Ik ben niet radicaal en wens ook niet daarmee gelinkt te worden door niemand niet dat is helaas al een paar x gezegd hier en moet wel zeggen dat er jammer genoeg niet op gereageerd is dat het echt niet door de beugel kan maar wel meerdere keren dat ik iets "hards" schreef werd ik erop aangesproken vond het net zo erg. Het is geen simpele beschuldiging . Ja ik heb zeker meerdere keren mijn sterke mening gegeven waar eenander het niet mee eens is. Maar heb nergens plaatjes van dode baby's etc. geplaatst omdat ik vind dat de 1 er wel tegen kan en de ander niet . Mijn geplaatst mijn berichten bestonden voor 90% uit tekst en mijn mening wijkt af dan van een ander. Blijf erbij heb hier niemand persoonlijk beledigd en heb echt voor mijn gevoel erg kwetsende dingen naar mijn hoofd geslingerd gekregen omdat mijn mening voor de 1 wat harder was dan de ander. Je hoeft het niet met mij eens te zijn en ik ook niet met jou. Ieder zijn visie op iets en vind dat het gewoon moet kunnen zonder elkaar te beledigen wat hier helaas wel een paar x is gebeurd.
Ik zou er niet meer op reageren. Jij weet beter, ik ook. Het is laag om iemand zo te noemen, vooral omdat we weten wat ze ermee bedoelen. Gewoon negeren die zooi.
Ik denk dat je je hier op ZP (en elders) niet zo moet focussen op hoeveel likes iemand krijgt. Ik merk dat dat hier in dit topic vaak aangekaart wordt. Het is hier geen Twitter ofzo. Ik heb meerdere pro Palestijnse berichten geliked hier omdat ik persoonlijk al jaren (lees decennia) mijn bedenkingen heb over hoe Israël de Palestijnen bejegent. Maar ik ga niet te pas en te onpas honderden nieuwsberichten liken die vaak van dubieuze aard zijn. De discussie hier doet me denken aan de pro/con Corona situatie van een aantal jaar geleden. Ik stond in die discussie aan de zijde van de impopulaire minderheid die tegen de wind in stond te pissen. Dat heeft me hier op ZP geen vrienden of extra likes opgeleverd. Ben ik van gedachten veranderd? Niet echt. Heb ik geleerd iets minder kleur te bekennen en niet meer zo door te drammen? Ja. Doordrammen levert over het algemeen niets op. Dat merk je ook met de hele woke beweging van tegenwoordig. Waar men eerst vol begrip was voelen bepaalde (het goed bedoelende) groeperingen ineens als een insectenplaag die je het liefst van je af wil slaan en dus gaat negeren. Geen idee of dit e.e.a. verduidelijkt, maar soms is het echt beter om afstand te nemen in plaats van maar door te blijven schreeuwen in de woestijn. Er zijn genoeg mensen (ook in het westen) die compleet tegen de huidige gang van zaken zijn. Maar eerlijk is eerlijk: wat verwachten jullie dat de gemiddelde ZP'er concreet tegen dit geweld kan doen?
https://m.facebook.com/story.php/?story_fbid=625553799777609&id=804107621 Is een filmpje wat op de NPO is geweest is gewoon een nederlands programma. De tranen rolden over mijn wangen. Kijk en oordeel zelf
Ik denk dat je dat niet kunt voorkomen. Het probleem dat hierdoor veroorzaakt wordt is dat er nog veel meer onbegrip voor moslims komt. Door zichzelf zo extreem op te stellen geef je ruim baan voor mensen als Geert Wilders om het nog meer te voeden in de samenleving. En wij gaan hier richting verkiezingen. Ik moet er niet aan denken als hij nog groter wordt. Wat DENK doet is ook zo dom. Ze vegen zichzelf van de kaart op deze manier en maken de PVV groter.
Dames, we krijgen veel meldingen en verzoeken tot sluiting binnen. In principe is het niet nodig dit topic te sluiten, maar we verzoeken iedereen respectvol te reageren. Lukt dit niet, dan zullen we dit topic mogelijk toch gaan sluiten.
Heel dapper en heel mooi gesproken. Ik geef hem hierin ook helemaal gelijk. Zij kunnen werkelijk niks doen aan alles wat hun nu overkomt. Er vallen teveel onschuldige slachtoffers.
Hier doet hij het wel, maar het is een link van een filmpje op iemand zn Facebook pagina. Jij hebt misschien geen facebook?
Mooie column van Diederik Smit op radio 1, normaal maakt hij altijd satire, maar bij uitzondering was hij een keer serieus. Ik vind het heel mooi verwoord en uitgelegd. En je hoeft dus niet keihard 1 kant te kiezen. https://twitter.com/DiederikSmit/status/1713085174857011360
Had ik ook gezien ja, Ramsey Nasr, supergoede acteur met Nederlandse moeder en Palestijnse vader. Kreeg hier ook tranen van.
Likes doen mij normaal gesproken ook niets. Alleen hier zie je duidelijk 2 kampen. En een normaal bericht van iemand die hier niet eerder heeft gereageerd, krijgt geen 1 like terwijl het gaat om vrijheid van meningsuiting voor iemand die pro Palestina post. En iemand vind mamavan5 radicaal en gaf later aan, ja kijk maar hier vaak het gelikte is, ik ben niet de enige die dat vindt. Ik heb het aangekaart omdat je daar duidelijk ziet, dat er 2 kampen zijn. Niet omdat ik vind dat iedereen maar berichten moet liken.
Daar ben ik ook bang voor. Extreem rechts of gewoon 'rechtse' mensen worden nu wel gevoerd. Bvb protest in Duitsland waar bij 65 agenten gewond geraakt zijn en dat soort dingen. Zorgen alleen maar voor voeding. Al is het in een anderen land. De vermoorde Zweden in Frankrijk ook weer eentje. Waar bij die gedeelte roep. We zeggen toch, deze mensen passen niet in onze normen en waarde van een westerse maatschappij. En nee ik denk Absoluut niet zo, maar dit is wel wat je nu veel voor bij ziet komen.
Ik zelf like een bericht waar ik achter sta, en of een ' ik geef je gelijk/ben het met je eens' ik denk dat het dan ook logisch word dat bepaalde mensen met de zelfde denkwijzen meer likes krijgen dan iemand met wie kaarsrecht tegen over mij staat? Ik heb jou volgens mij ook wel eens geliked en Mammavan5 ook, zodra ik me ergens in kan vinden. Ter aanvulling, soms liked ik ook iets omdat het een antwoord is waar ik persoonlijk wat aan heb, antwoord/verduidelijking over een bepaalde post. Soms ook omdat ik later op die gene terug kom. Soms ook omdat er in een bericht 'iets' sta waar ik achter sta.
Ik was eigenlijk klaar met de hele discussie, maar hier wik ik toch nog even op reageren. Want nu zeg je helaas weer iets wat niet klopt. Dat laatste heb ik niet gezegd en is namelijk ook niet zo. Sterker nog; ik heb dat hele bericht niet eens geliked…