Ik ben iig blij te lezen dat je nu toegeeft dat je er ook t fijne niet van weet en dat dit gewoon is wat jij geloofd. Heeft dus helemaal niets te maken met de waarheid, zoals je doet overkomen. het zou heel fijn zijn als je deze hier dan ook gewoon in het midden laat.
Dat laatste kan ik mij wel in vinden. Al Qaida - inval Irak kon ik toen al niet plaatsen.. Maar dat het een vooropgezet plan is met geplaatste explosieven gaat er bij mij niet in en is ook in talloze onderzoeken ontkracht.
Nee dat ook niet hoor. Zonder het topic verder te vervuilen denk ik dat het simpeler geweest is. Die zelfmoordterroristen waren er gewoon hoor, en dat een vliegtuig dat kan veroorzaken geloof ik ook. Ik denk alleen al vanaf het begin dat het niet bin laden is die de terroristen daarheen "gestuurd" heeft. Want die kon op zn vingers natellen wat het gevolg zou zijn. Maar dat de 'Bush administration' daar de hand in heeft gehad. Is dat vreselijk in zn eigen land: absoluut, maar gezien wat vader en zoon Bush verder verantwoordelijk voor zijn geloof ik dit echt. Hij was geobsedeerd door Irak en moest en zou daar binnen vallen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het laatste stukje niet gezien heb, maar het is een goed filmpje. Duidelijk verhaal. Palestijnen woonden er dus eerder, wel onder Britse vlag. Daarna dus land in genomen door de gasten, de joden uit Europa. Eigenlijk is het allemaal de schuld van de Britten, de grote kolonist. Kolonisme heedt de werekd nooit iets goeds gebracht.
Erdogan ook, volgens mij. Dit is trouwens ook wat Bourguiba (eerste president van Tunesië) destijds voorstelde maar daar wilde niemand iets van weten. Het was achteraf wellicht toch wel een goed idee. (Was trouwens een vreselijke man, dus niet om 'm nu te prijzen ofzo maar hierin had hij wel een punt...)
Nee. Maar de zin dat het echt was laat ruimte over voor de gedachte dat de aanslag überhaupt een hoax was. En dan zakken we wel heel ver af. Maar dat bedoelde je ‘gelukkig’ niet.
Ik heb net gezegd dat ik er verder niet op ging, want vind dat onnodig. Ik hoef niemand te overtuigen. Ieder gelooft wat hij wilt. Maar toeval bestaat niet. Ik was aan het scrollen op twitter en zag dit filmpje op mijn timeline voorbij komen. Ik heb er niet naar gezocht, het iemand die ik volg. 37 minuten geleden geplaatst, dus nu moet ik het hier wel even delen. Een man die de aanslagen heeft overleefd, heeft dit verteld. Volgens de comments is hij 2 maanden na de aanslagen overleden. https://twitter.com/iluminatibot/status/1715637360271204369?t=_Bqvvt7mteeAzCzSemKlYQ&s=19
Het heeft Europa veel welvaart gebracht. Het is nog steeds in ons voordeel hier dat de wereld toen zo verdeeld is. Maar goed landjepik is van alle decennia. Denk aan het romeinse reik, het ottomaanse reik. Enz enz.
Er zijn hele schrijnende verhalen. Ook wel enigsinds positief. maar goed Nederlands is ook bezet geweest door de spanjaarden. Ik heb het idee dat de wereldwijde grenzen van landen inmiddels redelijk in kaart gebracht zijn. Er verandert niet mega veel in. De mensen is gewoon niet zo leuk voor alles wat anders is of alles wat ze willen hebben. Wat ik eerder al zei, rupsjes nooitgenoeg. In alle opzichten. Kijk hoeveel troep er elke dag vanaf ali express wordt aangeleverd. Bergen met wegwerpartikelen die we hebben. Eigenlijk te lui om zelf een slaatje te maken dus gaat alles mee in van die take-away bakken van plastic. Ik was gister in de ikea. De hoeveelheid troep die daar nu ligt voor de kerst vond ik echt schokkend. En ook gewoon niet degelijk van kwaliteit. Voor je het weet heb je een kar vol met: oh ja dit is ook wel leuk.
Soort Action dus Mijn man kwam laatst thuis met zo'n domme plastic muggenval van de Action. Onder het mom van 'laten we het eens proberen'. Nou geen enkele mug is daar ingevlogen hoor. Wat een aanfluiting. Maar ik ben het met je eens. Werkelijk waar álles wordt verpakt in plastic. Het is gewoon schokkend.
Wat versta jij onder actueel? Ik heb afgelopen dagen tientallen filmpjes gezien van kinderen in totale shock na een bombardement, hun lichaampje is hevig aan het trillen. Die deel ik niet. Kwam net dit filmpje tegen en vond het bijzonder om te zien dat dieren blijkbaar net als mensen reageren. En heb dit gedeeld. Meer niet. Het vreemdste is dat jij een lijstje met aanslagen deelt naar aanleiding daarvan. Je kan er ook voor kiezen het filmpje niet te bekijken, mij te negeren of vragen waarom ik dat gepost heb. Ipv een domme lijst neer te kwakken. En dan ook nog 1 van Hamas en 1 van Israël. En dan nog doen of ik raar ben.
Dan kan je dat ook zeggen ipv een lijst met aanslagen te plaatsen. Hoe moet ik weten wat jij bedoelt. En ik wist niet dat je eerst zeker moet weten dat wat je plaatst waarheid is. Er worden hier wel meer berichtjes geplaatst. Ik heb je bij hun niet zien afvragen of ze wel zeker wisten of het de waarheid was. En zelfs bij jouw lijsten van Wikipedia. Wie zegt dat dat de waarheid is? Je weet dat Wikipedia door iedereen geschreven kan worden? Dus tja, wat is waarheid? Waarheid die in jouw straatje past?
Sommige mensen verdrinken in hun eigen waarheid en dat is hier nu in dit topic duidelijk aan de orde.