Ik vind het echt heerlijk ontspannend een bad. Maar ik zit met een vraag. Wij hebben een ligbad met jets thuis. Mag je deze gebruiken tijdens de zwangerschap? Ik heb even gegoogled en lees verschillende verhalen, maar doorgaans gaan deze over openbare bubbelbaden.
Hoi, wat mij vertelt is geworden is dat je zolang je geen ontsluiting of harde buiken hebt en je bloeddruk niet te hoog is (ivm warmte) je in principe gewoon in een bubbelbad of jacuzzi mag. Ik ben afgelopen weekend een weekendje weg geweest met de familie en in het huisje hadden we een jacuzzi, ik mocht van mijn verloskundige hier gewoon gebruik van maken, aangezien er van bovenstaande geen sprake is. maar je kunt deze vraag ook stellen aan je verloskundige, zij zal je zeggen of het voor jou wel of niet goed is.
Maar heb je het dan over de jets of de warmte? Want het water kun je zo warm maken als je dat zelf wilt natuurlijk... En die jets zijn ook gewoon goed voor jouw'n lichaam dus zal vast goed zijn als he zwanger bent.?
Openbare bubbelbaden zijn vaak vies, daar zou ik als ik niet zwanger was ook niet in gaan maar mijn ouders hebben een whirlpool bubbelbad met water jets en daar ga ik regelmatig even relaxen hoor! Nooit gehoord dat dat kwaad kan,net als een gewoon warm bad. Zo lang je vliezen niet gebroken zijn kun je lekker badderen