Mijn zoon wil voor zijn verjaardag een vlog camera, echter zie ik door de bomen het bos niet meer. Welke vlog camera hebben jullie (of je kinderen)? En wat zijn de plus- en minpunten hiervan? Hij wil zowel binnen als buiten gaan filmen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Bedoel je zo'n action camera achtig ding? Ik heb er voor de verjaardag van mijn zoontje een op Amazon UK besteld. Gewoon een redelijk goedkope van rond de 50 pond geloof ik. Bevalt echt super! Hele goede kwaliteit foto's en video's (ook onder water) en je kunt hem ook middels wifi vanaf je telefoon besturen. Edit: deze is het, was nog goedkoper dan ik dacht... https://www.amazon.co.uk/gp/product/B076DR3WLS/ref=oh_aui_detailpage_o05_s00?ie=UTF8&psc=1
Ik zou een gopro doen. Maar weet je zeker dat je zoiets wilt geven? Voor je het weet slingert ie alles op internet.
Daar ben je als ouder zelf bij lijkt mij? Mijn zoon vlogt ook, komt daarna naar mij met de vraag of deze vlog geschikt is en of ik hem wil bekijken. Zo ja; Op zijn Youtube-kanaal die ik zelf beheer. Zo nee; Hij maakt een nieuwe die wel geschikt is. TS: Mijn zoon heeft de Panasonic Lumix SZ10. Leuk dingetje, goed scherp. Alleen geen pauzestand tijdens opnemen.
In de telegraaf online staat onder het kopje ‘vrouw’ een heel artikel: “ mijn kind is een (bekende) vlogger”. Wellicht haal je hier nog wat tips vandaan
Mijn zoon vlogt nu nog met zijn telefoon en moet ook alles aan mij laten zien voor het op youtube gaat. Ik beheer zijn kanaal dus hij kan ook niet stiekem iets plaatsen ofzo. Soms tot vervelends aan toe want sommige vlogs zijn veels te lang en behoorlijk saai Dit geld trouwens ook voor fotos filmpjes en volgverzoeken op instagram. Voor alles moet hij toestemming vragen.
Canon heeft een camera met een scherme wat omhoog kan en daardoor kun je jezelf zien tijdens het filmen. Dit gebruiken de meeste vloggers
Tja ik ben daar toch anders in. Sowieso vind ik het bloedirritant dat veel jonge kinderen tegenwoordig alles filmen onder het mom ‘vlog’ ook in bijvoorbeeld de ballenbak waar mijn kinderen spelen. Ik wil mijn kinderen gewoon niet op internet. Maar snap ook niet dat je zomaar alles het internet op gooit, of je daar nou eerst als ouder naar kijkt of niet.
Volgens mij wordt er vaak een canon g7x gebruikt of een Sony a5100. In ieder geval met een schermpje wat omhoog kan!
En wie zegt dat mijn kind andere mensen zonder toestemming online zet? Mijn zoon vlogt thuis, op zijn kamer. Zonder vriendjes etc omdat ik dat zelf niet goed vind. Laat mij en mijn kind dan maar bloedirritant zijn volgens jouw bescheiden mening en je hoeft mij gelukkig ook niet te snappen
Bedankt voor de tips! Maar voor jullie geruststelling, ook ik controleer alles wat mijn zoon op YouTube wil zetten, sterker nog hij heeft niet eens het wachtwoord van zijn eigen kanaal... Daarnaast weet mijn zoon maar al te goed dat je niemand zonder toestemming mag filmen. Oh, hij heeft laatst wel in Ballorig met zo'n gopro gelopen en gefilmd, echter was dit in opdracht van Ballorig en was het pand verder niet open om gewoon te kunnen spelen. Valt mijn zoon nu ook onder de noemer bloed irritant kind?
Ik zeg toch veel kinderen. Niet alle kinderen. Snap gewoon niet waarom ze willen filmen. De kans dat je beroemd wordt of er überhaupt iemand naar kijkt is 5%
Dat is zo'n dooddoener.. Je hebt ook maar 0,1% kans om profvoetballer te worden. Hoeveel kinderen dromen daar van. Laat ze lekker dromen nu het nog kan.
Het zijn kinderen hoor... die hebben dromen... net zoals kinderen profvoetballer willen worden en dag en nacht met een bal aan hun voeten lopen, die kans is ook minimaal. En die kids volgen allemaal elkaars youtube kanalen