Wie heeft er allemaal een sjoelbak? Ik weet nog van vroeger, dat dat ding soms tevoorschijn kwam en we met de hele familie gingen sjoelen . Nostalgie. Dacht net dat ook leuk zou zijn voor mijn kinderen maar het is misschien wel heel ouderwets. Vroeg me af welke gezinnen er nog 1 hebben tegenwoordig en hoe vaak hij gebruikt wordt .
Wij hebben er een, nog van vroeger . De kinderen vinden het erg leuk als ie tevoorschijn komt, maar dat gebeurt niet zo vaak. Normaal ligt de bak op zolder, dus we denken er ook niet zo snel aan. Ik gok dat we 'm een keer of 5 per jaar gebruiken.
Ja wij! Super leuk, maken er veel gebruik van. Meiden vinden t ook leuk. Staat ook altijd in de woonkamer.
Ja, wij hebben er eentje, nog door mijn opa gemaakt vroeger, die was timmerman. Een paar keer per jaar halen we hem weer tevoorschijn, leuk om te doen voor jong en oud.
Wij hebben er 1. Als hij in het zicht staat zijn er periodes dat de kinderen hem veel gebruiken. Nu ligt hij tijdelijk op een kast en wordt er niet naar gevraagd.
Ok! Thanks voor de reacties. Via Marktplaats staat er een "originele seventies" te koop hier in t dorp. Verslijten ze? Moet je ze dan opnieuw lakken? Of hoe onderhoud je zoiets? Of zeggen jullie, nee niet doen gewoon een nieuwe aanschaffen?
Nou, bij mijn weten verslijt er weinig aan hoor....Opa kwakt hem na het sjoelen weer achter de staande klok, die onderhoudt er niks aan
hier ook een ouderwetse sjoelbak, de grootste lol hebben we ermee als ik hem tevoorschijn haal. Qua onderhoud doen we er eigenlijk niets aan
Volgens mij moet je de bak inwrijven met olie als hij de stroef word Edit. Man zegt maizena In conclaaf hier dus Edit Edit Oké na conclaaf even de Google aangegooid. Het is dus aardappelzetmeel als hij stroef word. Oh wat erg dit bericht
Wij hebben er ook een op zolder nog van m'n opa. Nou heb ik alleen echt een hekel aan sjoelen en dat geluid van die schijven tegen het hout dus hij wordt hier niet gebruikt
Wij hebben er ook een! Nu ik dit lees zal ik hem weer eens van boven halen want het is leuk om te doen en het is toch al weer lang geleden. Ik heb hem ook wel eens met een kinderfeestje gebruikt, vonden de kinderen toen ook heel leuk.
Ik ga er morgenochtend eentje bestellen. Die kindersjoelbakken kosten ook niets meer. €10,95 en dan €6,95 bezorgkosten.
Wij spuiten hem eens in de zoveel jaar in met Pledge en verder poetsen we hem voor het beginnen op meteen doek, glijdt goed.
Ja hoor wij hebben hem ook. Kinderen vinden het geweldig. We nemen hem ook wel eens mee naar oude oma ( overgroot oma van de Kids) hele fanatieke spellen worden er gespeeld met oma hahaha. Wij zijn hier sowieso wel van de ouderwetse spellen. Ganzenbord en mens erger je niet of memory spelen ze hier ook erg graag. Mijn Kids zijn 10 en 7 en vinden het absoluut niet ouderwets.