Ik erger me niet snel aan geluid maar gemep op kliko's of omvallende kliko's geeft wel behoorlijk wat geluid kan ik je vertellen Eenmaal een groep pubers die 'leuk' alle bakken een voor een omgooiden, een stuk of 10 dus. Tja, heb daar toen wel wat van gezegd . Hier is het verder overigens ook wel bedrijving in de buurt (en school aan de overkant van de straat), maar dat gebeurt over het algemeen niet letterlijk 3m vanaf m'n voordeur en geeft niet het kabaal van die bakken en is waarschijnlijk daarom minder irritant haha. Maar ben het zeker met je eens dat het rond 23 of 5 uur nog veel vervelender is ja! Ach.. Het maakt ook allemaal niet zoveel uit mijn irritatie zolang men in ieder geval maar niet elkaars bakken gaat verstoppen. Dat is wel zielig. Irritatie a la, maar kliko-verstoppertje: NEUH..
Ach het geeft ook wel weer een jeugdig gevoel toch...verstoppertje doen! Hahahaha! En ik snap nu wel wat je bedoelt. Hier is het ook heel druk..k zit tussen twee basisscholen en een scholengemeenschap in, maar hier gebeurd dat dus echt niet. Tenminste...ik heb het in de 6,5 jaar dat we hier wonen nog nooit gezien. En we wonen op een erf, dus geen stoepen waar de bakken in de weg kunnen staan. Scheelt misschien ook.
Wij maken ons er ook weleens schuldig aan om de bak iets langer dan wenselijk buiten te laten staan. Of eigenlijk moet ik zeggen manlief, want het afval is zijn taakje. Ik kan me best voorstellen dat er ergernis over ontstaat. Je zal inderdaad maar zo'n figuur zijn dat de hele dag uit het raam zit te kijken (misschien wel uit pure ellende, omdat ze niets anders te doen hebben) en elke dag maar tegen het afval van een ander aan zit te kijken. Ik hoorde een tijd terug op een verjaardag bij vrienden van ons iemand vertellen dat hij zich er ook aan irriteerde dat telkens de bakken te lang buiten stonden. Hij loste het ook op zijn eigen manier op. Hij spoot gewoon telkens de handvaten van de kliko's die te lang stonden met kruipolie in. Aso, maar toch had hij een goede reden: zijn huis stond al een tijdje te koop en ik kan me voorstellen dat als de bakopstelling precies tegenover jouw huis is en dat jouw uitzicht is, dat dat niet lekker verkoopt. Overigens was zijn truc wel effectief. Het aantal bakken dat te lang buiten bleef staan was drastisch afgenomen. Als je jezelf er maar niet aan kunt herinneren kun je dat ook door je telefoon laten doen. Gewoon telkens op de afvaldag je telefoon twee keer een reminder laten geven. Dan kan je het ook niet vergeten.
Ik kan me er ook aan irriteren hoor! We hebben niet een klein straatje (bossie) maar hier blijft ook altijd één kliko staan. Als die aan de kant van de weg staat kun je elkaar niet passeren en als die omgevallen/geschopt is al helemaal niet. Snap dan ook echt niet waarom ze hem niet gewoon binnen halen! Voor de rest haalt iedereen hem keurig dezelfde dag naar binnen. Andere buren brengen de kliko altijd rond 24.00 uur nog eens naar de weg, herrie! Daar wordt ik dus altijd wakker van en vind ik ook irritant.. Wordt tijd dat ik ook maar voor de ramen ga staan
ik vind het altijd zo frappant dat mensen zich kunnen ergeren aan zulke kleine dingen! dan denk ik jeetje zeg leef en laten leven. ik zou me echt niet druk kunnen maken om een container die in de straat staat. als ik me over zulke dingen druk moet gaan maken dan zit ik volgende week in een gesloten inrichting!
Ik kan mij werkelijk NIET voorstellen dat mensen zich zo druk kunnen maken om een kliko. Kom op hé, niets beters te doen? Onze kliko gaat altijd dezelfde dag aan de straat, en ook weer van de straat. Samen met die van de buurman die er door de weeks nooit is. Soms zie ik nog een kliko staan; lekker belangrijk! Dat ding loopt niet weg. Ik zou aangifte doen, dat iemand je container gestolen heeft ( heb trouwens niet alles gelezen, dus weet niet of 'ie inmiddels terug is ).
Tja ik kan we er ook enorm aan irriteren.. We wonen in een éénrichtingstraat en hebben een smalle stoep.. Als ik aan kom lopen met beide kinderen en het is druk in de straat kan ik er dus niet langs.. En op zich geen probleem, maar we wonen vlak bij een kleine kruising en ze scheuren hier achterlijk hard de straat door.. Het gebeurd me iets te vaak dat een auto hard moet remmen omdat ik net op dat moment met de kinderen op straat loop omdat die k.bak nog niet is teruggezet (2 dagen later) Dus ja ik irriteer me er enorm aan.. onze bak gaat op zondagavond aan de weg (net als de iedereen) en gaat maandagmorgen weer terug in de tuin..
En het niet weten snap ik ook niet.. Als je ergens gaat wonen krijg je een informatiepakket van de gemeente en een afvalkaart.. Daar staat duidelijk in wanneer je de kliko aan de weg mag zetten en wanneer ie terug moet zijn..
Had ik maar zon buurman in de straat voor als ik mijn bak weer eens vergeet buiten te zetten. Dat ik zon briefje aan mijn kliko heb hangen "dinsdag naar buiten, weet je dat nou nog niet!" Of dat hij hem woedend aan de straat zet voor ons...
als ik dit allemaal zo lees mag ik blij zijn dat wij hier ondergrondse containers hebben. Scheelt een hoop frustratie.
Als je gewoon zorgt dat je de bak op de toegestane tijden aan de weg zet, is het probleem toch al opgelost? Ookzaak-gevolg heet zoiets.
ik vind het behoorlijk levenloos (raar woord ervoor, asociaal vind ik beter op zn plek) om het zolang aan de straat te laten staan.
Ik vind het inderdaad best een lange tijd dat die bak dan aan de weg staat, ja.. Zoals velen hier geloof ik. Hier werken ze nog met vuilniszakken, en dat vind ik echt vies. Je mag de zakken 's avonds na 8 buiten zetten en dan wordt het de volgende dag opgehaald. De meesten doen het dan dus ook na 8en, omdat je er gewoon niet op kan vertrouwen hoe laat het gehaald word, de ene keer zijn ze er al om 7 uur 's ochtends en de volgende dag pas om 3 uur 's middags. Ik vind het echt heel erg vies, als ik alleen al denk aan het ongedierte, of als het bijvoorbeeld een hete zomer zou zijn. En dit is de enige gratis parkeerstraat in de buurt van het centrum en mensen parkeren dus zeer graag hier. Dus dan wordt er soms behoorlijk asociaal geparkeerd. En als ze dus om een auto heen moeten lopen om een zak te halen, dan laten ze het gerust liggen. Heb mijn vuilniszakken toen maar weer terug in de schuur gedaan, maar lang niet iedereen doet dat, dus dan liggen erg weleens vuilniszakken een week lang.
Dit topic doet mij denken aan iets soortgelijks een aantal geleden.. Ik woonde toen nog in een portiekwoning in de stad. Mijn buurvrouw van 3 hoog vond het altijd nodig om een winkelwagentje mee te nemen naar huis, maar was blijkbaar te beroerd om hem weer terug te brengen. Die liet ze dan vervolgens voor de portiek staan of zette hem doodleuk in de speeltuin om de hoek. Ik heb haar toen meerdere malen gevraagd om dit niet meer te doen. Kinderen gaan ermee aan de haal en dan gebeuren er gewoon dingen die niet zo grappig zijn. Maar als ik weer eens bij haar aan de deur stond was het nooit haar winkelwagen of deed ze net alsof ze mij niet begreep. Op een dag was ik het zo zat en ik heb toen samen met mijn vriendin dat ding naar 3 hoog gesleept en bij haar voor de deur gezet. Ik heb daarna nooit meer een winkelwagentje zien rondslingeren in de straat. Dus ik denk dat ze de boodschap toen eindelijk begrepen heeft.
Wij wonen in een flat waar mensen regelmatig winkelwagentjes meenemen naar huis.. en ze dan fijn laten staan op de gallerij. Woningcorporatie controleert bijna dagelijks de gallerijen op wagentjes. Dus wat deden onze buren (studentenhuis) nadat ze een wagentje hadden meegenomen? Zetten 'em fijn bij ons voor de deur. Toen was ik er ook snel klaar mee! Eerstvolgende keer dat er weer een wagentje bij hun voor de deur stond was ik de eerste die bij de huismeester aan de bel hing. Misschien kinderachtig maar die boetes die ze ervoor geven liegen er niet om!
Ach jaa.. Sommige mensen hebben gewoon niets beters te doen... Ik kan me trouwens wel eens ergeren aan die containers, als het hard waait moet je idd oppassen dat ze niet tegen je auto aankomen. Bij ons zetten de buren hem terug en omgekeerd als we er niet zijn.. Weet je trouwens waar die man woont? Zou gewoon eens rustig aanbellen en een gesprek aan gaan.. Of misschien de volgende keer "vermist" posters op gaan hangen in de buurt Laat je niet gek maken!
Wat een discussie. T.s de buurman is idd irritant. Maar jij moet van af nu beter de regels naleven. Die zijn er niet voor niks. Hier ook ondergrondse containers. Pas geleden mijn aller eerste bekeuring gekregen omdat ik een doos er naast had gezegt ( idd dommmmm van mij dan) Koste me 70 euro. Hier zijn ze dus wel streng.( Delft)
Hmm...klinkt alsof het tegen mn puber van 13 gaat hier. Die wil ook nog wel eens de bak aan de straat "vergeten". Heb hem beloofd dat als er een boete van komt hij die mag betalen. Bak binnen gezet? "Doe ik zo als ik de fietsen binnen zet." Heeft hij de fietsen binnen gezet... dus ik vraag weer; Bak binnen? "Oh chips...doe ik zo moet even naar de wc" En vervolgens vergeet ik t omdat ik met andere dingen bezig ben (Ik werk vanuit huis EN er zijn hier meer dingen en kinderen die aandacht nodig hebben) En vergeet meneer het ook dus kan mn man savonds laat als hij met de honden de laatste ronde doet nog eens met dat ding aan de sleep. Maar goed hij is pas 13 en dit moet hij "pas" een jaar (en het is een ongelofelijke chaoot) Tja kweet niet hoor het is elke keer dezelfde dag van de week dat t buiten moet en dezelfde dag dat t weer binnen moet. Scheelt misschien dat als wij hem vergeten we een probleem hebben want hij is elke week vol (5 man en 2 honden) Hier staat er ook telkens een de hele week buiten. Gelukkig niet zo in het zicht (buurvrouw heeft nogal een grote heg bij haar hoekhuis waar hij redelijk verscholen door staat. De bak is niet van haar trouwens.) Maar ik wacht op de dag dat dat ding een auto beschadigt. Zij het door de wind, zij het door die lamme zatleiers die hier elk weekend door de straat gelald komen en soms geintjes uithalen en tuinbankjes op auto's zetten :x