Is dit te doen met fotobewerking?

Discussion in 'De lounge' started by jem1979, Feb 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Ik ben op dit moment bezig met een eigen site over mijn taarten die ik tot nu toe heb gemaakt. Ik wil daar alleen allemaal dezelfde achtergrond achter hebben, of helemaal zwart of helemaal wit en dan onderaan de naam van de site maar is het te doen om alle taarten zo voor elkaar te krijgen? Ik zal even een foto meesturen van hoe het nu is...

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

zal voortaan gewoon mooie standaart zetten en ze dan op een rustige plek fotograferen.
    je kan het wel zwart of wit maken maar het word er niet mooier van

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Ik zou de foto's op een andere manier maken.
    Zorg dat de taarten er volledig op staan, mooi gepresenteerd met een rustige achtergrond.
    Je kan dit wel enigzins aanpassen met fotobewerking maar gaat top gaat het niet worden hoor.

4. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Oke, dit zijn al wat oudere foto's hoor en tegenwoordig zet ik de taarten op onze hoogglans witte salontafel maar zou ook deze dus op die manier willen hebben maar dat wrodt dus lastig.. Helaas dan..

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Het kan wel.. Maar je blijft het zien. Je mist de schaduw om de taart, en de rand wordt vaak te scherp.
    In een goed programma kun je wel de achtergrond wegknippen en vervangen door wit of zwart. Dat zou je dan eens moeten proberen om te kijken of dat beter/erger is dan de huidige foto's..

6. Triskele

Triskele Niet meer actief

Wat je kan doen en erg handig is.

Is een groot karton of zeil (tegen de stoelen) omhoog zetten en dan de taart ervoor zetten en hem volledig erop zetten *dus niet maar een deel zoals je nu hebt*

Door de lichte buiging van het karton (ondergrond en dan gebogen omhoog tegen stoelen) heb je dan geen "randen" en lijkt het een mooie effen achtergrond.

Dat is een idee of op een standaard tegen leuk behang, maar dat eerste doen veel mensen en ziet er best aardig uit!

7. Triskele

Triskele Niet meer actief

een voorbeeldje van hoe ik ongeveer bedoel..

dit is uiteraard een niet perfect gelukte foto, als je hem bewerkt in een fotoprogramma waar je de schaduwen lichter maakt krijg je een uni achtergrond effect..

8. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik weet niet hoeveel taarten je inmiddels in je portfolio hebt staan, maar om die nu allemaal te gaan bewerken in een programma als photoshop oid is erg veel werk en kost veel tijd als je het heel nauwkeurig wilt afwerken.

ik zu ervoor kiezen om je taarten op een plaats te zetten waar je een lap stof onder kunt plaatsen en bij een rustige achtergrond zetten bv een muur. Desnoods hang je daar ook een stuk stof op als achtergrond.

9. glimworm

glimworm Niet meer actief

misschien is dit een goed voorbeeld?
    hier heeft de taartenbakster een zwart stuk stof onder gelegd (en heel lichtjes gedrapeerd

10. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik zou dat niet doen... dat gaat er niet mooie van uitzien..

gewoon vanaf nu de foto's maken met een effe achtergrond erachter

Share This Page