Sjeetje...

Discussion in 'Zwanger worden' started by SandraK, Dec 4, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

wil toch even reageren.

iedere teleurstelling heeft bestaansrecht...of het nou na drie maanden of zes maanden of twintig maanden is.

iedere vrouw hoopt op een spontane zwangerschap en niemand gaat er volgens mij in eerste aanleg van uit dat het lang gaat duren of dat ze uiteindelijk in de MMM fase komen.

ik kan me de gevoelens van de meiden hier die nog niet zo lang bezig zijn, heel goed voorstellen.

ik denk dat je in een nieuwe fase komt als er inderdaad sprake is van concrete dreiging van kinderloosheid. ik denk dat het soort gevoel dat daar bij hoort, anders is.
    en dat daar nog af en toe wat verwarring over is.

Aoife

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Elmo ook!
    Maar we dwalen behoorlijk af...sorry Sandra!

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Geen idee of daar verwarring over is. Ik heb het geloof ik al uitgelegd ;)

4. Niet meer actief

speciaal voor SandraK,

ik vind je een geweldig wijf!

en ik kan me heel goed indenken dat je af en toe flink de smoor in hebt als je geconfronteerd wordt met zwangere vrouwen terwijl het jou niet lukt.
    en die jaloezie? kan ik me ook heel goed indenken en ik vind het niet meer dan normaal.

jaloezie kan echter een uitstekende drijfveer voor iemand zijn.
    wat die ander heeft, wil die jaloerse persoon namelijk ook..
    dat is een hele natuurlijke reactie en niets om je voor te schamen of je ongemakkelijk bij te voelen.

ik ben blij dat je die gevoelens nog hebt. het betekent dat je de strijd nog niet hebt opgegeven.
    houd moed meisje!

Aoife

5. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Lieve Elmo,

Ik snap je heel goed! Jullie waren ook in mijn gedachten toen ik dit topic opende....
    Ik realiseer me heel goed dat 9 maanden nog helemaal niet zo lang is. Immers, ik deed een maand of 14 over mijn eerste...
    De reden waarom ik het er heel moeilijk mee heb, is mijn leeftijd...
    Mocht er iets mis zijn, dan zal er bijvoorbeeld geen IVF voor mij in het verschiet liggen...
    Laatst weer een heel artikel daarover gelezen....en dat hakt er dan wel ff in ja...

Aoife,...dank je wel voor je lieve reactie...ga er bijna van blozen.. :oops: ;)

6. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    He jammer zeg, als ik zou kunnen, dan zou ik zo een extra streepje voor je op de test kijken...

Helaas kan ik dat niet en ik kan je teleurstelling ook niet wegnemen. Het enige wat ik kan is je proberen een hart onder de riem te steken. Bij deze dan.

Bovendien wil Sinterklaas nog wel eens een wensje voor de Kerstman bewaren, wie weet helpt een beetje kerstmagie om met oud en nieuw een posi-test in handen te houden.

Zet 'm op! Je kan het!

Groet van Kiki

PS Ik ben zelf een bonuskindje van een 40 jarige moeder (nu 72), zij dacht dat haar bioklokje al ca 1,5 jaar was uitgetikt.

7. borsatofan

borsatofan Actief lid

Oct 8, 2006
    382
    0
    0
    Wow, heftige reacties hoor... :(

Sorry als ik jullie kwets met mijn verhaal, zo was het zeker niet bedoeld. Ik zeg ook helemaal niet dat ik het gevoel van "dreigende kinderloosheid" herken (waar staat dat?), ik wilde alleen reageren op het verhaal dat Sandra aangaf dat ze huilend aan de telefoon alles aan haar mam heeft verteld, dat ze al langer bezig zijn etc. en dat het eigenlijk een verrassing moest zijn. Dat ik dat gevoel herken van dat je het toch vertelt aan mam terwijl je haar liever had willen verrassen met een zwangerschap. En dat dat voor mij dus een moment is geweest waardoor de spanning en druk eraf zijn gegaan......

Het was gewoon lief bedoeld voor haar, dat ik wilde aangeven dat het juist niet erg is om het aan mam te vertellen, misschien dat je er ontspannender door kunt worden. Ik gun het juist iedereen van harte..

Maar ik vind wel dat jullie zelf ook even kunnen nadenken voordat je zo uit de school klapt, want het was voor mij ook kwetsend om zo hard te moeten lezen dat mijn onzekerheid in die eerste maanden niks voorstelt vergeleken bij jullie....Oef, is dan ook wel erg hard uitgedrukt vind ik.

Maar als er hier zo heftig gereageerd wordt op iets wat goed bedoeld is, hmm, naja, dan laat ik het voortaan wel om te reageren op dit forum...

8. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

Nov 30, 2006
    2,450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Ik blijf gewoon lekker alles eerlijk delen...
    Mijn choco-muntjes voor diegene die ze nodig hebben en de vruchtbaarheid voor iedereen die nog geen posi-test heeft!

Of iemand nu in de eerste ronde zit (zoals wij, mk eerder dit jaar toen m'n man voor 5 maanden weg was dus beginnen nu pas te tellen vanaf ronde 1) of iemand die al erg lang bezig is...

Ik gun het jullie allemaal net zo hard... en hier branden de kaarsjes zodat iedereen in januari 2007 een test mag hebben met 2 hele dikke vette strepen of met het woord zwanger!!!

We blijven positief meiden... en elkaar tot steun wat we hard zat nodig hebben!

xxx Joyce & Arjan

9. Dip

Dip Bekend lid

Mar 28, 2006
    859
    0
    0
    kwaliteitsmedewerker
    Voor iedereen: een vruchtbaar 2007 gewenst! ;)

10. Rhode

Rhode Lid

Nov 10, 2006
    90
    0
    0
    administratief medewerkster
    ZuidHollandia
    Sluit me hier ook bij aan.

11. moontje34

moontje34 Fanatiek lid

Mar 27, 2006
    1,085
    0
    0
    Groepsleidster Buitenschoolseopvang
    Zuid-Holland
    jaaaah! ik doe ook mee!

12. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Borsatofan.. als je beter leest zie dat de meiden dat helemaal niet willen zeggen.. lees maar de reacties van femke nog een keer...

ieders wens is groot..en als het je niet toegeworpen word.. dan zijn sommige reacties/topics enz.. gewoon hard. niet meer en niet minder.. ik krijg een naar gevoel in mijn buik als een ik ben zwanger topic de titel heeft: Yes in de eerste ronde raak..gun haar het niet minder zeker niet.. maar je moet toegeven dat het wel erg fijn is om zo snel als jij zwanger te worden.. want het is snel.. dat wil niet zeggen dat jij niet verdrietig mocht zijn toen je niet zwanger bleek te zijn.

13. moontje34

moontje34 Fanatiek lid

Mar 27, 2006
    1,085
    0
    0
    Groepsleidster Buitenschoolseopvang
    Zuid-Holland
    goed gesproken natas, jij zegt precies wat ik dacht maar niet goed wist hoe ik het op moest schrijven.
    Maar dit dekt de lading denk ik prima!

14. Niet meer actief

hee sandra ik begrijp je helemaal en je bent dus echt niet de enige blijkt uit al die reactie's....
    (hihi)

Ook ik heb hetzelfde als jij en in mijn omgeving zijn er mensen die per ongeluk zwanger worden en er niet eens blij mee zijn!?
    KUn je niet begrijpen...
    En sommigen klagen al als het een half jaartje duurt of vijf maanden... ha kijk eens op deze site! Sommige meiden zijn als twee jaar bezig of langer... arme wij ... niet dan?

Waarom benjij niet eerder aan je kinder wens begonnen dan toen je pas ouder was? Gewoon nieuwsgierigheid hoor...
    Vroeg ik mij zo af omdat je zei dat je volgend jaar 40 wordt en dan ivf geen optie meer is ... daarom vraag ik het mij af en heo lang ben je al bezig dan?

Succes en laten wij allemaal zo snel mogelijk zwanger zijn!

Dikke kus Swiggy ;)

15. ik hoorde vanmorgen dat de leeftijd 45 is voor ivf. :D
    mischien is de leeftijd veranderd

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hey Sandra,

Voor IVF scheelt de leeftijd nog wel eens hoor. Ik weet dat in Belgie de grens hoger ligt dan in Nederland. Van Nederland weet ik dat het per zh / kliniek verschilt.

We hebben elkaar inmiddels gesproken dus als wij maar weten hoe ik mijn bericht bedoelde vind ik het goed ;)

Elmo'tje

17. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Dan is het ook goed, Elmo! :)

En ja, ik hoor steeds dat de grens bij de 40 ligt.
    Hier op het forum ook iemand die er niet meer voor in aanmerking komt, zij is 42..
    Dus het zal krap worden.
    Maar goed, ik weet helemaal nog niks. Eesrt in januari maar eens naar de huisarts.
    En voor dat je dan eens bij de gyn zit kan ook wel weer ff duren...

En de reden dat ik nu pas bezig ben is dat ik ook graag met mijn huidige lief een kindje wil...
    Ik heb namelijk al een zoon van 13 uit een vorige relatie.
    Als het had gekund waren we daar wel eerder voor gegaan, maar we hebben in de eerste jaren nogal wat opdoffers moeten incasseren, en het gevolg daarvan was dat het financiele plaatje er alles behalve rooskleurig uitzag...
    Dat gaf veel stress en zorgen, dus nu dat achter de rug is (zo goed als) vond ik de tijd rijp..
    Nu maar hopen dat het niet te laat is...
    Maar gezien de leeftijd van sommige zwangeren hier, kon het best nog eens goed komen allemaal... :)

18. Niet meer actief

goedemorgen allemaal

baarmoederfoto/eileider onderzoek achter de rug kan je zeggen was geen pretje was erg pijnelijk maar goed was voor het goede doel en is niks uitgekomen alles blijkt goed te zijn nu 24 jan weer naar de arts en in de tussen tijd klussen hahahah

en als ik niet op natuurlijke wijze zwanger kan worden dan is voor ons IVF een oplossing zei de arts in utrecht gaat de leeftijd tot 45 jr dus mogelijkheden zat nog voor ons en tijd ook ik blijf positief ingesteld en ga er gewoon vanuit dat we met kerst een mooi cadeautje zullen ontvangen want wensen moet je koesteren en houden

en tuurlijk zit je er soms doorheen en ben je jaloers op anderen maar denk maar zo eens komt die dag dat je zelf een positieve test voor je hebt en denkt YESS YESS
    niemand kan je deze ervaringen en adviesen allemaal nog afnemen alles wat we nu doorstaan en meemaken is het meer dan waard

en wijze woorden zijn je word pas zwanger als er een zieltje voor je klaar staat

heel veel su6 iedereen en word deze maand klussen tussen de kerstkranzen en al het lekkers door hahahahah ach word het toch nog een romantische maand

liefs kaley

19. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Nou, dat klinkt dan best hoopvol allemaal..wie weet.... :)

Share This Page