Ik las ergens dat minister slob eind van deze maand, rond de 24e meer duidelijkheid hoopt te kunnen geven over de situatie na de zomervakantie. Ik hoop heel erg dat ze volgend jaar gewoon naar school kunnen. Want de school van mijn ene zoon vind ik het heel slecht doen met online les. En mijn andere zoon hoopt daar volgend jaar te starten
Het is niet eens half online, hier is het 90% online tot nu toe. Wat betreft schoolgeld, ja dat vroeg ik me ook al af, het is een fors bedrag incl extra begeleiding en extra vakken.
Het zou inderdaad wel fijn zijn al minister Slob wat strengere regels op zou stellen voor scholen. Het is nu zo irritant dat ‘wij’ aangesproken worden op (zoveel) scholen die er een zooitje van maken of echt te weinig lesgeven. Daar moeten echt betere richtlijnen en eisen voor komen. Hoeveel uur een leerling fysiek op school kan zijn ligt natuurlijk ook aan de grootte van de school en het aantal leerlingen. Het is bij ons al echt heel lastig met twee gebouwen en 800 leerlingen. Ja en dat schoolgeld, ze krijgen wel les (de een beter en vaker dan de ander) maar het personeel moet doorbetaald worden, de gebouwen moeten doorbetaald worden etc. Gelukkig gaat dat schoolgeld/collegegeld niet via een school zelf, maar via een instantie en de overheid...
Hij gaat naar een Roc Mondriaan. Hij gaat een technische opleiding doen dus zal sws op school moeten komen. Online lessen gaat die vrijwel zeker niet tot nauwelijks volgen omdat hij daar het kind niet voor is. Ik vind het een slechte zaak als er nu al zo voorbarig dit soort besluiten worden genomen.We gaan het wel zien.
Lijkt mij ook voorbarig. We zijn in krap 4 maanden van een samenleving waarin niks aan de hand was naar een lockdown naar weer bijna alles open. Wie weet hoe het er in augustus/september uitziet, voor hetzelfde geld is de hele 1,5 meter samenleving al verdwenen.
Ik ben heel benieuwd hoe het op de school van de oudste zal gaan. Zij gaat volgend jaar naar de eerste (vmbo-tl). De kennismaking gaat door allen doen ze het nu per klas ipv alle eerste klassers samen.
Wij hebben nog niks gehoord. Dochter gaat ook naar de middelbare. Eind juni zou er een kennismaking gepland staan met klasgenoten. Hoop dat de school gewoon normaal kan starten.
Er is ondertussen een petitie gestart voor de volledige opening. https://petities.nl/petitions/middelbare-scholen-gewoon-weer-volledig-open?locale=nl
Ik hoop dat het lukt. Op een normale manier op de middelbare school beginnen is heel belangrijk voor die kinderen.
Ik hoop het ook! Op 24 juni komt er (als het goed is) meer info hoe en wat na de zomervakantie. De petitie heb ik in ieder geval getekend.
Ik ben ook heel benieuwd of het volgend jaar gaat, mijn zoon gaat dan ook in de brugklas beginnen. Aankomende woensdag hebben ze wel de introductiedag, maar omdat dat niet op de middelbare school zelf mag, hebben ze het verzet naar een basisschool in de buurt. Wel fijn dat ze dan vast weten wie hun mentor wordt en bij wie ze in de klas komen. De afgelopen 2 weken hadden ze ook al pré-brugklastraining in kleine groepjes, dat was wel op de middelbare school zelf. We kennen een aantal kinderen die daar al op school zitten en die hebben allemaal echt maar 2 lesuren in de week op school, de rest online. Ook op andere scholen hier in de buurt, is het maar 1 dagdeel in de week naar school.
Onze dochter is deze week voor 2 toetsen naar school geweest. De rest van de lessen (nauwelijks les te noemen) is online. Soms een kwartiertje, soms een half uur. Maar dan nog vind ik de kwaliteit van de les zeer onder de maat. Vanaf half maart tot nu 2 uur naar school.... Volgens mij gaat dat bij veel scholen anders.
"Het kabinet heeft aan de experts gevraagd of de 1,5-meterregel op middelbare scholen na de zomer ook losgelaten kan worden." https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/5156726/kabinet-corona-regels-simpel-eenvoudig-15-meter
Mag ik wel hopen want ze doen het nu al nauwelijks Ze klieken allemaal samen zogauw ze het gebouw verlaten Hebben ze weer eens een beetje de vrijheid die gasten
Laten wij hopen dat “de experts” hun gezond verstand gaan gebruiken en de scholen vrijstellen van die fijne 1,5 m regel.
Mijn kinderen zitten nog in de kleuterklas maar ik heb zo te doen met de middelbare scholieren. vanaf 1 juli mag binnensport weer en hoeven jongen tussen de 13-18 ook geen 1.5 meter meer te houden tijdens het sporten, Ik hoop echt dat het na de zomervakantie weer normaal gaat. Misschien wat meer spreiding en proberen om alleen ov te gebruiken als dat echt niet anders kan. Ik duim voor deze kids.
Ik hoop ook dat de scholen weer helemaal open gaan. Mijn oudste start na de vakantie in de 1e. Nu schijnt het lesgeven op die school wel fantastisch geregeld te zijn, eerder was het 5 dagen van half 9 tot 2 online les. Nu is het elke woensdag school en eens in de 3 weken de hele week (met 1/3e van de klas). En verder dus online. Maar een leuke start is anders. Kennismaking is wel geweest, gewoon met de hele klas, in het schoolgebouw, inclusief rondleiding. Daar was ik ook wel blij om. Hoewel mijn zoon nergens een probleem van maakt gelukkig. Maar ik vind de start ooit zo leuk, hoop dat hij het ook zo kan gaan ervaren.