Situatie in Israël en Palestijns gebied

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Feye, 9 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Nee, want ik vind ook dat de Palestijnen hun land mogen terug eisen. Maar niet door deze aanvallen. Elke aanval op een militair doel kan ik begrijpen, maar dit was op geen enkel mogelijke manier een aanval op een militair doel.
    En ik vind ook dat Israël alle boeken te buiten gaat in hun reactie. Dat ze veel harder aangesproken en aangepakt moeten worden sowieso al. Dat Israël nog niet is veroordeeld voor hun gedrag de afgelopen decennia vind ik onbegrijpelijk. Maar deze aanval van Hamas kan ik op geen enkele manier begrip voor hebben.

2. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw

Zijn wij het tenminste hier over eens.

marais vindt dit leuk.
  3. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    marais vindt dit leuk.
  4. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    marais vindt dit leuk.
  5. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.515
    8.658
    113
    Vrouw
    Wat wil je nu precies? Dat iedereen pro Palestina wordt omdat jij dat ook bent?
    Zoals ik al eerder aangaf; laat dit topic even met rust en ga wat voor jezelf doen.

6. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    Bepaal jij dat voor haar? is een forum waar iedereen zijn input mag geven. Als de gedeelde info je niet aanstaat, ga jij toch iets voor jezelf doen of blokkeer gewoon de gebruiker. Dat jij haar een probleem vindt, is jouw probleem en niet die van iemand anders.

Mammavan5 en marais vinden dit leuk.
  7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    #1128 Huismuisie, 17 okt 2023
    Laatst bewerkt: 17 okt 2023
    Wat maakt dat jij denkt dat de beelden die bij jou terecht komen de waarheid zijn?

Soms ligt de waarheid gewoon in het midden. Of is de waarheid onderhevig aan het grotere plaatje in combinatie met je persoonlijke referentiekade en perspectief. vergeet niet dat er dingen in scène gezet worden. Niks is wat het lijkt en beide zijden hebben zwaarwegende belangen.

In deze oorlog is niemand heilig! Beide partijen zouden er goed aan doen te zeggen en tot hier en niet verder. Zowel de Israëlische als de Palestijnse gemeenschap zouden in dat stuk land kunnen wonen als ze elkaar gewoon eens wat meer tolereren. Geweld los je niet op door geweld.

Luna86, WWJD, Knuffelmonster en 12 anderen vinden dit leuk.
  8. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    +1000000

9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Volgensmij bedoeld ze het niet zo negatief. Is is gewoon een vreselijke situatie. Waar je nogal in meegesleurd kan worden als je niet af en toe even pas op de plaats maakt. Er zijn ook dingen die belangrijker zijn dan een forum of het nieuws. Wij kunnen vanaf hier letterlijk niks doen.

10. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
  11. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik denk dat @Bloempjelief dit ook helemaal niet zo bedoelde.
    Ik vind de berichten van @Mammavan5 erg negatief/boos overkomen.

Lees nu al een tijdje mee en het lijkt me beter als @Beheer dit topic gewoon sluit. Maar volgens mij zijn die vakantie aan het vieren :o:

Snoepjes, Huismuisie en Felice vinden dit leuk.
  12. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.515
    8.658
    113
    Vrouw
    Ik vind haar geen probleem hoor, maar volgens mij had ze eerder al aangegeven hier niet meer te willen komen. Maar wellicht haal ik haar door de war met iemand anders nu.

Huismuisie vindt dit leuk.
  13. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    het zijn niet de ogen die blind zijn, maar de harten ❤️

marais vindt dit leuk.
  14. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.515
    8.658
    113
    Vrouw
    Wat moeten wij wel geloven dan? Je doet alsof jij enkel en alleen de waarheid in handen hebt. Volgens mij is nu niet duidelijk wie er achter deze gruwelijke aanval zit. Maar jij weet het wel?

15. Treezebees

Treezebees Actief lid

4 mrt 2023
    315
    433
    63
    Vrouw
    Jammer genoeg begint het recht op vrije meningsuiting ook beperkingen te krijgen. Voetballer Benzema spreekt zijn steun uit aan de Palestijnse inwoners en wordt onmiddellijk beticht van banden te hebben met terroristische groep moslimbroeders door de minister van binnenlandse zaken. De verwensingen door Israëlische voetballer Dudu aouate van hoerenzoon moeten maar geaccepteerd worden. Steun uitspreken aan Israël mag dus maar omgekeerd niet. Franse voetballer El Ghazi wordt op non actief gezet door zijn ploeg voor het uitspreken van zijn steun met het Palestijnse volk. Daar gaan we dus jammer genoeg naartoe dat het uitspreken van steun gelijk staat met het verheerlijken van terrorisme. Blijkbaar vergeet men dat in deze landen ook gewone mensen wonen gelijk als wij die onze hulp ook nodig hebben. Een paar jaar geleden was dat alle Syriërs gelijk stonden met IS en nu zijn alle Palestijnen gelijk aan het worden aan Hamas.
    https://www.sudinfo.be/id731851/article/2023-10-18/vive-polemique-en-france-gerald-darmanin-ministre-de-linterieur-accuse-karim

jannanas, Mim89, marais en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.055
    14.771
    113
    Vrouw
    Lieve mammavan5,
    Ik snap het advies van @Bloempjelief.
    Ik gok dat jij hier in dit topic het meest post. Dat mag, dat staat je vrij, maar jouw posts zijn fel, het gaat je erg aan het hart. Ook dat mag en dat begrijp ik.
    Ik heb net zomaar eens kort gekeken naar hoeveel jij post hier op dit topic. Dat doe ik eigenlijk nooit hoor, maar omdat ik zie en lees dat dit jou erg raakt was ik even benieuwd. In een paar dagen tijd zijn er hier enorm veel posts van jou. Van smorgens vroeg tot diep in de nacht reageer jij.
    Als je zo veel uren hier mee bezig bent, lijkt mij niet gezond. Want uit jouw berichten lees ik dat jij ook op allerlei nieuwskanalen en sociale media de boel volgt. Jij bent er dus echt de hele dag mee bezig.
    Ik ook hoor, het spookt de hele dag door mijn hoofd, het is elke dag in mijn gebed: dit geweld moet! stoppen!
    Maar ik wil.er niet de hele dag door zo mee bezig zijn als jij doet. Want dan vergeet ik mijn gezin, dan denk ik dat ik de hele dag zou lopen huilen van alle ellende die ik dan lees en zie.
    Daar heeft mijn gezin niks aan, dus bid ik elke dag opnieuw voor beide kanten!

Dus ook ik adviseer: neem wat afstand.

mamabri, Luna86, Knuffelmonster en 9 anderen vinden dit leuk.
  17. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Als je hier niet wil lezen dan lees je toch gewoon niet? Waarom nou weer beheer verzoeken een topic te sluiten? We zitten toch niet meer op de kleuterschool waar je een juf verzoekt in te grijpen?

marais en 11131618 vinden dit leuk.
  18. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.378
    2.264
    113
    Vrouw
    Omdat het er niet bepaald vriendelijk aan toe gaat. Blijkbaar is het helaas soms nodig dat anderen ingrijpen.

19. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.759
    113
    Helaas is de waarheid in een conflict het eerste slachtoffer, zeker in het huidige tijdsgewricht, waar werkelijkheid een uitgehold en rekbaar begrip is geworden en bewijs zeker onder nare rechtse mannetjes (die zowel in het westen als in het midden oosten op veel plekken de dienst uitmaken) naar behoeven gefabriceerd wordt en waarheidsvinding actief wordt tegengewerkt.

11131618 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina