Situatie in Israël en Palestijns gebied

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Feye, 9 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    En dit is dus gelijk een mooi veerbeeld hoe snel een oordeel, compleet misplaatst, gemaakt is. Enkel en alleen door niet goed te lezen.

Syane, Zxcvb en Knuffelmonster vinden dit leuk.
  2. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    #1162 Mammavan5, 18 okt 2023
    Laatst bewerkt: 18 okt 2023
    Ik ben absoluut niet verbitterd en ben Allah heeeel dankbaar wat ik heb.
    Ik koester geen wraak of wrok tegen niemand want dan krijg je een zwart hart.
    Ik zie het helaas vaak genoeg om mij heen wat haat en wrok kan doen.
    Het maakt die persoon echt door en door slecht.
    Ik heb alleen een andere mening niet meer en niet minder.
    Ik ben iemand die recht voor de raap is.
    Dat kan voor vele hard overkomen maar zo ben ik .
    Mijn naaste omgeving weten wie ik en hoe ik daadwerkelijk in elkaar zit dat is voor mij het belangrijkste.

marais en 11131618 vinden dit leuk.
  3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant

Waarom kruip je zo in de slachtofferrol? Voor zover ik het kan zien heeft niemand je radicaal genoemd. En zegt er niemand dat je moet stoppen met posten.
    Het was een goed bedoeld advies om misschien deze pagina even te laten voor wat het is, voor je eigen gemoedsrust. Niemand hoeft je te betuttelen en je hoeft van niemand iets aan te nemen. Maar er zijn meerdere mensen hier die zich wat zorgen om je maken. (vast niet nodig) En dat is gewoon met goede intenties.
    En als goede intenties zo worden afgestraft dan denk ik dat we een groter probleem hebben op deze wereld dan een oorlog in het midden oosten en een oorlog in Oekraïne.

Als je dat niet bent maar wel zo overkomt in je geschreven tekst dan is het misschien een idee om wat meer in de nuance te schrijven. Dan schets je een ander beeld van jezelf.

Syane, Zxcvb en Neuzeke vinden dit leuk.
  4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het artikel zit achter een paywall.
    Wat ik bij de NOS lees is dat Egypte bang is dat Israel de Palestijnen in Gaza wil verplaatsen naar de Sinai. Zo lang daar geen akkoord over is vind men het risico voor de veiligheid van Egypte te groot.
    En heel eerlijk, dat snap ik wel.

Wat ik niet snap is dat die corridor er nog niet is. Dat er rijen ambulances en vrachtwagens met hulpgoederen staan en dat niemand kan en mag helpen. Dat er daar kwetsbaren mensen in Gaza overlijden omdat de hulp aan de andere kant van het hek moet blijven staan. Ik vind het onverteerbaar en onbegrijpelijk :(

Madelie, Zxcvb, marais en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.435
    2.227
    113
    Heel eerlijk, ik vind je.manier van discussiëren ook niet prettig. En ik deel juist veel van jouw meningen.
    Maar ik proef zoveel felheid in je berichten en zo weinig nuance dat dat veel mensen afschrikt om nog ergens inhoudelijk op te willen reageren. Op alles komt een verwijt of wordt als verwijt aangenomen.
    Zo komt het op mij over.
    Dat kan natuurlijk door emotie komen. Maar ik snap daarom wel dat mensen zeggen: ' neem even afstand'. Ik denk dat dat alleen maar goedbedoeld is geweest.

Syane, Madelie, Zxcvb en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    @Huismuisie .
    Het staat hier toch overduidelijk.
    Had ook erop gereageerd dat ik een melding heb gedaan naar beheer.
    Dat wij van mening verschillen so be it .
    Ik heb hier niemand persoonlijk beledigd.
    Maar dat ik voor radicaal word uitgemaakt omdat mijn mening anders is nee sorry dat gaat mij echt te ver.

marais, citroenrasp en 11131618 vinden dit leuk.
  7. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.435
    2.227
    113
    Dat is ook niet oké.

Mammavan5 vindt dit leuk.
  8. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dat is zeker niet oke en niet aardig als iemand dat vindt.
    Je quote alleen wel de helft van haar bericht waardoor werkelijk alle nuance weg is. Ze vraagt zich het af, ze beweert niet dat je het bent. Daar zit wel echt een verschil. Maar wel lastig als je dit zo voelt. Snap dat het niet leuk is om te lezen als mensen dat bij je afvragen.

Syane, Caithxxx en Neuzeke vinden dit leuk.
  9. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Hierbij het gehele bericht .
    Kan er niets anders van maken dan dat ze mij radicaal noemt.
    Ik heb talloze keren aangegeven beide geweld af te keuren dan had ze mijn berichten toch iets beter moeten lezen..
    En dan verwacht ze werkelijkwaar dat ik nog een antwoord ga geven op die vragen of nog verder in discussie ga.
    Ik heb hier op het forum niemand persoonlijk beledigd.
    Heb alleen een andere mening niet meer en niet minder en dat is mijn goed recht net zoals een ander op dit forum.

marais vindt dit leuk.
  10. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.516
    8.660
    113
    Vrouw
    Maar dit bedoelt iedereen dus; je reageert zo fel op een doodnormale reactie. En dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat het allemaal zo hoog bij je zit en dat komt mede weer doordat je er dag en nacht letterlijk mee bezig bent. Soms is afstand ervan nemen dan even goed om voor jezelf ook even tot rust te komen en niet alles negatief te zien. Nu kun je enkel nog maar negatief reageren, wat iemand ook zegt.

Syane en Zxcvb vinden dit leuk.
  11. Treezebees

Treezebees Actief lid

4 mrt 2023
    318
    435
    63
    Vrouw
    De reacties van dat lid waren ook wel enorm aanvallend. Radicaal ander lid kreeg als antwoord op het feit dat ze ironisch schreef dat het topic gesloten mocht worden want het werd gevaarlijk de melding dat zij gevaarlijk zou zijn.
    @Mammavan5 simpele vraag is Nederlands de taal dat jij het vaakst thuis spreekt of praat je meer Arabisch. Ik stel deze vraag want ben zelf gehuwd met een Marokkaan dat de taal minder machtig is en ik merk dat in zijn manier van communiceren hij zeer emotioneel kan reageren. Dit wordt vaak aanzien door buitenstaanders dat hij een zeer nerveus iemand is dat zijn manier van denken wil opdringen. Hem kennende weet ik dat het niet zo is maar het is de emotie dat de overhand heeft en daarnaast dan de taalbarrières die het communiseren naar buitenstaanders moeilijker maakt. Zowel van hem uit als omgekeerd want niet alles wordt door hem helemaal correct begrepen.

marais, 11131618 en Mammavan5 vinden dit leuk.
  12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Je hoeft je niet te verdedigen en je hoeft je ook niet te verantwoorden. Naar niemand. Wat je zegt snijd af en toe best hout maar het is wel in overvloed en eenzijdig. En wanneer je de relatie tot het grote plaatje een beetje verliest (wat helemaal niet gek is met de SM van tegenwoordig) dan worden je gedachten ongemerkt extremer. Als je dan ook nog het gevoel hebt dat je je moet verdedigen schiet het helemaal niet meer op toch?

Dit blijft helaas ook actueel.

13. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Wij praten thuis nederkaans.
    Nederlands en arabisch

marais vindt dit leuk.
  14. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    #1174 Mammavan5, 18 okt 2023
    Maar waarom als je anders denkt dan overige ben je dan extremer....
    Ik ben iemand die recht voor de raap is en zegt wat ik ergens van vind.
    De een vind het prima de ander vind mij hard prima ook goed dat mag die zelf weten.
    Zolang ik weet en mijn naasten weten wie ik daadwerkelijk ben en hoe ik daadwerkelijk in elkaar zit is dat voor mij het belangrijkste
    Die weten waar ik voor sta.
    Ik kan heeeeeeel slecht tegen onrecht omdat ik zelf weet hoe het voelt als je onrecht word aangedaan.
    Ik reageer daardoor zeker heftiger want ik weet hoe het voelt als er niemand voor je opkomt.
    Maar blijf erbij dat ik hier niemand persoonlijk heb beledigd terwijl dat meerdere keren naar mij toe wel gedaan is.

marais vindt dit leuk.
  15. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.102
    12.083
    113
    Hier ook een leek en een kaaskop, ik heb al veel geleerd van o.a. @jannanas en @femkes. Vind ik echt bewonderingswaardig hoeveel jullie weten van de historie.

Ik vind het echt heel interessant om hier meer over te lezen, vanuit beide kanten, maar het zou fijn zijn als dit kan zonder overtuigende/ dwingende toon kan.

Syane, bloem82 en Snoepjes vinden dit leuk.
  16. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.102
    12.083
    113
    @Mammavan5 recht voor zijn raap is geen probleem, maar daar zit het niet in. Het is de emotie en jouw overtuiging die hier zeer aanwezig is. Is dat fout? Niet zozeer, maar zorgt er wel voor dat er door 1 bril wordt gekeken en dat is voor mij als ‘buitenstaander’ (ik ben gelovig opgevoed, maar heb dat al tientallen jaren geleden achter mij gelaten) best lastig. Het is jouw waarheid, maar hoeft niet de waarheid te zijn, wat het voor jou wel is.

Syane en Zxcvb vinden dit leuk.
  17. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.435
    2.227
    113
    #1177 Taiga, 18 okt 2023
    Echt neutraal blijven in een topic als dit is natuurlijk niet te doen.
    Als je zelf emotioneel betrokken bent dan sta je vaak wel aan een kant. Zo is het nu eenmaal. En dat mag je ook verdedigen en uitleggen.

De kunst is om wel naar elkaar te luisteren en een open blik te houden.
    En mensen niet meteen in een hokje te duwen.

Ik heb in elk geval al veel informatie uit dit topic kunnen halen! Van verschillende forummers, aan welke kant ze ook staan of helemaal neutraal zijn.

Vulpen, 11131618, marais en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.868
    3.036
    113
    https://nos.nl/collectie/13959/liveblog/2494479-biden-geland-in-tel-aviv-israel-komt-met-eigen-lezing-over-raketinslag-ziekenhuis

Egypte heeft vandaag weer gezegd waarom ze geen mensen toelaten.

Verder, verschikkelijk van het ziekenhuis! Ik ben zelf heel erg benieuwd of er duidelijk gaat worden wie wat waar, krijg er een beetje een Oekraïene vs Rusland gevoel bij, daar word wel vaker gezegd dat de ene wat doet waar later dan terug op gekomen moet worden.

Zo verschrikkelijk!

Zxcvb en marais vinden dit leuk.
  19. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    Omdat Israël heeft gedreigd te bombarderen zodra de hulp binnenkomt!

20. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    Niet om het een of het ander, maar waarom kan je nu even niet alleen de palestijnse kant benoemen? Waarom ook de Israël kant? We weten dat dat dat verschrikkelijk is, dus waarom altijd dat nog even vermelden?

Deel Deze Pagina