ik vroeg me af of je mag skeeleren als je zwanger bent? ik begrijp als je een paar maanden bent dat je dat beter niet kunt doen. maar ik ben nu beina 14 weken, kan dat dan nog? XXX Gusam
ik denk als je zelf heel goed ben is het val gevaar net zo groot als met een fiets eigenlijk.. en als ik het goed inschat.. als je goed kan skeeleren kan je jezelf ook goed opvangen als je zou komen te vallen.. is uiteindelijk toch iets dat je uit eigen gevoel moet inschatten...
Ik stond van de week bij de zoldertrap om mijn inline skates te pakken, want het was zulk prachtig skate-weer! .. Toen bedacht ik me, ohnee, ik ben zwanger, misschien beter eventjes niet skaten dan? Heb het ook niet gedaan. Reden: je kan zelf nóg zo goed kunnen skaten, maar je hebt ook te maken met andere weggebruikers (en spelende kinderen en overstekende katten etc.). Natuurlijk is dat met fietsen ook zo, maar mensen zijn nog altijd meer gewend te reageren op een fiets. Bovendien skate ik meestal op de openbare weg (geen geasfalteerde fietspaden in de buurt) en dat màg officieel niet eens - omdat het gevaarlijk kan zijn voor skater en andere weggebruikers. Kortom: ik zou het niet doen Voor je kindje kan de skate-beweging op zich trouwens geen kwaad hoor!
Ik zal het ook niet doen persoonlijk, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het fietsen een beetje eng vind, ik heb een aantal beperkingen doordat mijn evenwicht niet altijd 100% is.
ik zou het niet zo gauw doen.. vind het heel leuk vooral de wednesday night skates (rotterdam) maar vind het toch een beetje eng met de zwangerschap.
ik zou het ook niet doen, ik mocht van de vk ook al niet meer schaatsen met die kou een tijdje terug. is niet helemaal hetzelfde, maar toch.
Ik sluit me aan bij: ik zou het niet doen. Ik mocht idd ook niet schaatsen, en ookal zijn het 2 verschillende sporten, het vallen komt denk ik wel aardig overeen.
Ik ga ook niet skaten nu. Wel jammer want het weer is er super voor, ga denk ik wel een stuk fietsen of wandelen, toch lekker buiten
Ik zou het niet doen. Hou er rekening mee dat als je achterover je banden inmiddels al aardig aan het werk zijn en deze klap weleens niet op kunnen vallen. Ben zelf ooit achterover gevallen in een periode dat mijn banden zachter waren en heb er heel lang last van gehad.
Hier ook een schaats en skeelerfan! Heb hier eens informatie over opgezocht. In principe wordt schaatsen en skeeleren al vanaf het begin van de zwangerschap afgeraden. Dit omdat je behoorlijk hard kan vallen waarbij er een kans is dat er wat misgaat bij jou en de baby. Maar uiteindelijk moet je je eigen afweging maken. Natuurlijk moet je hierbij je eigen ervaring en de omgeving waar je wilt gaan skeeleren in overweging nemen. Als jij zeer ervaren bent, je weet hoe je moet vallen en je gaat in een rustige omgeving skeeleren dan hoeeft het nu nog niet zo heel kwalijk te zijn!
ik was 13 weken en toen was het zo glad buiten, nou ik viel een keer flink en ik voelde me behoorlijk k t. Ik zou het niet meer doen, als je valt en er gaat iets mis dan vergeef je het jezelf denk ik niet zo snel.. maareh.. ik kan echt totaal niet skeeleren, dus vallen zou voor mij eerder een regel dan een uitzondering zijn en ben dus bevooroordeld.. x
Ik zou het ook niet doen, want op de weg liggen vaak steentjes/kleine takjes, nou als je wieltje daardoor blokkeert dan lig je toch echt languit, of je maakt een vreemde stuntel-beweging, ik zou dat risico echt niet nemen!