Wij hebben eindelijk een grote tuin en een garage! Hoera!!! Nu willen we onze kinderen verrassen met een (of twee) skelters. Ze zijn 3 en 6 jaar oud. Wat is wijsheid: voor de oudste al een gewone skelter en voor de jongste nog een peuterskelter? Of 1 grotere skelter met twee zitjes zodat klein broertje met grote broer kan meerijden. Wel of geen aanhanger? En zijn er ook aanhangers waar een kind (veilig) in kan meerijden? Of is het echt bedoeld voor spullen? Ik weet dat ze duur zijn, maar budget speelt geen grote rol. Mijn oma is zo lief geweest een schenking te doen voor ons nieuwe huis en daarvan willen we een deel voor de kinderen gebruiken. Niet dat we het over de balk willen smijten, maar we vinden het eerst en vooral belangrijk dat allebei de jongens er leuk en intensief mee spelen en dan kijken we daarna wel of het niet tè idioot duur wordt. Jongste heeft trouwens nog nooit zelf skelter gereden, alleen wel eens kort bij mij of man op schoot als we samen met de oudste een skelter huurden op een vakantiepark. Dat doen we sinds een paar jaar elke zomer.
Wij hebben eerst een Berg buddy gekocht. De oudste was toen 4 volgens mij. Ondertussen hebben we er ook een grote Berg skelter bij gekocht. De oudste rijdt nu op de grote de jongste op de kleine. Op de grote skelter kan de jongste ondertussen ook wel rijden mij hij vindt de kleinere beter rijden. De oudste kan ook nog prima op de kleine rijden. Deze hebben wij: Skelters - Moorman https://www.bergtoys.com/nl/berg-buddy-orange
Oh wij hebben bij allebei ook een aanhanger. Officieel mogen in die kleine geen kinderen maar dat deden ze bij ons wel. (Wij hadden de regel vanaf 4 jaar niet meer achterin). Bij de grote gaan ze ook bij elkaar in de aanhanger.
Wij hebben een mammoet met 2 zitjes. Zodat er ook Vriendjes mee kunnen rijden.die skelters gaan super lang mee en ik denk dat het voor je kinderen leuk is als ze wel allebei hetzelfde hebben.
Berg is een goed merk. Ik persoonlijk met extra zitje doen en een kiepwagen erachter. Wij haden m vroeger ook en echt zoveel meegespeeld.
Bedankt voor de reacties zovast! Voor de jongste zitten we inderdaad aan de Berg Buddy te denken. Op de site van Berg kan ik geen skelters vinden met twee zitjes, maar wel losse zitjes. Ik ga er dus vanuit dat er wel skelters van dat merk zijn waar een tweede zitje op kan? Bij de mammoetskelters zie ik dat wel vaak. Persoonlijk vind ik die van Berg wat mooier, meer keuze in kleuren en modellen voor mijn gevoel.
Wij hebben voor beide kids een Berg junior skelter. Zijn licht te trappen en erg wendbaar. Kunnen tot een jaar of 8 geloof ik.
Wij hebben 2 skelters. Een berg buzzy en buddy. Onze jongste is bijna 4 en vrij klein, ongeveer 1 meter. Langzaam begint hij nu wat aan de grote kant te worden voor de buzzy. Wij zijn enorm blij met deze skelters. Ik ken ook iemand die eerst een goedkopere had die heel snel kapot ging, een andere uit mocht zoeken die ook snel kapot ging en uiteindelijk een berg heeft gekocht. Zij gaan doorgaans wel voorzichtig met spullen om en de bergskelter doet het ook al 2 of 3 jaar zonder problemen. Als je op de berg site kijkt kun je bij accessoires zien welke stoelen er zijn. Bij deze; https://www.bergtoys.com/nl/duostoel-basic-extra Zie je bij de omschrijving staan; Zo kan je dus zelf kijken welke skelter een extra stoel kan hebben.