Situatie in Israël en Palestijns gebied

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Feye, 9 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik haal er 1 voorbeeld uit (dikgedrukte), dit vind ik extreem en ik wil zo niet eens meer in gesprek gaan.

2. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.816
    113
    Ja eens. Ik kijk sowieso geen beelden. Zie daar echt de meerwaarde niet van in. Ik weet zo ook wel dat het allemaal afschuwelijk is :(

Caithxxx en citroenrasp vinden dit leuk.
  3. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.816
    113
    Dan begint de noodzaak van het gesprek pas echt :)

11131618, Mammavan5 en citroenrasp vinden dit leuk.
  4. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.836
    886
    113
    Vrouw
    Hier ook bewust niet kijken. Mijn voorstellingsvermogen is er goed genoeg voor om ergens een idee te krijgen dat er (aan beide kanten) verschrikkelijke dingen gebeuren.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ik bedoelde de reacties waarin gezegd wordt dat wij in het Westen van niets weten.
    En zoals ik hierboven quote: Israël een terroristische organisatie genoemd wordt.
    Ik ben dit topic begonnen met te stellen dat wij hier te weinig kunnen bepalen over de oorzaak en wat er ten grondslag ligt aan het probleem daar.
    Maar toch lijken sommige leden hier het allemaal wel te weten (denken ze) en die zijn ook het onafhankelijk kijken echt vergeten.

6. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    #166 Mammavan5, 12 okt 2023
    Laatst bewerkt: 12 okt 2023
    Ik geef nergens jou of de rest van diegene die hier eageren de schuld.
    De schuld ligt bij Netanyahu en zijn voorgangers en de israelische regering.
    Die onderdrukken en terroriseren de palestijnen voordat Hamas uberhaupt bestond.
    En dat is wat ik duidelijk probeer te maken.
    De grootste slachtoffers zijn alle onschuldige burgers.
    Want ik weet ook wel zeker dat in Israel ook joodse mensen zijn die tegen hun eigen regering en Netanyahu zijn.

Sorry maar Mark Rutte sprak meteen solidariteit uit voor Netanyahu.
    Heb hem met geen woord horen reppen over de palestijnse slachtoffers....

Maar voor mijn gevoel kan en mag ik niet zeggen dat Netanyahu foute dingen doet en dat veel landen hem steunen ondanks alle genocide die er word gepleegd want dan ben ik ineens heel extreem en ben ik pro hamas en weet ik het veel allemaal.
    De druk om jezelf steeds te moeten verdedigen.
    Want ja de islam zegt zo islam zegt zus.
    Zoals je ook in het katholieke en protestanse geloof elke geloof die er is heb je mensen die het geloof juist of onjuist praktiseren de 1 gaat iedere zondag naar de kerk de ander komt er alleen voor een bruiloft bij wijze van spreken.
    Maar ik ben er persoonlijk ook klaar mee om steeds de islam te moeten verdedigen.
    Ik weet hoe mijn geloof in elkaar zit.
    Ik weet wat mijn geloof daadwerkelijk wel of niet toelaat.
    Zoals heel duidelijk beschreven doormiddels van dat plaatje wat hier paar berichten geleden gepost is.
    Het feit is dat er nu duizenden onschuldige doden vallen.

11131618 vindt dit leuk.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Succes daarmee dan! Ik heb genoeg ervaring met discussieren over bepaalde onderwerpen dat ik weet dat het hier een hopeloze zaak is. Mensen zitten zo vast in hun eigen denkwijze dat ze echt niet voor rede vatbaar zijn.

Knuffelmonster en Maan14 vinden dit leuk.
  8. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.863
    3.023
    113
    Op mijn school vroeger werden dingen als. Hamas Hamas alle joden aan het gas gescandeert en nee dat waren geen voetbal supporters met een haat aan ajax.

Ik denk dat bepaalde groepen zo een diepe haat aangepraat word langs beiden kanten dat met een ongekleurde bril kijken niet meer mogelijk is.

9. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Precies :(
    Eens. Laten we vooral medeleven en liefde tonen voor de onschuldige burgers, aan beide kanten! (En bidden als je gelovig bent) die verdeeldheidskampen brengt niemand ergens, nee ik bedoel niet dat we niet daarmee het onze van mogen vinden. Maar net als politiek heeft ieders zijn of haar zienswijze daarop.

WWJD, Maan14 en tuc vinden dit leuk.
  10. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Ik heb gezegd dat ik Netanyahu een terrorist vind zoals jij hamas een terrorist vind .
    Geen woorden verdraaien van mij

11. tuc

tuc Niet meer actief

Laatste reactie op jou, ik heb net hierboven een reactie gequot van een lid dat Israël een terroristische organisatie noemt.
    En jij mag nu een reactie van mij zoeken waar ik het over hamas gehad heb.

12. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    en wat van deze definitie past niet bij de daden verricht door ISrael op Palestina?
    22EB98AB-C140-42F9-BFE4-0719601CE8D7.png

13. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.579
    3.912
    113
    Vrouw
    Vind het een te moeilijke kwestie om er echt mijn mening over te hebben. Maar elke geweld tegen burgers veroordeel ik. Ik word oprecht echt verdrietig van alles wat er momenteel in de wereld gebeurd.

Ze kunnen toch beter zoals vroeger ergens op een op plek veldslagen uitvechten, zoals vroeger. Dan vallen er teminste geen burgerslachtoffers meer.
    En elke leider die zo nodig oorlog wil, mee vooraan op het slagveld.

De wereld heeft echt een volledige resesknop nodig. Waarom is het zo moeilijk om gewoon iedereen in z'n waarde te laten en zn leven te laten leven, wonen waar hij wil, geloven of niet geloven wat hij wil.

Saartje33, Indiana, Ysabella en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Je zegt meerdere leden daarop was mijn reactie..

15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik heb ze nog niet gesproken; wel heel blij dat ze weer thuis zijn. Maar zij hebben inderdaad zaterdag veel meegekregen van de raketten, in de schuilkelder gezeten en zo. Dus kan me voorstellen dat die angst er gisteren nog goed inzat.

Zxcvb vindt dit leuk.
  16. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    #176 Mammavan5, 12 okt 2023
    Laatst bewerkt: 12 okt 2023
    Ik corrigeer dat je hebt idd nergens aangegeven dat hamas een terroristische organisatie.
    Masr je benoemt wel steeds meerdere leden extreem.
    Omdat ik aangeef dat ik Netanyahu en zijn voorgangers en de regering ook terroristisch vind.
    Waar heb ik aangegeven dat normale burgers dat zijn.
    Spreek dan over 1 lid die het heeft gezegd .
    Ipv meerdere leden erbij te halen

17. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.045
    14.732
    113
    Vrouw
    Ja dat snap ik. Hopelijk gaat het goed met haar. School zorgt ook voor nazorg. Hopelijk helpt haar dat goed bij het verwerken van alles...❤️

18. tuc

tuc Niet meer actief

Heel veel sterkte voor je nichtje. Zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten.

19. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.863
    3.023
    113
    Ik zie hier letterlijk niemand die probeerd te be argumenteren waarom het normaal zou zijn wat de Israëlische regering doet. Letterlijk Niemand! Terwijl er wel steeds met argumenten gekomen word die het minder erg zouden moeten laten lijken wat er aan de Israëlische kant gebeurd want ' ja maar' en 'zij doen dit'

In deze is de ene onschuldige bevolkingsgroep niet minder zielig dan de anderen onschuldige bevolkingsgroep. En zodra mensen dit niet meer in kunnen zien. Door hun diep gewortelde haat, is voor mij een discussie over. Maar ga niet de mensen hier ergens van betichten terwijl je zelf idem dito doet. Zelfs nog extremer aangezien letterlijk niemand hier, de Israëlische regering gelijk geeft en zelfs het niet minder ernstig probeer te praten wat deze regering doet.

Dit is dan ook het laatste wat ik hier ga posten.

20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Dit was de eerste reactie op de aanslagen van zaterdag en een logische in mijn ogen, puur uit medeleven. Inmiddels wordt er ook gesproken over hulp aan de Palestijnen, omdat die na tegenaanval van Israël, ook die hulp hard nodig hebben.

De doden die nu vallen, waren er zonder de aanval van Hamas zaterdag niet geweest. Hamas weet dat Israël dit niet zomaar aan zich voorbij laat gaan (neit dat ik daarmee de reactie van Israël goed praat of iets dergelijks) en dat Israël zal reageren en toch sleept Hamas de onschuldige Palastijn daarin mee.

Deel Deze Pagina