Haha Sjef was al de naam van mijn overgrootopa, niet echt een moderne verbastering het is een (ouderwetse) roepnaam bij Jozef. Sjef of Zef werd het dan. Net zoals Mia, een ouderwetse roepnaam is van Maria. Tegenwoordig ook weer helemaal in.
Sjef vind ik niet leuk. Ik ken een hele narcistische man die zo heet. Verder ken ik niemand die zo heet. Sef vind ik dan wel weer geweldig!
Voornaam Sjef: betekenis en populariteit | Vernoeming.nl Hier kun je zien dat de naam door mensen gegeven wordt die in wijken wonen waar gemiddeld 16 procent meer hoogopgeleiden wonen dan gemiddeld, dus tokkie/aso is het gewoon niet en die associatie had ik zelf ook niet. Ik vind het een leuke naam.
Haha sommige reacties! Wij kennen de naam inderdaad ook vooral bij oudere mannen, hoogopgeleid ook inderdaad. Toch nog maar even nadenken gezien de meesten niet zo'n positieve associatie met de naam hebben dus.
Het was ook echt niet mijn bedoeling om de naam af te zeiken hoor, ik las mijn reactie terug en die was misschien - zoals ik al aangaf - wat kortzichtig, maar waar wij wonen is het gewoon een niet veel voorkomende naam, en wordt het eerder gebruikt als bijnaam bijvoorbeeld: 'Zeg sjef, komt er nog wat van of niet?', dan als voornaam. Als dit voor jullie dé naam is, dan is het de naam en dan moet je daar zeker voor gaan! @ caramia; Er werd gevraagd om onze associatie bij die naam, dat betekent niet dat het gelijk een feit is dat alle mensen die Sjef heten aso/tokkie zijn.
Mijn vader heet zo, die is 63 Maar goed, iemand bij ons in de wijk heeft hun zoon Stef genoemd, moest ik ook aan wennen. Maar inmiddels vind ik die ook niet stom, misschien wennen mensen er wel aan.
Wij hebben een hond uit het asiel gehaald die zo hete (rip), maar die hebben we toch echt een andere naam gegeven, er is hier in huis maar 1 chef en dat ben ik ff serieus; ik vind het gewoon niet mooi klinken. Heb er ook zeker geen "hoog opgeleide oudere man" associatie mee wel "oudere man"..
Een sjappie Oftewel: iemand die zich niet weet te redden, zielig persoon, sukkel, eigenaardig figuur, ruw ongemanierd persoon, verwaande opgeblazen vent, baliekluiver, iemand die er verlopen uitziet, nietsdoener, opschepperig kereltje, patsertje... etymologiebank.nl Sjappie - 2 definities - Encyclo
Ik ben meer van de stoere namen.. Hier is het dan ook Dex&Vince geworden.. Bij Vince wilde mijn man Vincent dus dat is Vince geworden. Wat vind je van de naam Stef? Dat vind ik ook een hele stoere jongensnaam en lijkt er een beetje op.
Stef vind ik een beetje te suf.. Een Vince en Dex kennen we al Sef vind m'n vriend te gek maar ik zie dan steeds een getint jongetje voor me.. Komt denk ik door de rapper Sef. Jef vind ik ook leuk, Jip en Moos staan momenteel nog bovenaan maar ik heb gewoon nergens dat wow gevoel bij. Niet handig want ben al 38 weken
Nee, zeker niet! Maar niet helemaal mijn smaak, moest er echt aan wennen. Inmiddels vin dik m best leuk, haha.