Situatie in Israël en Palestijns gebied

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Feye, 9 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    Nee hoor, kijk maar naar mijn screenshot. Ze vroeg aan mamavan5 waarom ze plaatste van die moeder in Gaza die haar gewonde zoon verloor in het ziekenhuis.

Dat van die vluchtelingen kwam later. En dan geeft ze nog even een sneer dat ik hier 24/7 zit.

Taiga vindt dit leuk.
  2. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.566
    8.683
    113
    Vrouw
    Klopt, 5 of 6 reacties later zei ik zoiets nogmaals en daar heb ik verder op gereageerd. Vanuit mij dus een miscommunicatie.

3. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.963
    113
    Nederland
    Voor wie op Instagram zo neutraal mogelijk nieuws over de oorlog, ook die van Rusland en Oekraïne, wil lezen dan raadt ik Venator Nieuws aan. Die analyseren de boel, leggen uit welke wapens er worden gebruikt, strategieën etc. Maar waarschuwen ook voor nepnieuws. Nu ook weer,
    Wees terughouden en durf te twijfelen aldus hun laatste insta verhaal!

Ysabella, liset22, Dubbelgeluk en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    Ik heb geen instagram. Ik heb net even gekeken, ze hebben blijkbaar geen twitter account?

5. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Het was een voorbeeld net zoals andere meerdere voorbeelden die ik en andere leden hadden gegeven dat de haat naar "moslims en zeker ook Israelisch buiten het oorlog gebied toeneemt naar onschuldige mensen.
    En eerlijk is eerlijk moslims worden nu harder aangepakt als ze aangeven dat ze pro Palestina zijn .
    Ik vond het relevant in dit hele gebeuren dat een ander dat niet vind prima.
    Maar ga geen ondergronde opmerking maken.
    En ik kreeg wel degelijk een verwijt toen ik het berichtje typte over die Palestijnse moeder.
    Voor mij was een reactie op 1 of 2 berichtjes ervoor zonder te quoten.
    Maar echt er bestaat een negeerknop je hoeft mijn berichten niet te lezen als je niet wilt ipv steeds te beledigen.
    Dat heb ik geen 1 keer gedaan ik besluit voor mijzelf niet meer op dat lid te reageren want ga me niet verlagen tot dat niveau.
    Ik vind het fijn om hier van mij af te schrijven en mag en kan net zoals elk lid hier op ZP.
    Laat mij gewoon in mijn waarde ipv allerlei diagnose naar mijn hoofd te slingeren en denken te weten wat het beste voor mij is.

marais vindt dit leuk.
  6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.566
    8.683
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de tip! Mijn engels is niet zo best, dus volg graag wat in het Nederlands :)

7. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.963
    113
    Nederland
    Nee volgens mij niet. Ik zit op beide maar volg ze daar niet. Daar volg ik vooral de engelstalige analyses.

marais vindt dit leuk.
  8. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.566
    8.683
    113
    Vrouw
    Voor jou is die negeerknop er ook he? Ik heb zelf helemaal geen behoefte om daar nu iemand onder te zetten, maar jij dan misschien wel?

9. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    Voor iedereen die interesse heeft, bekijk eens site van bellingcat.com. Het is een onafhankelijke onderzoekscollectief die video en foto’s onderzoekt. Zijn al een hele tijd bezig en niet enkel over het Midden-Oosten conflict. Die zijn nu ook de beelden van het gisteren gebombardeerde ziekenhuis aan het onderzoeken en hebben er al het een en ander al online geplaatst.

Huismuisie, Spectre, marais en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Voor diegene die interesse heeft .
    De artsen van het ziekenhuis geven een persconferentie dat ze wel degelijk door Israel zijn aangevallen want ze hadden hun gezegd dat ze zouden aanvallen.
    Het bericht is in het arabisch met engelse ondertiteling.
    Ik plaats bewust de link niet omdat de beelden best heftig zijn omdat hij tussen de gewonden staat

GossipGirlxoxo, marais en Vergeten vinden dit leuk.
  11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Veldheren is dan een goede podcast. Zijn begonnen met de Oekraine oorlog, maar de laatste twee afleveringen ook over Israel Hamas.

Bloempjelief en Madelie vinden dit leuk.
  12. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.435
    2.227
    113
    Ik zie ook heel veel gesprekken en beelden, uit verschillende kanalen die juist weer wijzen naar Hamas.
    Ook veel onafhankelijke onderzoeksbureaus. Dus ik denk dat niemand het nog zeker kan weten.
    Het is afwachten nog.

13. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.078
    14.790
    113
    Vrouw
    Mijn Engels ook niet, maar de site die @Vergeten noemt: bellingcat is wel in het Engels, maar daar kun je stukjes tekst selecteren en die even laten vertalen. Ik heb zelf de app translate op mijn telefoon. Zodra ik een stuk tekst selecteer kan ik kiezen uit oa kopiëren, maar ook voor vertalen. Als ik dat kies krijg ik de Nederlandse tekst in een pop up. Werkt best goed.

Bloempjelief vindt dit leuk.
  14. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Zxcvb vindt dit leuk.
  15. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wat ik begrijp is het een afgeketste raket? Dus Israel heeft hem uit de lucht proberen te schieten en de Hamas gelieerde groep had hem niet op het ziekenhuis gericht. Allebei dus niet moedwillig als dit het correcte verhaal is. Wel het risico van met bommen werpen, ze kunnen wel eens op plekken komen waar ze niet hadden moeten komen. En dit met dramatische gevolgen voor onschuldige burgers.

Madelie en Zxcvb vinden dit leuk.
  16. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.149
    1.838
    113
    Zo kunnen de dames die deze topic leuk houden vooral door gaan.
    En het eenigste nieuws wat ik hoor is hoe Volendam sorry zegt en hoe (met een visje).
    Niets over beschietingen.

Dat wat de dames zeggen en delen vind ik zelf niet thuis horen op deze forum.
    Ja er word geschoten en gemoord moet het dan ook in details.
    En die foto met kinderen/baby's was zeker niet nodig.
    Zeker niet zonder het te afschermen.
    Kunnen wij gewoon delen van linkjes doen en met een uitleg.
    Dode kindjes trigger het een en ander, 1 zien was meer dan genoeg.
    Wil ik het zien nee echt niet maar er overheen kijken wilde niet.

Dus aub een linkje met tekst.
    Dan kan ik zelf bepalen wat ik zie.

Danku

Zxcvb en Huismuisie vinden dit leuk.
  17. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik reageer hier dan toch nog even op omdat je een uitgebreid bericht typt.

Wat is de context? Want zij lijkt zich niet bewust te zijn van het feit dat sommige dingen in het grote geheel geen echte nieuwswaarde hebben of een trending onderwerp zijn. Het is cru dat de dood van de ene minder indruk achterlaat dan die van de ander. Toch zijn de omstandigheden waaronder iemand is komen te overlijden, de locatie en de aanleiding wel zo wezenlijk anders dat het hier in Nederland zeker even over niks anders is gegaan. En dat is hoe de wereld toch werkt.

Als er hier in het dorp iemand op de rotonde word doodgereden dan is dat hier gesprek van de dag. Maar heus niet in Amsterdam, het nieuws bereikt ze waarschijnlijk niet eens.

In de nieuwskanalen die ik lees gaat het vooral over het leed van de Palestijnen. Om eerlijk te zijn lees ik bijna niks meer over de 200 mensen die nog gekidnapt zijn door Hamas. Maar staat wel de hele NOS pagina vol met leed over de Palestijnen. Ze zijn echt niet het ondergeschoven kindje, zoals je het hier wegzet.

Zie onderstaande. Dit zijn de eerste 6 punten bij de NOS.
    Screenshot 2023-10-18 at 20.01.46.png

Ysabella en Madelie vinden dit leuk.
  18. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.566
    8.683
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je tip!

Zxcvb vindt dit leuk.
  19. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Ik heb aangegeven de afgelopen dagen ik bedoel niet specifiek vandaag.
    Nieuws stond vandaag meer vol over die Joran van Sloot.
    Al ben ik wel blij voor die ouders ook al krijgen ze hun dochter er niet mee terug eindelijk de waarheid weten.
    Ik heb mijn mening gegeven hoe ik het vind en je hoeft het daar niet mee eens te zijn.
    Ik vond dat er te weinig aandacht geschonken is jij weer niet .

We hoeven het niet eens met elkaar te zijn

marais en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  20. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    #1320 jannanas, 18 okt 2023
    Laatst bewerkt: 18 okt 2023
    Uhm…dat ik tot vanavond aan het werk was en daarom überhaupt niets kon plaatsen of liken?

Huismuisie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina