Het is niet dat wij dit expres doen maar zo eens in de zoveel maanden vergeten we het gewoon maar die man is zo kinderachtig en hij woont niet eens in onze straat. Waar wij de bakken zetten is aan de kant van de schuren dus opzich heeft niemand er echt last van en ze staan niet in het zicht dus daarom vergeten we dit vaak. Maar goed ik heb nu wel begrepen dat er echt tijden voor zijn dat heb ik nooit geweten dus ja daar gaan we dus nu ook anders mee om maar die man is nog lang niet jarig als ik hem zie :x
wij zetten hem ook altijd de avond van te voren al buiten (dat doet hier in de wijk echt iedereen).. maar halen hem wel de dag dat hij geleegd wordt weer binnen, soms wel laat savonds.. maar je kan hier idd een boette voor krijgen als je hem een heel weekend laat staan.. maar dat iemand er last van heeft vind ik een beetje dom.. zo'n ding staat toch niet in de weg?
wij zetten de container ook altijd 's avonds aan de straat (wel op onze eigen oprit) omdat wij het allebei 's ochtends wel eens vergeten zijn en als de grijze bak niet wordt geleegd hebben we wel een probleem.
Dan moet je ze wat beter in het zicht zetten. En begrijp me niet verkeerd, ik zal me er ook echt niet aan irriteren als mensen hun bak laten staan hoor maar kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die zich daar wel aan ergeren en als het dan vaker gebeurd heb je inderdaad mensen die dan zelf iets gaan ondernemen. Tja, je hebt niet echt een poot om op te staan denk ik, bedoel je hoort je gewoon aan de regels te houden. Krijg jij niet ieder jaar een boekje van de gemeente met alle ophaaldagen van het afval ? Hier staan namelijk ( bij ons in ieder geval wel ) wanneer hij buiten gezet moet worden en wanneer weer naar binnen.
Sorry, maar waar maakt iedereen zich druk om...Het gaat om een container....Ik vergeet hem ook wel eens, nou dan zet de buurman hem binnen. Vergeet hij hem, zet ik hem binnen. Ben ik een weekendje weg dan zet ik hem op vrijdag buiten (komt op maandag)..... Er zijn ergere dingen in het leven!
pas op maandag je bak weer binnenhalen? Hoeveel moeite is het om even die bak binnen te halen en als je er niet bent even je buren te vragen het voor je te doen? Ik vind die reactie van diegene ook overdreven, maar het hele weekend je bak laten staan terwijl je weet dat mensen zich er aan ergeren vind ik ook asociaal.
Bij ons is er een plek waar hij neergezet moet worden, dus je mag hem niet voor je deur zetten of gewoon elk willekeurige plek dus ze staan allemaal achter onze straat. Ik snap wel dat het irritant kan zijn maar die man lost het zo kinderachtig op in plaats van dat hij aanbelt dan ga je er anders mee om en vergeet je het minder snel omdat je weet dat anderen er last van hebben. Alex er zijn idd ergere dingen maar deze eikel heeft echt niets te doen dan de hele straat rondlopen met een zwarte bak die hij graag wil verstoppen
Dat van die maandag is maar 1x gebeurt toen waren wij in de weer met het ziekenhuis en dus vergeten om binnen te halen.... Moet je zeggen dat ik pas na deze topic besef dat er dus echt mensen zijn die er zich aan ergeren ik erger mij er iig niet aan als ik ergens een bak zie staan of als ik met de kinderwagen langsrij...
Pas na het openen van dit topic ? Jij denkt dat die man het voor zijn lol doet Maar goed, die ene keer kan gebeuren maar je geeft aan dat het wel vaker voorkomt, waarom is het dan een moeite om even aan de buuf te vragen of die er voor wilt zorgen ?
Als ik deze man heb begrepen mag je de bak niet de avond ervoor buiten zetten, maar nu weten we wel waarom want kennelijk wanneer hij met zijn hond langskomt dat hij dit hinderend vind Die bakken staan bij ons echt niet in de weg en niet voor iemands raam tja.....ik ga er maandag eens over bellen wil er nu wel het fijne over weten..
hier in delft is het ik meen avond ervoor neerzetten na 8 uur en de dag van legen voor 8 uur in de avond weer weg. Gelukkig doen ze hier niet moeilijk want laatste redden wij echt niet maar zet hem altijd avond vantevoren neer aangezien ze voor 8 uur in de ochtend al legen hier.
Kan me ergens wel voorstellen dat hij zich er aan irriteert. Hier staan ze bij ons voor de deur en word er echt niet blij van als ze er na een dag nog staan.. Ze waaien de stoep op, worden omgegooid door jongeren, zicht wordt belemmert voor evt. oversteken etc. (Ook niet in de rest van de straat, waar ze de halve stoep innemen en ik er niet door kan met kind en/of wandelwagen en dus over de drukke straat moet lopen: voor mij nog niet zo erg, maar de kinderen wel). Van 's avonds laat tot de volgende avond kan, maar zolang.. Nee! Zo zie je maar weer dat als jij denkt dat er niemand last van heeft, dat toch wel kan.. Mooi dat de bak terug is, maar in het vervolg anders afspraken maken met de buren om bijv. om en om ze te halen/brengen.
Goh wat een sympathieke reacties . Oké, iedereen moet zich aan de regels houden maar we vergeten allemaal toch wel eens iets. Bovendien is in dit geval er wel een belangrijk detail: de bak staat niemand in de weg. Buiten die ene man die zelf ook de regels overtreedt door aan andermans spullen te zitten.
Wie zegt dat hij niet aangebeld heeft? Jullie zijn of werken of weg als jullie bak vroeger of langer buiten staat dan de ophaaldag. En hij heeft het al een keer op een briefje geschreven om zijn ergernis kenbaar te maken. Hoe veel duidelijker kan hij het maken?
Eén keer duidelijk maken zou genoeg moeten zijn maar hij moet ook wel met z'n handen van andermans spullen afblijven.
Ik vind het toch wel vrij kansloos als je je daar druk om kan maken hoor (van die buurman bedoel ik dan). Wij zetten m altijd de avond van te voren weg en heel soms staat ie er de dag erna ook nog. Omdat we het vergeten zijn. Nooit iets over gehoord van de buren. Als die man het zo vreselijk vindt, kan hij toch ook een fatsoenlijk briefje bij jullie in de bus gooien (er vanuit gaande dat hij aangebeld heeft maar dat jullie niet thuis waren hé, want aanbellen zou toch de eerste stap zijn vind ik) in plaats van zulke rare fratsen uit te halen? Tja mensen die zich om zulke dingen druk maken hebben geen echte problemen in het leven denk ik dan maar..
Wij vergeten de kliko heel soms ook wel en dan staat ie er een nachtje extra. Maar dan halen we hem de volgende ochtend meteen binnen. Als mensen hem echt een dag of meerdere dagen laten staan vind ik dat wel irritant, omdat ze hier ook echt in de weg staan. Ik erger me eigenlijk meer aan mensen die de kliko om 23.00 uur of later buiten zetten. Maakt mij niet uit als je het de avond ervoor doet, maar die dingen maken lawaai als je ermee rijdt. En alle kliko's staan recht voor ons huis (slaapkamer aan de voorkant). Echt heel irritant als je probeert te slapen.