Situatie kinderbijslag, hou zou jij reageren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jacq84, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    zou voor mij wel aan de reden liggen dat hij dit gedaan heeft. Gewoon voor de fun zou ik echt woest zijn, maar is ex normaal de kbs kwijt aan vaste lasten (sommige mensen hebben dit echt nodig om rond te komen) en zouden zijn kinderen iets echt nodig zijn en jullie KUNNEN het missen, dan zou ik het accepteren. Maar ik hou niet van sneaky gedoe.
    En ik zou zeker weten het rekeningnummer aan laten passen!

2. Ontbijtkoekje

Ontbijtkoekje Actief lid

5 aug 2013
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het stiekeme heel erg vinden en daar boos over zijn.

3. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Ik kan je vertellen dat kinderbijslag idd naar de moeder gaat.. in ons geval werd het eerst bij de draagmoeder gestort omdat zij biologisch en wettelijk de moeder is. dit terwijl onze dochter die geboren is bij deze draagmoeder bij ons in huis woont
    Draagmoeder kreeg dat automatisch idem de zorgverzekering. Zij heeft dat allemaal schriftelijk moeten opzeggen. zodat wij het als verzorgers van onze dochter ( momenteel voogden) het bij ons gestort konden krijgen. Omdat mijn man biologisch de vader is krijgt hij nu de kinderbijslag.

Overigens ik zou kwaad zijn als het geld voor mijn kind gebruikt zou worden voor zijn andere kinderen waar zijn ex de kinderbijslag voor krijgt.

4. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als hij het stiekem deed zou ik boos zijn. Maar zou hij het overleggen en een goede reden hebben zou ik het voor een keer niet erg vinden. Maar het hangt denk ik ook van jullie situatie af kan je het zelf ook missen of niet.

5. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Hier komt de kinderbijslag ook op de rekening van mijn man hoor.
    Is maar net welk rekening nummer je opgeeft.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou boos zijn dat hij het niet had overlegd.
    Hier wordt de kinderbijslag niet specifiek voor de kinderen gebruikt.
    Wij kopen het hele jaar dingen voor de kinderen, niet alleen als de kinderbijslag komt.
    Ik zou het prima vinden als er eens wat extra zou gaan naar ex voor de kinderen.
    Of dat nou van loon of van kinderbijslag wordt betaald is mij om het even.
    Wel moet er dan nog geld genoeg zijn voor jullie kind.

7. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik zou woest zijn.
    Wij hebben ook een samengesteld gezin maar moeders krijgt geen geld van ons.
    Ze krijgt alimentatie en zelf ook KB enz.
    Wij kopen zelf wel wat leuks dan voor de kids want zij verbrast het en komt het nog niet bij hen terecht.
    Maar het feit dat hij het stiekem doet zou mij woest maken.

8. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Ik kan me voorstellen dat hij een extraatje aan zijn andere kinderen heeft willen geven . Maar het is niet handig dat hij zonder overleg het geld van de kinderbijslag heeft gebruikt. Maar als hij nou geld van zijn salaris had gebruikt hoe had je er dan over gedacht ? Maakt het uit uit welk potje het geld komt ? Hier verdwijnt " mijn" geld en "zijn" geld op een rekening en als we vinden dat daar wat van gekocht moet worden , of weg gegeven doen we dat in overleg. Zou mij persoonlijk niet uitmaken welk labeltje er eerst aan het geld hing.
    Neemt niet weg dat hij even had moeten vragen wat je er van zou vinden dat hij extra geld aan zijn andere kinderen gaf.
    Vind het eerder bijzonder dat je hem om geld moet vragen. Ik zou er niet mee kunnen leven als ik steeds als ik wat wil uitgeven mijn vriend moet vragen om geld.

9. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik zou erg boos zijn en het gevoel hebben dat mijn eigen kind voor hem minder belangrijk is dan de kinderen uit het eerdere huwelijk.

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik zou vooral teleurgesteld zijn, omdat het niet overlegd is.
    Maar als er een geldige reden is, kan ik me er snel overheen zetten.

Wat een kuiken is het trouwens. Dacht hij dit verborgen te kunnen houden? Haha...

11. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Er zal een reden geweest zijn dat jullie hebben besloten dat de KBS op "lover" zijn rekening komt. Ik neem aan dat je hem dan ook vertrouwd met jullie geld?

Wat is de reden dat hij een extra bedrag overmaakt?
    Hebben jullie zelf het financieel goed, kunnen jullie het bedrag missen?
    Misschien wilde hij een keer iets extra's doen voor zijn kinderen?

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar is dat het enige geld op die rekening? Want anders kun je toch niet zeggen dat het specifiek van de kinderbijslag af komt?

13. Deliana

Deliana Niet meer actief

Dus je partner heeft geld van de KB van jullie kindje overgemaakt naar zijn ex, zodat die er iets leuks voor kan kopen. En dat terwijl die ex dus zelf ook al KB krijgt voor hun kinderen samen. En de reden daarvoor is om iets leuks voor te kopen :(

Ik zou NU het rekeningnummer aanpassen naar die van jou. Beetje raar dat het allemaal stiekem gebeurd en er niet even wordt overlegd wat er met "jullie" geld gebeurd.... Blijkbaar is het belangrijk dat ex er warmpjes bij zit, terwijl jij nu krap zit.... ;)

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wie zegt dat ze nu krap zit?

15. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Gewoon zorgen dat het op jouw rekening komt. :/

16. Mnon

Mnon Niet meer actief

Tja wat moet je hier over zeggen?....
    Heb het gevoel dat je partner jou niet serieus neemt, aangezien hij geen uitleg geeft. Ik weet verder ook jullie financiƫle situatie niet, maar mocht dat niet heel krap zijn en als vader wel vaker geld voor kids over maakt en jullie kind heeft niet veel nodig zou ik er niet te moeilijk over doen. Ik zie zelf in principe de kinderbijslag als een stukje extra inkomen. Het geld gaat niet altijd naar mijn kind, maar goed ik geef ook regelmatig geld van mijn salaris uit aan kleding, meubels voor haar kamer, luiers, ed. Dus ja uit wel potje iets komt en welk potje het in gaat..... Vind ik niet heeel belangrijk! Een kast van 300 en een nieuw matras beddengoed e.d. van mijn salaris en de kinderbijslag als aanvulling van het boodschappengeld... Ach mij maakt het niet uit

17. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik zou dit ook echt niet tof vinden.
    In overleg kan veel maar niet zo. Ik ben ook blij dat wij gewoon samen de rekening beheren, ik moet er persoonlijk niet aan denken dat ik zoiets aan mijn 'man' moet vragen. Hier zou er dus niet stiekem over gedaan kunnen worden.

18. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik zou boos zijn. en dan nog het meeste omdat hij het achter mijn rug om doet.

19. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik zou jouw vent eindelijk eens het huis uit trappen. Jezus wat een lambal (ik heb overigens alleen OP gelezen en uiteraard al jouw overige topics)...

20. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

ik zou hem even vragen of hij goed bij zijn hoofd is? en hem anders even een handje helpen met een knal te verkopen.

end an ook nog achter je rug om? omg de hel zou los zijn hier!
    als de situatie bij ons van pas zou zijn dan zou dit in overleg mochten de andere kinderen het nodig hebben best kunnen krijgen maar niet zonder overleg! en al helemaal niet achter mijn rug om.

Deel Deze Pagina