Mijn man en ik verwachten midden Juni onze 2e dochter. We hadden min of meer besloten om daarom niet op vakantie te gaan dit jaar. Echter beginnen we nu wel de vakantie kriebels te krijgen. Mijn man komt uit Turkije en wij zouden het natuurlijk erg leuk vinden om onze 2e dochter te laten zien aan de familie. Mijn man heeft vanaf de 3e week in Juli 4 weken vakantie. Zou dit te kortdag zijn om met een pasgeboren baby met de auto naar Turkije te gaan? Natuurlijk lassen we dan meer stop pauze's onderweg in dan normaal. We hebben ook aan het vliegtuig gedacht maar zoals ik heb begrepen moet een baby hier 6 weken voor zijn en dat halen we wellicht niet. Verstandig om te gaan of toch maar een jaartje wachten?
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou een jaartje wachten. Los van dat het me voor zo'n kleine baby wel een enorme reis lijkt, lijkt het me ook niet fijn om zo kort na de bevalling zelf zo'n lange reis te moeten maken...
Ik heb er ook geen ervaring mee, maar weet wel dat ik er na allebei de bevallingen niet aan had moeten denken Dus nee, ik zou niet gaan. Juist in die periode ben je nog ze bezig met wennen aan je kindje en aan je 'nieuwe' gezin.
Joh dat moet je echt niet doen hoor....dat is veel te ver voor zo'n kleintje en dan je peuter er nog bij! Begrijp eerlijk gezegd niet dat er uberhaupt nog over twijfelt.... Vliegen mag al vanaf dat je kleintje 1 of 2 weken is dus dan zou ik dat nog eerder doen. Ik weet niet in hoeverre je man 'vast' zit aan zijn vakanties maar wij gaan sinds onze oudste is geboren niet meer in juli of augustus....het is dan gewoon niet te doen qua hitte. We gaan wel elk jaar sowieso 1 keer, ook ivm familie van mijn man, maar we gaan in mei/juni of september/oktober. Nu ben ik dus binnenkort uitgerekend maar in principe gaan we pas in september naar Turkije, zodat de jongste wat ouder is en zodat het niet zo snik-snik-heet is maar gewoon lekker warm.
Ik had min of meer ook besloten om niet te gaan. Na de bevalling van mijn dochter ben ik ook veel te snel door gegaan en daar had ik al enorme spijt van. Ik heb mezelf daarom ook echt voorgenomen om het deze keer een stuk rustiger aan te doen. De reden dat ik toch dit onderwerp heb geplaatst is omdat mijn man/schoonfamilie en kenissen om mij heen zeggen dat ik makkelijk kan gaan, want thuis (Turkije) kan ik ook rusten. Ik stond hier raar van te kijken en wilde het toch eens aan andere moeders vragen. Aan jullie reacties te zien reageren jullie hetzelfde zoals ik dus heb gedaan.. en weet ik dus dat mijn beslissing de juiste is (niet dat ik aan mezelf twijfel, maar af en toe is een mening van een ander wel fijn). Mijn man zit wel vast aan deze vakantieperiode, dus het is geen optie om later te gaan. Ik weet zeker dat we ons in NL ook vermaken, helemaal met een nieuw gezinslid erbij.
Zou er zelf niet aan moeten denken om met zulke kleintjes zo;n eind te gaan rijden! Dan zou je mss nog beter even af kunnen wachten wanneer je bevalt, hoe je je voelt en dan nog een vliegticket boeken?
Naast dat je zelf wellicht nog niet helemaal bent opgeknapt, is het voor je kindje denk ik ook niet goed urenlang in de maxi-cosy te zitten. Het is geen gezonde houding voor zo'n kleintje. Lekker een jaartje wachten!
Hoe wou je je baby'tje gaan vervoeren dan? Een baby mag 'maar' max 2 uur per dag in een autostoeltje groep 0 'zitten'. Zou het echt niet doen.
Daar ben ik me van bewust. Maar zoals ik al eerder had gereageerd had ik mijn keuze al gemaakt. Mijn man en familie dachten dat het wel zou kunnen en wilde even wat overtuigende meningen van anderen weten. Ik ben zoiezo niet van plan om te gaan, want we zouden dan te vaak moeten stoppen zodat de kleine uit de maxi cosi kan en ik ben ook van plan om borstvoeding te geven dus dat maakt het er ook niet makkelijker op. Ik vindt het niet erg een jaartje thuis te blijven, we krijgen er tenslotte iets moois voor terug
Een enkele keer bv. ivm vakantie of familiebezoek langer in de MC is heus geen drama, zolang je maar genoeg stopt. Maar met een baby van nog geen zes weken lijkt het me niet zo handig...maar dat het Seheira zelf ook bedacht.
je kleintje is dan tussen de 6 en de 3 weken... vind het ook nog erg vroeg... Wij zijn op vliegvakantie geweest toen mijn zoontje 2 maanden was. Dat was op zich wel te doen maar ook wel een hoop geregel. Kwam niet echt aan mijn rust toe...