Situatie in Israël en Palestijns gebied

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Feye, 9 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.817
    113
    Ik vermoed dat ze vooral verwees naar de stukjes over baby's in de liveblog van het AD. Dat er nepnieuws was dat die onthoofd zouden zijn terwijl daar vooralsnog geen enkel bewijs voor is.

https://www.volkskrant.nl/buitenland/ineens-duiken-overal-berichten-op-dat-hamas-baby-s-onthoofdt-bewijs-ontbreekt-waar-komt-dit-verhaal-vandaan~b678ae9b/

citroenrasp vindt dit leuk.
  2. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.817
    113
    Veel sterkte!

Zxcvb vindt dit leuk.
  3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    upload_2023-10-11_17-51-7.png

4. WWJD

WWJD Niet meer actief

Snoepjes, nelta en Zxcvb vinden dit leuk.
  5. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.046
    14.743
    113
    Vrouw
    Ja, zo blij!!:D

Feye, Knuffelmonster, Caithxxx en 8 anderen vinden dit leuk.
  6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    upload_2023-10-11_18-28-50.png

Het houdt ook niet op :(

Zxcvb vindt dit leuk.
  7. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.863
    3.024
    113
    #107 Maan14, 11 okt 2023
    Laatst bewerkt: 11 okt 2023
  8. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.817
    113
    Ja, in dat artikel leggen ze uit waar het vandaan komt. Ook op de NOS staat wel eens per ongeluk nepnieuws als het gaat om iets waar weinig betrouwbare bronnen van zijn en waar nog zoveel onduidelijk over is en waar alle gebeurtenissen zich zo gauw opvolgen en alles zo complex is. Wat dat betreft is het misschien maar goed dat ik niet alles op de voet volg, dan filtert het nepnieuws zich er een beetje uit.

9. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Juist dit bericht bedoelde ik.
    Dat stond gisteravond ook op de AD dat israel had toegegeven dat die verhaal van die slachting niet klopt.

10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.840
    18.590
    113
    Vrouw
    #110 Spectre, 11 okt 2023
    Het is nog steeds een slachting, want er zijn hele families uitgemoord. Voor mij maakt het wel of niet onthoofden het niet minder erg, maar ik kan begrijpen dat zo'n nieuws artikel extra heftig binnenkomt en wanneer het dan niet blijkt te kloppen is dat ook niet oké natuurlijk.

11. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    #111 Mammavan5, 11 okt 2023
    Waar geef ik aan dat ik alleen om palestijnse slachtoffers geef?
    Het is een feit dat de israelische regering meerdere genocide aanvallen heeft gepleegd op de palestijnen.
    Ze worden al meer als 50 jaar uit hun huizen en grondgebieden verjaagd ,als 2e rangsburgers behandeld.
    Als een israelische soldaat vanuit een dak gaat scherpschieten op een een onschuldige vrouw die haar 9 maanden oude kindje aan het voeden is en daarbij het kind vermoorden doormiddels van een kogel door het hoofd.
    Dan was het zogenaamd de vrouw van hamas .
    Bij alle misdaden gooien ze het op hamas dit en hamas dat.
    En ja ik heb de beelden gezien van het overleden kindje en heb de beelden gezien van de israelische soldaten die elkaar high five geven omdat ze dat hebben gedaan.
    Heb beelden gezien dat soldaten een 15 jarige jongetje meenemen en hem zodanig mishandelen dat zijn beide schouders en armen zijn verbrijzeld door het erop slaan met stenen om en om.
    Dit soort nieuws laat de westerse media niet zien.
    Als er iets word vertoond word het altijd goed gepraat door de media.
    Want oh ze waren terroristen oh het was hamas.
    maar wat hun doen word geen woord over gerept.
    Want ze mogen zichzelf verdedigen.
    En als dat geen genocidemisdaden zijn sorry maar dan meet je echt met 1 maat.
    Ik snap dan dat ze uit onmacht en wanhoop niet meer weten wat ze moeten doen.
    Dan kan je zeggen je bent pro palestijns maar je bent zelf ook pro joods maar ik mag niets zeggen want ben dan ineens pro hamas.
    Ik heb nergens aangegeven dat ik pro hamas ben.
    Ben tegen het moorden en mishandelen van onschuldige burgers punt.

Florina, marais, Mery en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.817
    113
    Op zich vind ik dit nog wel meevallen, in De Volkskrant en op NOS althans (andere media volg ik niet). Ik vind het vooral verbazingwekkend dat veel politieke partijen zo pro-Israël zijn, ik snap dat niet goed en kan dat niet anders uitleggen dan dat dat voortkomt uit islamofobie of schuldgevoel (omdat Nederland z'n joodse burgers niet beschermd heeft in de oorlog). Maar het lijkt zo willekeurig, het lijkt mij dat de wereld meer geholpen is als mensen (en politieke partijen) proberen genuanceerd ernaar te kijken en te proberen elkaars standpunten te begrijpen.

julia80, Mery, Mammavan5 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.863
    3.024
    113
    In het dik gedrukte spreek je, wel je eigen tegen. Al is dit dan niet zo bedoeld... en niemand die ik hier wat ziet typen is pro joods, of probeer de daden van Israël goed te praten. Terwijl er vanuit jou kant wel veel 'maars' komen en argumenten die het minder erg zouden moeten doen lijken want....... er is in deze alleen kwaad aardig en nog kwaadaardiger.

Knuffelmonster en nelta vinden dit leuk.
  14. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.817
    113
    Dat je iets begrijpt wil toch niet zeggen dat je het goedkeurt...

Florina, TotalBella, Mama8891 en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.863
    3.024
    113

Als je het begrijpt dat onschuldige mensen vermoord worden, dan moet je toch echt bij je eigen nagaan of je eigen denkwijzen wel klopt?

Dit is voor mij namelijk echt niet te begrijpen. Beiden kanten niet.

16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.399
    21.793
    113
    Waarin spreekt ze zichzelf dan tegen?

17. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.863
    3.024
    113
    " Ik snap dan dat ze uit onmacht en wanhoop niet meer weten wat ze moeten doen. "

"Ik heb nergens aangegeven dat ik pro hamas ben.
    Ben tegen het moorden en mishandelen van onschuldige burgers punt."

Enerzijds begrijpt zij dus dat ze tot dezen daden komen want onmacht en niet meer weten wat te doen...

En anderzijds is ze tegen het moorden en mishandelen van onschuldige burgers.

Maar dat is precies wat er op dit moment gebeurd. En wat er door bepaalde Israëlische gedaan is de afgelopen jaren.

Ipv iets steeds met argumenten minder erg te willen laten lijken want zij doen dit en dat en zus en zo. Kun je ook gewoon aangeven dat beiden gigantische fout zijn. Zonder steeds met een vinger te wijzen

Het stukje pro Hamas of pro joods zeg ook veel. Aangezien niet elke Jood achter het Israëlische beleid staat. En niemand hier. Pro islam of pro jood zegt.

Spectre vindt dit leuk.
  18. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.399
    21.793
    113
    Ik vind sommige dingen in dit topic zeker wel pro Israël overkomen. Bijvoorbeeld: het bericht over infiltratie vanuit Libanon. Dat was helemaal nog niet bevestigd, en bleek dus ook vals alarm. Maar dan wel direct plaatsen. Maargoed, dat zal dan inderdaad wel die "westerse bril" zijn.
    Overigens zeg ik bewust pro Israël en niet pro joods want zionistisch is voor mij echt iets anders dan joods, gelukkig zijn er genoeg joden tegen Israël.

Ik maak me nu vooral zorgen om alle mensen (waaronder een miljoen kinderen) die zonder elektriciteit/voedsel/water/brandstof (En dus ook medische hulp) zitten, dat is net zo een oorlogsmisdaad.

Florina, Mery, Saartje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.399
    21.793
    113
    Ik zie nog steeds niet waarin ze zich tegenspreekt.
    Dat is echt hoe jij het wil lezen.

Mery, TotalBella, 11131618 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Precies.
    Ik heb mezelf duidelijk verwoord.
    Maar ga hier verder niet meer op in want ik merk dat het niets uitmaakt wat ik schrijf het word toch verdraaid .

marais en Mery vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina