829
    534
    93
    De mensen die dat gedaan hebben zijn gewetenloos/daarvoor verantwoordelijk zijn zijn gewetenloos, zeggen dat Israel daardoor gewetenloos is, wekt bij mij de indruk dat jij iedereen uit Israel gewetenloos vindt enkel en alleen omdat ze uit Israel komen.

Syane, marais en nelta vinden dit leuk.
  20. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een melding gedaan naar het beheer.
    Want hier ga je hierin te ver.
    Ik heb hier in deze hele discussie hier niemand persoonlijk beledigd .
    Maar dat jij mij voor radicaal uitmaakt gaat mij te ver.
    Dit laat zien dat de media heel goed zijn werk heeft gedaan.
    Echt waar kan er met mijn pet niet bij.

marais vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina