Situatie kinderbijslag, hou zou jij reageren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jacq84, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Ja vind ik ook hoor.

2. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    me2

3. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    tjee dat jij moet bedelen bij je lover om geld over te maken dat zou mij al te vergaan, ik zou mezelf daarin toch wat persoonlijker en wijzer willen zien om zelf de zaken te regelen, blijkbaar heb je dat nu gedaan zoals ik het lees.

4. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Ik zou witheet zijn. Is hij nou helemaal van de pot gerukt?! De naam zegt het al, KINDerbijslag. Voor het kind op wiens naam het staat dus. En niet voor een ander kind dus. Gatver!

5. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Hoe zou jij dat dan doen als je thuisblijfmoeder bent zonder inkomen en je man voor zo goed als alle inkomsten zorgt? Heb je dan ook geen gelijkwaardige relatie meer?

6. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Nou.. Dat is iets anders denk ik. Al vind ik de stelling vragen inderdaad wel overdreven maar overleggen is iets anders.

Al zou het een ander geval zijn als is gebleken dat 1 van de 2 een enorm gat in de handen heeft.

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zou heel boos zijn. De moeder van de kinderen uit het eerdere huwelijk krijgt zelf al geld voor die kindjes, dus heeft niets te zoeken met het bedrag van jullie kindje..

8. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Dan nog vind ik, als je in overleg hebt besloten dat de 1 thuis blijft voor de kids (ook een belangrijke taak) en de ander werkt, dat je al het geld op een gezamenlijke rekening kan zetten en daar evenredig over mag beschikken.

9. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Ik zou kwaad wezen, des duivels!
    Het is toch zekers het geld voor jullie kind!
    En het moet gelijk terug gedraaid worden, en ik zou controleren of het niet vaker gebeurd.

Voor de andere dames even goed lezen, in de vraag staat dat het geld voor de kinderen uit het eerste huwelijk bij de moeder gestort is.

10. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48

Ts is ook de moeder van zijn kind, en hun dochter is ook zijn kind. Heel leuk dat hij de goede exman uithangt maar de manier waarop is behoorlijk respectloos naar TS toe. Dit is de allereerste kinderbijslag die ze ontvangen voor de kleine meid en ik kan me voorstellen dat TS in haar hoofd al gepland had wat ze voor hun meisje ging kopen van dit geld. Geloof dat TS het zelf ook niet ruim heeft.
    De ex van TS haar partner heeft zelf kinderbijslag ontvangen voor de kinderen uit die relatie, voor twee kinderen is dat minimaal 400 euro. Daarvzn had ze makkelijk iets leuks voor de kinderen kunnen kopen, dat hoeft niet ten koste te gaan van de kleine meid.

11. mama73

mama73 Actief lid

22 aug 2013
    195
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit is toch niet helemaal waar hoor...onze oudste is ook 17 jaar en kreeg toen echt het geld op mijn mans rekening gestort. Ik ben overigens wel vermeld bij deze rekening, maar mag er bijv.niets aan wijzigen. Later heb ik dit zelf omgezet om het (makkelijker) gescheiden te houden.
    Het is net welk rekeningnummer je door gaf/geeft.

12. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik ben nog steeds aan het twijfelen om thuisblijfmoeder te worden, maar manlief en ik hebben een gezamenlijke rekening. Zelfs al zou ik straks niks meer verdienen, heb ik dan geen recht meer om geld uit te geven? Zou een rare situatie opleveren. Zie het al voor me dat ik mijn man om geld moet vragen, no way...

13. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    Zeer boos!!! en zou dit echt niet pikken! en de kinderbijslag op mijn eigen naam zetten.

14. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik zou ook echt pissig zijn! Geld van mijn kindje is ook van mijn kindje. Ik zou ook nooit haar spaargeld gebruiken bijv omdat ik krap zit.

Deel Deze Pagina