Weer de MM in maar dan met ander kindje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Caruli, 14 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hoi allemaal.

Wil gewoon even van mij af schrijven
    Ik heb een zoontje van 4 jaar waar we jaren in de MM mee hebben gelopen.
    Allerlei onderzoeken en zh opnames heeft hij gehad. Hij heeft een motorische achterstand en wrs een vorm van austisme en een hersenafwijking. Alleen vinden we hem nu nog te jong om uitgebreid te laten testen welke vorm van autisme hij heeft.
    Op dit moment zit hij op een cluster school en gaat het redelijk met hem. Hij krijgt daar 4x per week therapie, gymen en zwemmen.

Maar het gaat nu om mijn kleinste kindje.
    Ze was vanaf baby af aan niet echt vlotjes, maar met 11 mnd heeft ze een ontwikkelingsspurt gemaakt. Na haar geboorte hebben ze gelijk een hersenecho gemaakt om te kijken of ze de afwijking als haar broertje heeft, toen was dat niet zo.
    Met 13 mnd heeft ze een ontwikkelingstest gehad en scoorde ze net aan de onderlijn 11-12 mnd. Was goed voor haar leeftijd.
    Nu is ze met 27 mnd weer getest en bleek ze ineens heel wat maanden achter te lopen mororisch.
    Dit was een reden om een mri scan te laten maken voor de kinderarts.
    Deze is 2 weken geleden geprobeerd te maken met een slaapmiddel, maar helaas is die mislukt. Ze kregen haar niet plat gespoten..:(
    Ondertussen moesten we met haar ook weer naar de fysiotherapeut en die vind toch haar motorische achterstand en de afwijkingen die ze vertoond verontrustend..
    Nu begin ik toch echt wel spanningen te krijgen of ze nu toch meer van haar broertje weg heeft dan gedacht..
    Aangezien ze nu steeds meer overeenkomsten vertonen.

- slappe mondspieren ( moeite met eten, drinken, klank uitspraken.
    - ontwikkelingsachterstand
    - genetische lactoseintolerantie

De mri is nu gepland met narcose voor 6 okt..
    Ik hoop zo voor mijn kleine meid dat ze daar niks op vinden en zij ook niet de hele malle molen in hoeft.

Sorry voor het wat lange warrige verhaal :)

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Jeetje.. Heel veel sterkte :(

Ik herken wel "het gedoe".. Onze middelste had een hele zware hartafwijking, en nu lopen we te klooien met de oudste. Omdat ze altijd moe is, gaat zij nu door de molen om uit te zoeken wat dat is :( ze denken nu iets met haar spieren.

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hey meid

Ja ik herrinner me jullie verhaal nog :(
    Wat een "gedoe" nu dan weer he
    Hopelijk vinden ze snel de oorzaak en kunnen ze er iets mee.
    Jullie ook veel succes!

4. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Oh caruli, wat naar dat je je weer zo voelt. Het lood zakt je dan soms weg in de schoenen he..
    Maar meid, probeer het positief te blijven zien. Ondanks de beperking van je zoontje is hij gelukkig en maakt het jou gelukkig hem gelukkig te zien. Probeer niet te veel stil te staan bij wat het wel is en waar ze momenteel mee achterloopt. Zie geen bergen maar mogelijkheden. Dan maak je voor jezelf de tijd ook een stuk verdraagzamer. Wellicht valt het straks allemaal mee en kost het je nu meer energie met piekeren dan dat straks blijkt. Ik weet dat je nooit klaagt en dat dat soms ook goed voelt om te delen, maar probeer je rug recht te houden. je bent een sterke mama waar velen een voorbeeld aan kunnen nemen. Al voelt dat soms niet zo. Gebruik je kracht om ook dit jou niet te laten belemmeren en te kunnen genieten van je kindjes..
    Knuffel!

5. tuc

tuc Niet meer actief

Jee wat rot voor.jullie en je kindje. Sterkte ik hoop dat snel blijkt dat het allemaal meevalt.

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Nee dat is niet leuk. Ik begrijp je zorgen. Heel veel sterkte en hopelijk toch snel duidelijkheid.

Mamachantal, jij ook sterkte!

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Lieve elegance,
    Lief dat je reageerd.
    Ja ik probeer me niet druk te maken, maar van binnen knaagt het toch ;)
    Aan de ene kant ken ik het hele traject door mijn zoontje al, maar aan de andere kant had ik anders gehoopt.
    Maar idd als het zo is, dan is het zo.
    Ik hoop nu gewoon dat het snel 6 okt is en de mri nu wel lukt en dat ik dan daarna snel een afspraak heb voor de uitslag.
    Dan weet ik tenminste waar we aan toe zijn. Dat is juist t frustrerende..

Ps hoe gaat het nu met jou en de kids?

Ook tuc en romy bedankt!

8. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik hoop dat je straks goed nieuws krijgt en er niets ernstigs aan de hand lijkt te zijn.

Heel veel sterkte meid.

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Sterkte meid! Ik hoop dat het mee mag vallen.

10. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Thanks meiden.

Oxbow: hoe gaat het met jouw kids?

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Veel sterkte meid en we hopen allemaal mee op een goede uitslag!

12. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Dank je wel.

Heb de brief binnen dan op 1 okt ze naar de anesthesist moet en dan 6 okt de mri en 8 okt belt de arts met de uitslag..
    Kan mij nu niet snel genoeg gaan.
    Wil nu weten wat er is.
    Ik vind het alleen jammer dat ik er nu niet bij mag blijven.
    Maar goed dat ga ik nog bespreken met de anesthesist

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wat rot nu weer, Caruli, jou wordt ook niet veel bespaard! Heel veel sterkte en hopelijk ontwikkelt je dochtertje zich toch nog beter!

14. oxbow

oxbow Niet meer actief

ik hoop dat het snel 8 oktober is, dan heb je alles achter de rug en weet je hopelijk meer.

Met de kids gaat het goed hoor.
    Met S.ofie hebben we nu de gedragsonderzoeken achter de rug en hopelijk krijgen we over een week of 6 bericht dat we ons zorgen maken om niets en ik hoop dat we tegen die tijd ook te horen krijgen dat het hoofd gewoon goed groeit en er niets aan de hand is.

Hoe gaat het met jou kids verder?

15. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hoe is het nu, Caruli, weet je al wat?

Deel Deze Pagina