Hoi dames, Ik wil even iets met jullie delen! Ik val onder de risicigroep voor de griepprik, heb namelijk astma. Nu heb ik 2 weken geleden een oproep gehad voor de griepprik en nu dit keer, ook de vacinatie voor de mexicaanse griep (2x) Omdat ik zelf weer met een ICSI-poging ging beginnen, had ik al besloten om die vacinaties niet te halen, omdat ik niet precies weet wat ik binnen krijg en hopelijk over een paar weekjes een terugplaatsing heb. Had de brief dus al weggegooid. Nu schrok ik vanavond best, want ik las in een ander topic dat een vrouw, die de vacinatie wel graag wilde halen, een pauze van 2 maand moest inlassen, om zwanger te worden!!!! Als ik dus van niets wist en wel had besloten om de prik te halen, dan had ik dus nu de poging af kunnen breken! Ik vind het heel erg slecht van mijn huisarts (die mij notabene heeft doorgestuurd en er echt WEL van op de hoogte is, dat wij met ICSI bezig zijn!) dat hij mij hiervoor niet heeft gewaarschuwd!! Ik zal hem morgen eens bellen, want ik vind dit niet kunnen! Daarom dit berichtje, om jullie te waarschuwen, als je binnenkort wil/gaat beginnen en ook van niks wist! Ik heb het ook op internet opgezocht en dit staat er: Ben je zwanger en val je onder een risicogroep, dan is het advies om wel te vaccineren. Echter alleen als je voorbij de 13 weken zwangerschap bent. Bij gebrek aan gegevens, waarbij op theoretische gronden met name in het eerste trimester nog niet alle risicos voor de vrucht zijn uit te sluiten, wordt een zwangerschap in het eerste drie maanden op dit moment als een contra-indicatie gezien om te vaccineren. Met andere woorden; NIET vaccineren onder de 3 maanden zwangerschap, ook niet als de zwangere onder een verhoogd risicogroep valt. Vrouwen die zwanger willen worden en in aanmerking komen voor vaccinatie omdat ze in een verhoogd risicogroep vallen, wordt geadviseerd om na vaccinatie de eerste 8 weken niet zwanger te worden. Val je in een risicogroep en ben je bezig om zwanger te worden, dan moet eerst worden uitgesloten dat je zwanger bent. Mocht je het risico niet willen nemen en willen besluiten om de vacinatie te halen, dan is dat natuurlijk prima, maar ik wilde het jullie toch niet onthouden! Hoop dat jullie er wat aan hebben! Liefs Loesie
Op de tweede blz. van vruchtbaarheidsbehandelingen is ook een topic over dit onderdeel. Daarnaast ook bij gezondheid. Deze doe ik dus dicht. Elmo