Kind poept en plas weer in z'n broek!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 1991Mamavanvier, 29 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Ik wordt hier dus echt gek van.

Onze zoon is sinds januari zindelijk, en sinds een 2 weken plast hij weer regelmatig in z'n broek, en nu sinds 1 week ook weer poepen. Ik vind dat echt smerig en ja ik wordt er ook boos om. Hij kan makkelijk naar de wc, en praat er met hem ook over dat andere dingen wel kunnen wachten en toch gebeurt het weer. Hij gaat na de grote vakantie dus naar groep 1...

Meer die dit herkennen?

Ik weet wel dat onze nu 5 jarige vorig jaar naar de zomer een terug val had kwa zindelijkheid die plaste op school ook wel weer eens in z'n broek... Zal dat bij hem ook het geval zijn?

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.382
    10.328
    113
    Het zou een terugval kunnen zijn. Het zijn ook echte rare tijden. Ik zou nieuwe kleding klaar leggen net als natte doekjes.

Als het geen griep of verkoudheid is zou ik het zelf op laten lossen. Maar goed jij kent je kind ook het beste. :)

3. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw

Nou, heb hem nu zelf laten uitkleden. Heeft flink gehuilt want hij kon dit helemaal niet. Ik heb gezegd dan moet je maar niet in je broek poepen, juf gaat jou daar ook niet bij helpen straks, dan moet je dit ook alleen doen.
    Nou veel gedoe zelf z'n kleren uitgekregen, en ik heb de rest schoongemaakt....

Zie 't wel even aan, maar maak hem wel zo zelfstandig mogelijk met dit.. Anders heeft ie straks een probleem.

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.382
    10.328
    113
    Heel vervelend! Hopelijk is het ook echt kort. Ik zou het ook zo opgelost hebben.

Poepen op de wc kost minder tijd dan alle kleding uit, wassen en schone kleding aan. Moet zeggen dat we zo onze zoon al snel poepz hebben kunnen maken. Blijven herhalen en met wat geluk hopelijk snel weer onder controle, succes!

1991Mamavanvier vindt dit leuk.
  5. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Mijn zoon poepte op een gegeven moment bewust telkens als hij nog net z’n pamper van z’n middagslaap of nacht aan had, terwijl hij het prima op de wc kon. Toen ik door had dat het gewoon gemakzucht was en geen diarree ofzo, heb ik hem consequent het zelf op laten lossen (voorzover mogelijk), toen was het gauw over want hij vond het zelf nog te smerig om die pamper open te doen:o::roflmao:

Ik zou wel heel goed proberen te achterhalen of er geen fysieke of mentale reden is waardoor het bijv. echt niet lukt om het op te houden. Dan zou het wel erg sneu zijn als je er zulke korte metten mee maakt..

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.000
    6.752
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn 6 jarige heeft ook ineens weer regelmatig ongelukjes nu. Het zijn rare tijden, ook voor kinderen. Sommige kinderen zijn gevoeliger voor dit soort spanningen. Ik kan er persoonlijk echt niet boos om worden. Het zal straks vast wel weer een keer goed komen. Ze hebben niet expres een terugval om jou te pesten of zo.

Deel Deze Pagina