Situatie in Israël en Palestijns gebied

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Feye, 9 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefje1234

Madeliefje1234 Actief lid

6 dec 2018
    227
    205
    43
    Vrouw
    #1841 Madeliefje1234, 21 okt 2023
    Laatst bewerkt: 21 okt 2023
    Screenshot_20231021_201912_Chrome.jpg
    Screenshot_20231021_201912_Chrome.jpg

2. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dat zegt ze ook niet! Goed lezen aub!

3. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    Israël heeft alles gebombardeerd, maar dat is toch echt de schuld van Hamas, niet van Israël. En Israël bombardeert ook echt geen ziekenhuizen, echt niet. En als ze dat al doen, dan is dat ook de schuld van Hamas. Israël is zeer vredelievend. Ze hebben vandaag zelfs de grens open gegooid en maar liefst 20 vrachtwagens met voedsel, medicatie en water laten binnen brengen. Geen brandstof om zelf water omhoog te kunnen halen uit waterputten met een motor, maar wel water voor de 2 miljoen mensen.

Vergeten vindt dit leuk.
  4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dit zijn niet echt dingen die je zomaar kan stellen. Dat Hamas weinig interesse heeft in het welzijn van de Palestijnen is wel duidelijk maar zelf bommen in eigen land droppen doen ze denk ik ook weer niet.

marais vindt dit leuk.
  5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ze zijn beiden schuldig. Dat is volgens mij al heel vaak benoemd in dit topic.

Syane, Knuffelmonster, Spectre en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.516
    8.660
    113
    Vrouw
    Nee, die foto’s geven aan welk leed er nu is daar, omdat 2 weken geleden Hamas Israel aangevallen heeft. De foto’s geven aan wat de gevolgen zijn van bombardementen, misschien zelfs uit eigen hand. Niemand weet het, ook jij niet.

Miranda81 vindt dit leuk.
  7. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    In het nieuws was net dat veel Islamitische Nederlanders zeer intimiderend benaderd worden door sommige niet Islamitische Nederlanders.

Ze noemden bijvoorbeeld een vrouw die op haar privé sociale media account een Palestijnse vlag had en in ene door haar werkgever ter verantwoording werd geroepen.

Of nog erger, een jongen, een kind, die door zijn scheikunde leraar vanuit het niets om zijn mening over Hamas werd gevraagd, alleen omdat hij Islamitisch is.

Echt te idioot voor woorden.

Syane, marais, Snoepjes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.516
    8.660
    113
    Vrouw
    Daarom zet ik er ook misschien bij. We weten gewoon niet hoe het precies is gegaan, maar marais weet het wel precies, denkt ze. Ik blijf dus herhalen en herhalen.

Huismuisie vindt dit leuk.
  9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Dat is OOK de schuld van Hamas. Die wisten dat de reactie van Israel niet mals zou zijn. Ze gebruiken hun burgers als levend schild. Ze hadden ook ergens op een basis met zn allen kunnen gaan zitten en zich niet verschuilen tussen de burgers. Ze schieten in bewoond gebied zelfgeknutselde raketten af, die ook geregeld op eigen gebied landen. Kijken naar het ziekenhuis.

(Een nee daarmee praat ik de acties van Israel niet goed, maar ik ben het er niet mee eens als Israel als enige agressor hier wordt neergezet).

Syane, Zxcvb, Knuffelmonster en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.413
    21.797
    113
    Dat is helaas niet nieuw, ik moest ooit een heel werkstuk maken over al Qaida als ik een voldoende voor mijn komende toets wilde. Was wel een leraar die sowieso al vervelend deed, maar dit soort intimidatie komt echt voor. Ga daar dan maar eens tegenin als 16-jarige en helemaal als je ouders dan ook nog eens aan de kant van de leraar staan.

11. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Nogmaals, we weten van de gruwelijkheden die de Palestijnen ondergaan. Dat ik niet ongevraagd geconfronteerd wil worden met foto's betekent niet dat ik dit ontken. En zo velen met mij.
    Maar deze manier van schrijven (ik heb ze verwijderd, maar ze bestaan nog steeds, zodat er niet vergeten wordt wie er aan het lijden is etc) is nu denk ik exact waarom veel mensen in dit topic zich wezenloos irriteren en vaak niet op bepaalde posts reageren. Alsof iedereen zich volledig en alleen achter de Palestijnse zaak moet scharen zonder ook maar oog te mogen hebben voor de slachtoffers aan de andere zijde.
    Toen ik schreef hoe erg ik het vond voor zowel de slachtoffers van zowel Israëlische als Palestijnse zijde kreeg ik zelfs de opmerking naar mijn hoofd geslingerd door Mamavan5 of ik nou niet eens een keer alleen de Palestijnen kon noemen. Gewoon allebei wat minder drammerig doen hier zodat er weer normaal over de situatie geschreven kan worden.

Syane, Knuffelmonster, Spectre en 7 anderen vinden dit leuk.
  12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dat moet echt heel rot geweest zijn. Wat bezielt zo’n docent.

Syane en citroenrasp vinden dit leuk.
  13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wat Hamas heeft gedaan is vérschrikkelijk dat soort geweld valt niet goed te praten , maar wat er nu gebeurd is buitenproportioneel. Dit is geen zelfverdediging meer.
    Wat Hamas heeft gedaan kwam Israël wel goed uit, nu hebben een goede reden waarom ze de boel kunnen platbombarderen.

Ik volg het nieuws rondom Palestina al jaren, deze mensen lijden! Het is onmenselijk hoe ze al jaren moeten leven. Dit is al jaren de conclusie is van Amnesty international en vele andere organisaties, maar iedereen keek weg. Net als bij andere conflicten waarbij er niks voor de westerse wereld te halen valt.

Sherbet, Liva, GossipGirlxoxo en 8 anderen vinden dit leuk.
  14. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wat naar voor je. Dat had echt niet mogen gebeuren.

Syane en Huismuisie vinden dit leuk.
  15. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dit is wel interessant om te zien. Vind de NOS / Nieuwsuur wel echt degelijke informatie filmpjes maken.

16. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik vind het geweld dat ze nu gebruiken wel echt echt buiten proportie. Sommige beelden doen me denken aan de aardbeving in Turkije. Hele blokken en wijken zijn plat.

Syane, marais, Saartje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    +10000

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.413
    21.797
    113
    Het stomme is dat het met dit soort dingen toen nog wel soort van werd "geaccepteerd" om zo behandeld te worden. Tegenwoordig zijn mensen mondiger (of gewoon meer bewust van discriminatie) en pakt de media het ook op, en dat is natuurlijk wel het verschil met 20 jaar geleden. Maargoed, er blijven kennelijk leraaronwaardige leraren tussen zitten.

Madelie, Spectre, marais en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Klopt je word echt wel min of meer gedwongen alleen pro Israel te zijn.
    Het plaatje wat @GossipGirlxoxo had geplaatst was echt de perfecte omschrijving

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Dat benoem ik ook, maar ze lijden niet alleen onder Israel. Wat er nu gebeurt is dat deze arme mensen door Hamas nog even tussen Hamas en Israel worden neergezet om de klappen op te vangen. Ze zijn staan letterlijk tussen twee vuren en beiden moeten aangepakt worden wat mij betreft.

Syane, Sherbet, Spectre en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina