Even benieuwd... We zijn al jaren helemaal weg van de meisjesnaam Maevi (of Mevi). De vorige zwangerschap bleek een jongen en dat werd Mees. Mochten we ooit nog een meisje krijgen, vragen we ons af of we de combi van Mees en Maevi/Mevi vinden kunnen. Of heeft het een te hoog 'kwik, kwek en kwak' gehalte ? Wat vinden jullie?
Maak er inderdaad Evi van. Anders lijkt het wel heel erg veel op elkaar. Ook is Maevi veel te gezocht en ingewikkeld. Dat moet een kind de rest van zijn leven gaan uitleggen en verbeteren.
ik vind het beide leuke namen maar samen niet zo. Qua klank niet en ook qua soort naam niet. Mees is echt een hollandse naam en Maevi is meer buitenlands. En twee dezelfde klanken in de namen vind ik zelf niet zo mooi bij een broertje/zusje. Maar als het jullie naam is die je zelf prachtig vind moet je het gewoon doen hoor.
vind het wel een heel verschillende stijl qua naam, en beetje raar dat de 'ee' in Mees dubbel 'e' is en bij de andere naam 'ae' .. máár... het is an sich een leuke naam dus geen no-go
Helemaal mee eens. Ik vind het echt twee totaal verschillende namen en redelijk dezelfdee klank hebben, dus ik zou het zelf niet snel doen. Maar als jullie de naam al zo lang in jullie hoofd hebben en het echt dé meisjesnaam is.. gewoon doen!
Ik vind Maevi een combi van Maeve en Evi. Als naam bij Mees vind ik hem niet passen. Dan zou ik voor Evi gaan