Ik denk maar zo : als ik dit al doorheb met mijn boerenverstand, dan zullen er denk ik heel veel mensen zijn die dit doorhebben. Dan zal er kritiek op gaan komen, hopelijk ook van hoge hand, en hopelijk zal dat ervoor zorgen dat er nog veel meer vrachtwagens de grens over mogen. Er zal vast media zijn die aan de hand van deze actie Israël bij wijze van al de Nobelprijs van de vrede willen aanreiken. Maar die kanalen en mensen blijf je houden. Andersom net zo : Hamas laat 2 mensen vrij; zet er een flut zinnetje onder dat ze geven om de gezondheid van 1 van hen. Er zullen mensen en kanalen zijn die die verklaring geloven en Hamas zien als humaan. (Dat ze ruim 2 weken geleden een massamoorden hebben gepleegd, 250 onschuldige mensen van het leven beroofd. Het is zó belachelijk. Hoe komt het in ze op om te doen alsof ze om gezondheid geven? Israël die een paar vrachtwagens toelaat ‘kijk hoe begaan we zijn met de onschuldige mensen. We laten ze niet lijden hoor’ , terwijl zijzelf degene zijn die ze hebben afgesloten. Ook het feit dat ze zo weinig vrachtwagens toelaten geeft mij een heel smerige smaak in mijn mond. Mensen in Gaza zullen vechten om het voedsel, ze rekken de dood door verhongering , uitdroging en medicatie. Dat ja een marteling. Een schop na. Hamas die claimt te geven om de gezondheid van de gegijzelden geeft mij diezelfde vieze smaak. Zout in de wonden van de families van de slachtoffers. Ik probeer niet teveel te focussen op media. Alles is gekleurd. Ik probeer ook niet teveel na te denken over dit alles want het is allemaal gewoon zo smerig
Sorry maar je hebt het niet over de Islam hier hoor. In de Islam staan dieren op een hoge plek. Als je een dier mishandelt en je bent verder een heel vroom persoon, ga je alsnog de hel in. Zo gaan mensen die dieren goed behandelen, maar laks in hun religie zijn ook de hemel in. Verder ben ik niet verwonderd, omdat ik dieren niet als levende wezens zie, maar ze hebben EXACT dezelfde reactie als kinderen. Ik wist voorheen namelijk ook niet dat kinderen en mensen hevig trillen na een bomaanslag. Ik kan het me wel voorstellen, maar heb nooit eerder zulke beelden gezien. Dus praat niet voor mij aub. Onze kat krijgt loopt weleens tegen een voet of muur aan en gaat dan in hoekje zitten zichzelf likken, ik heb dat mijn kinderen niet zie doen. Dus je reactie is eigenlijk gewoon walgelijk.
Maar dat is het. Ze zegt letterlijk, dat je haat gaat krijgen tegen het westen, vanwege deze filmpjes. Blijkbaar doet het haar niets. We krijgen inderdaad haat bij het zien van deze filmpjes. Haat voor Israël, niet voor de mensen die er niets mee te maken hebben. Dus waarom betrek je het naar "waar wij hier voor staan" Zeg je nu dat je achter Israël staat. Dat je het eindeloze bombarderen dus goedkeurt? Met deze filmpjes vervaagd je morele kompas en vult je hart met haat! Haat tegen alles waar wij hier voor staan omdat je gaat denken dat dat het slechte is.
Ik laat even deze link achter. Voor de mensen die oorlogen en geweld linken aan islam en christendom aan liefde. Is niet Palestina of Israël relevant, maar wat deze man zegt klopt gewoon. https://vm.tiktok.com/ZGJwkjXmS/
@Vulpen deelt graag artikelen die achter pay walls staan. ik denk dat ze stiekem voor nrc of de Volkskrant werkt als abonnee-ronselaar ik ben verder geen achterdochtig persoon …
@Vulpen leest gewoon goede kranten omdat ze zich goed wil laten informeren en gaat ervan uit dat andere mensen zich ook goed laten informeren en goede kranten lezen
Hmmm…. Goed informeren kan ook gratish. Via kranten is een manier maar niet de enige manier. Als iemand denkt dat je je alleen maar via betaalde kranten goed kan laten informeren dan wordt die persoon misschien niet zo goed geïnformeerd. ik blijf bij mijn standpunt over @Vulpen (en als je niet oppast zet ik jou er ook bij. Ik vind dit verdacht onder één hoedje spelen namelijk … just saying )
Nee dat zeg ik niet. Maar heel eerlijk ik heb geen zin om het uit te leggen. Het feit dat mensen hier zelfs de kleding van een kindje gaan omschrijven of zich afvragen wat een jongetje droeg dat slachtoffer is van gruwelijke bombardementen riekt naar digitaal ramptoerisme.
https://www.ad.nl/buitenland/live-israel-gaat-aanvallen-opvoeren-grens-gaza-met-egypte-weer-dicht~abf6b9cb/ Lees de live berichten. Een familie van 13 compleet vermoord door Israel. En wij zijn de gekken .....
Net zo een pestkop van de basisschool, voel je je nu stoer. Wees trots op jezelf kinderachtig tot op het bot.