Kjelle ken ik alleen als Kjell Soren schrijf je zo: Sören Ik woon in Scandinavië dus hier wat ideeën van mijn kant, ik weet niet of ze puur Scandinavisch zijn maar ik heb ze hier gehoord Dagmar (is een jongensnaam hier) Love (spreek je uit als Loeve) Christian Ove (spreek uit als Oeve) Alvin Nils Janne Leif Gustav Bengt Kalle Tobbe Gunnar Mats Manne Pontus Åke Håkan Hjälmar Ulf Alv Per Ivar Arvid Petter Göran Erik Hasse Jon Stefan Emil
Geen idee of ze scandinavisch zijn maar zo vind ik ze wel klinken" Sverre Svenne Brent Tobe Tobin Rune
Er zijn meer scandinavische namen die ook in bijvoorbeeld de Slavische landen en Turkije populair zijn, dat heeft te maken met vikingen die tot ver in het turkse rujk reisden. Andere voorbeelden: Hakan, Goran
Ik woon in Zweden, maar hier wordt de v bijna altijd uitgesproken als een w. Love (spreek je uit als Loewe) Ove (Oewe) Alvin (Alwin) Nova (Nowa) etc. Hier een link met een lijst van namen die het meest voorkomen in Zweden tussen 1998 en 2012. Er staan erg leuke namen tussen.