Voeding tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dreamcatcher, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Mijn schoonmoeder heeft me laatst verteld dat het tijdens de zwangerschap niet goed is, (vooral in de beginfase) om toe te geven aan de etenswaren waar je zin in hebt. Maar dat je gewoon je normale eetpatroon moet volgen, net als voor de zwangerschap.. Ik ben nu 8 weken zwanger van de eerste en heb al een beetje een darmenbuikje, ze zegt dat dit komt omdat ik eet waar ik zin in in heb, en dat dat helemaal niet goed voor me is( om even duidelijk te zijn ik ben niets aangekomen, en eet ook niet heel veel junk food.Maar als ik zin heb in rijst eet ik dat, en als ik zin heb in chips of cake ook) Ook zegt ze dat het helemaal niet normaal is om zo vroeg in de zwangerschap al zo'n darmenbuikje te hebben. Nu heb ik hier op het forum meerdere dames gezien die ook bij 8 weken al een darmenbuikje hebben dus ik ging er van uit dat dit heel normaal is.

Wat vinden jullie, gewoon eten waar ik zin in heb? of moet ik echt mijn oude eetpatroon aanhouden die ik voor de zwangerschap had?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hee Dreamcatcher!

hmm..ik vind dat je niet iets heel raars doet hoor...:(
    Ik eet ook gewoon waar ik zin in heb en ook ik heb dat darmenbuikje!
    Die had ik al met 6 weken en idd je ziet heeel veel meiden die dat hebben dus dat is gewoon normaal;)

alleen ik ben al wel 2 kilo aangekomen.. maar dat komt omdat ik ook wel veel snoep haha ik eet ALLES waar ik zin in heb:)

3. Chai

Chai Niet meer actief

Ik kon helemaal niks eten bijna behalve een beetje pap tot 16 weken. Sorry, maar wat een onzin kraamt zij uit zeg.
    Tuurlijk is gezond eten goed, maar het lijkt niet alsof jij doordraaft ofzo wat betrefd de ongezonde dingen. Geniet ervan dat je lekker kan eten, dit kan zomaar veranderen.
    Het is trouwens heel normaal zoeen darmen buikje te hebben, had ik ook en onze meid is heeeel erg gezond.
    Als er een iemand slecht at was ik het wel.
    Ik at te weinig, door overgeven en geen trek dat is nog veel slechter. Tegen het einde aan toen ik niet meer misselijk was heb ik zeker 3x in de week fastfood gegeten, lol.
    Zorg ervoor dat je een zwangerschaps multi vitamine slikt, verder gewoon lekker eten hoor.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wat een onzin verteld je schoonmoeder :D Ik zou dr maar is hartelijk uitlachen als ze met dit soort bull komt :)
    Ik eet niks anders dan normaal en ik heb ook een buikje, en ik ben morgen pas 6 weken :) De vorige keer verdween het weer met een week of 8 en met 10 weken kwam hij weer terug. Ligt echt niet aan je eten :)

5. Iefie

Iefie Niet meer actief

Ehm...lief dat ze zich zo om je bekommert, maar volgens mij komt een darmbuikje niet doordat je alles maar eet waar je zin in hebt maar doordat je darmen onder invloed van de hormonen anders cq trager werken..

6. dreamcatcher

Bedankt voor alle reacties! Ik had dit idee zelf ook al dat ze een beetje onzin uitkraamt. Maar ze kan soms zo lang over iets door gaan en zo 'pushen' dat je er bijna in begint te geloven. Maar ik ben in ieder geval weer gerustgesteld en geniet nu lekker van mijn kinder suprise :)

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Oooeww lekker!:D

Ik zit lekker aan de nibbit chippies:D

8. giraf

giraf Niet meer actief

Misschien bedoeld ze dat je beter niet alles ineens moet gaan eten onder het mom van "Ik ben zwanger, dus word toch wel dik"
    Dan bedoeld ze het toch juist wel goed?

9. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik eet ook waar ik zin in heb hoor! en zit nog steeds onder mn startgewicht.

10. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Nou toevallig zou ik net een dergelijk topic openen ;) Maar dan over wat juist goed is tijdens de zwangerschap.

Ik kom net bij mijn psych vandaan omdat ik twee keer postpartumdepressie heb gehad en met voeding kan je heel veel doen om zoveel mogelijk te voorkomen dat je een ppd krijgt.

Een darmenbuikje komt echt niet omdat je slechte voeding eet maar omdat je spijsvertering langzamer gaat, je voeding blijft gewoon langer zitten... Bovendien hou je meer vocht vast ed...

11. dreamcatcher

hmm lekker! doet me denken aan vroeger, als ik naar het zwembad ging at ik die altijd! :D die knetteren altijd zo op je tong

12. dreamcatcher

Hm, ja zou kunnen.. maar mijn schoonmoeder kennende niet. En daarbij heb ik ook nog ondergewicht dus mijn verloskundige raad het zelfs aan om een beetje aan te komen. Mijn schoonmoeder heeft ook dingen gezegd zoals: je moet maar fulltime gaan werken als het kind er is want anders maak ik haar zoon kapot als hij als enige fulltime werkt. En als ik daar niet genoeg voor over heb moet ik het kind maar weg laten halen (haar exacte woorden). Terwijl wij het financieel prima kunnen redden als mijn vriend fulltime werkt en ik parttime. Dus het is soms wat lastig om haar woorden van harte te nemen ookal zijn ze soms goed bedoeld.. ;)

13. November2011

16 mei 2011
    32
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Volgens mij heeft ieder zwangere last gehad van darmbuikjes. Er veranderd zoveel aan je lichaam. Hele spijsvertering vooral.
    Nu ik je tekst hierboven lees, denk ik niet luisteren naar veeeeeel wetende mensen met 'goede' bedoelingen.

Als ik ergens aan twijfel vraag ik het aan de verloskundige. Iedereen heeft andere ervaring in de zwangerschap, ieder lichaam gaat er ook anders mee om. Ik denk dat jij zelf wel aanvoelt wat je lichaam toelaat en wat niet.

Mijn ma en schoonma vinden dat ik meer moet eten omdat ik zwanger ben. Voor twee eten!! Omdat ze dat vroeger weer van hun ouders hebben meegekregen. Nou ik dacht het niet:D

14. giraf

giraf Niet meer actief

Wow! :$
    Nou, van haar zou ik toch ook geen advies aannemen nee :D

15. dreamcatcher

Hahah komt me bekend voor :D mijn ouders zeggen dat ook vaak. 'Je moet nu voor twee eten zodat de kleine goed groeit.' Maar gelukkig dringen ze het niet aan me op!:p Want zoveel eten lukt me denk ik niet

16. dreamcatcher

Haha jaa tis een pittige tante he!:p
    Kom er ook niet zoveel meer, ik weet dat ze vrij hard en stug kan zijn.. En met mijn zwangerschapshormoontjes kan ik dat niet zo goed meer hebben. Dan wil ik al snel in huilen uitbarsten als ik weer thuis ben.

17. Iefie

Iefie Niet meer actief

hahaha, ik heb ook zo'n schoonmoeder! Ze kan zo ontzettend stellig zijn dat ik haar niet eens durf tegen te spreken! (ze is politieagente en die spreek je normaliter ook liever niet gegen :p) Lekker een kinder surprise.. ;)

18. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Wat eten enzo betreft is mijn sm niet zo stelig, ze is wat dat betreft een schat en sp ook hoor!
    Hebben hier mee geholpen alles op orde te houden.
    Het enigste waar sm heel stellig in is zijn kattenharen, deze zouden dodelijk kunnen zijn voor een baby????
    Maar ik zie toch genoeg bewijzen om me heen dat dat reuze mee valt, en stofzuigen moet ik toch elke dag met die vier viervoeters van me :)

19. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    nou ik dnek dat ze het verkeerd heeft hoor..

de meeste geloven juiist dat je juist alles moet eten waar je op dat moment zin in hebt omdat je kleintje anders geboren word met een aardbeienvlek enzo..
    dus denk dat zij het juist anders heeft aangeleerd hahaa:)

en de ene heef tsneller een buikkie dan de ander hoor, heeft totaal niks met voeding te maken..

20. dreamcatcher

Bedankt iedereen voor alle reacties! Ik geloof zelf nu ookwel dat ik gewoon lekker mijn gang moet gaan en eten wat ik wil eten.. ik slik ook zwangerschapsvitamines dus als ik qua vitamines in mijn voeding al wat tekort kom vult dat zich met die pilletjes wel aan. Zei mijn verloskundige ook, en dat je lichaam zelf wel aan geeft wat je nodig hebt. Dus ik ben weer gerust gesteld:D Wel grappig om het verschil te horen over de schoonmoeders, dat sommige echt ook zo zijn en andere juist heel lief! Ach de familie krijg je er gratis bij zeg ik dan altijd maar:p

Deel Deze Pagina