Dit heb ik mij ook afgevraagd! Zeker nadat er bekend werd dat er een griepgolf naast Corona aanwezig was. Hier waren ook veel klasgenoten (NH) ziek in de 2 weken voor 16 mrt, zelf voelde ik mij ook niet goed, geen koorts maar wel zeer belabberd, niezen etc. Ik blijf dat ook gek vinden en ik denk echt dat het iets met elkaar te maken heeft.
Gewoon erover praten?? Ik vind het nog wel interessant, want het effect van die week is nog steeds actueel (als jij het niet interessant vindt is meeschrijven in dit draadje ook niet verplicht ) En de ervaringen uit de eerste "corona-weken" evalueren met het oog op de mogelijke versoepeling met behoud van de huidige maatregelen. Ervaring uit die eerste "corona-weken" staat niet op zichzelf, als ik de verschillende scenario's doordenk (tja, je moet wat in deze tijd ), vraag ik me af hoe het dadelijk zal gaan met de lerarentekort als we met verkoudheidssymptomen nog steeds thuis moeten blijven. Deze maatregel had in het onderwijs eigenlijk veruit het grootste effect op de ziekteverzuim.
@amdaa wij hebben al bericht van school dat de eerste dag na de meivakantie studiedag is voor de hele koepen van scholen. Zou bij ons sowieso al zijn. Met name om te zorgen dat er dan alles geregeld kan worden hoe er de rest van het schooljaar mee om gegaan wordt. Onderliggende toon was toch wel dat ze verwachten dat het wederom verlengd gaat worden. Hier hebben we wel taken maar enkel videobellen voor het contact en dus geen digitale lessen.