Sjonge zo levenloos....onze bak is weer weg

Discussie in 'De lounge' gestart door Rihana23, 19 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Zou kunnen, hier niet meegemaakt... ook mijn container, zwarte kratje zijn eens gestolen geweest... heb toen gebeld naar het milieu bedrijf en kreeg een nieuwe.

2. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    bij ons staan er vaak de volgende dag(en) ook nog bakken, nou en. Als ze niet in de weg staan, er geen last van hebt, wat maakt het uit.
    Leven en laten leven zeg ik altijd maar. Hier gelukkig allemaal buren die elkaar met rust laten en zelfs helpen waar nodig.
    Succes!

3. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Wat ergeren veel mensen zich eraan zeg als ik het zo lees.... Pfff ik heb er zelf totaal geen moeite mee. Hier staan ook vaak genoeg nog containers aan de weg... ik zet ze dan even aan de zijkant zodat ze niemand tot last zijn...
    Vind het veel vreselijker dat mensen ze zo neer zetten dat er geen uitweg meer is voor fietsers, voetgangers... en dat die lui van de milieudienst de containers weigeren even netjes aan de kant te zetten zodat we er gewoon tussendoor kunnen.

4. Rihana23

Rihana23 Actief lid

19 okt 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ze voor de deur zouden staan zou ik mij goed kunnen voorstellen hoor dat je er niet tegenaan wilt kijken maar ze staan aan de zijkant van de straat waar de scheuren dan zijn en ook echt netjes dus je loopt er niet tegenaan ofsjo..

Maar goed de boodschap is duidelijk van de mensen die het irritant vinden zo heb ik het niet bekeken ben te druk om er bij stil te staan dat ik blij ben als ik in de avond op de bank kan ploffen en dat zijn juist de dagen dat ik het vergeet aan het einde van de week ;)

5. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    Bij mij staan ze ook voor de deur, maakt mij niets uit. Ik sta niet de hele dag uit raam te kijken wat er allemaal gebeurd. Nee, ik heb wel andere dingen aan mijn hoofd om me druk over te maken.

6. princess25

princess25 Niet meer actief

Hey,

Ik snap opzich die irritatie van die man wel, het ziet er niet echt gezellig uit natuurlijk en daarnaast vinden kinderen het al te leuk om mee te spelen (tenminste hier). Wel vind ik zijn reactie wel erg overdreven. Hij had minstens het netjes kunnen zeggen of een briefje in de brievenbus kunnen doen. Wat hij doet, lijkt mij haast een soort van diefsta (tenminste vandaag) Hij hoort niet aan andermans spullen te zitten.
    Als ik jou was zou ik de gemeente idd eens bellen als je die tijden niet weet. (dacht te lezen dat je die gevonden had) en als jij in de recht staat, dan eens een melding ervan maken. Of.....zelf naar deze man toe gaan en gewoon in gesprek gaan.
    Heb je idd geen buurman die het even voor jullie kan doen als je en keertje weg ben?
    Succes in ieder geval, hopen dat dit snel opgelost wordt.

7. Rihana23

Rihana23 Actief lid

19 okt 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier dus ook als je mij zou vragen wie of wat er is gebeurt in de wijk ik zou het je niet kunnen zeggen heb er geen tijd voor en anderzijds interesseert het mij weinig wat er nu weer bij de overburen bezorgd wordt ;)

8. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    Precies! Tis gewoon waar je prioriteiten liggen, ergeren aan een bak die een dag te lang buiten staat of gewoon genieten van het leven!
    Maar dit is mijn mening hoor, ik bedoel dit niet aanvallend naar wie dan ook :)

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik sta helaas ook niet de hele dag uit het raam te kijken (was het maar waar dat ik daar tijd voor had haha).

Maar snap je deels wel hoor Rihana23! Ze staat niet echt in het zicht en op een overlast plek en hem wegzetten om jullie te irriteren.. Tja, dat vind ik ook niet kunnen.

10. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Onze bak is ook wel eens thuis gebracht.. maar wel na het legen als ik hem vergat binnen te halen. Nu halen we ze dezelfde dag nog binnen, omdat hij blijkbaar in de weg stond :)

11. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    Hier ook veel te druk! hihi Ik begrijp andere ook wel hoor dat ze zich eraan kunnen ergeren, alleen ben ikzelf niet zo ingesteld. Zolang ik er geen last van heb, vind ik alles prima! Maar kan me ook wel inleven in andere mensen, alleen hoe deze meneer het probeert op te lossen is natuurlijk weer niet netjes.

12. Rihana23

Rihana23 Actief lid

19 okt 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het vervelende is dat wij het niet eens bewust doen mr hij zal vast gepensioneerd zijn en dus alle tijd hebben om zich overal aan te egereren ;)

Hij heeft nu 2x de bak echt verstopt en het puur geluk is dat hij terecht is....

Wij weten niet waar woont per toeval had ik m gezien en nu bevestigde die vrouw mijn vermoedens....

13. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    Ik irriteer me er ook aan hoor, als die bak er op zaterdag nog staat, terwijl hij op donderdag al geleegd is.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Maar wat is er zo verschrikkelijk aan als er een bak staat?

Straatbeeld vervuiling?

Sorry, maar je kunt je ook druk maken om niks.

15. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Hier staan ze aan de kant van de straat en kun je dus niet meer met 2 autos bijelkaar langs. Dat vind ik een hele goede reden om me er aan te irriteren. Ook is het zo dat kinderen het erg leuk vinden om ze om te schoppen, dus als er nog 1 staat dan liggen ze regelmatig midden op de weg en zul je dus uit moeten stappen om hem weer aan de kant te zetten. Als ze op de stoep staan (in sommige delen van het dorp is dat de bedoeling) dan kun je er met je kinderwagen/buggy weer niet bij langs en moet je dus steeds over de weg met je kind aan de ene hand en de buggy aan de andere, stoeprandje af en daarna weer op.
    Zoals je wel lees, ook ik kan me er behoorlijk aan ergeren en heb ook de bak van de buurvrouw hier regelmatig midden op haar oprit gezet zodat ze hem 's avonds in iedergeval tegen kwam. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om hem te verstoppen of ergens anders neer te gaan zetten, want dat kost mij weer te veel tijd en energie, maar kan het me wel voorstellen als zoiets steeds maar weer gebeurt.;)

16. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Hier staan ook vaak nog containers dagen buiten als ze geleegd zijn. Tja, ik kan me daar echt niet druk om maken, heb wel wat beters te doen ;)
    Maar hier ook een vrouw in de straat die er een hobby van heeft gemaakt om andermans containers te verstoppen als ze te laat zijn met ophalen ervan. Ze geeft zelfs kinderen uit de buurt een snoepje als ze voor haar een container verstoppen...hoe triest ben je dan :(

17. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Helemaal mee eens! Ik haal hem haast nooit dezelfde dag weer op. Gewoon, omdat ik het vergeet, en als ik dan de volgende ochtend de hond uit laat neem ik hem weer mee. Boeiend. Ik ben haast nooit de laatste.
    Ja er zijn hier van die vrouwtjes die zitten te wachten tot de ophaaldienst komt, en als de vrachtwagen nog in de straat is hun slofjes al aanhebben om de bak weer op te halen.

Enne...ik las dat iemand hem om 23.00 uur buiten zet en ook één om 5 uur. Dat vind ik juist niet zo netjes. Het maakt zo'n kabaal! Heel de buurt is dan wakker! Nee dan liever een bak die wat te vroeg en te lang buiten staat!

18. beautiful

beautiful Actief lid

10 feb 2012
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ff serieus waar kunnen mensen zich druk om maken zeg kom op zeg.

Ts zou het niet kunnen dat die man dacht dat die container bij het huis hoorde waar hij hem neer zet?

19. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Maar moet je je dus voorstellen wat een kabaal het maakt als er bijv. kinderen lekker op lopen te slaan en/of schoppen, ze omgooien etc. Misschien hebben wij daar meer last van omdat er 2 scholen hier in de buurt zijn en de kids dus af en aan lopen 's ochtends, tussen de middag en aan het eind van de middag. Maar dat irriteert dus bijv. ;) Helemaal als de jongste net haar dutjes doet en weereens opgeschrikt wordt door omvallende bakken.
    Begrijp me niet verkeerd: snap echt dat bakken niet altijd meteen opgehaald kunnen worden etc. Maar het kan dus soms voor irritaties zorgen ;)

20. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Nou hier zetten de mensen hun kliko's voor onze inrit neer.Tja als er dan de volgende ochtend nog kliko's staan,dan vind ik dat ook vervelend.Ik moet die krengen dan eerst verzetten voordat ik naar mijn werk kan.

Deel Deze Pagina