Mijn man en ik verwachten midden Juni onze 2e dochter. We hadden min of meer besloten om daarom niet op vakantie te gaan dit jaar. Echter beginnen we nu wel de vakantie kriebels te krijgen. Mijn man komt uit Turkije en wij zouden het natuurlijk erg leuk vinden om onze 2e dochter te laten zien aan de familie. Mijn man heeft vanaf de 3e week in Juli 4 weken vakantie. Zou dit te kortdag zijn om met een pasgeboren baby met de auto naar Turkije te gaan? Natuurlijk lassen we dan meer stop pauze's onderweg in dan normaal. We hebben ook aan het vliegtuig gedacht maar zoals ik heb begrepen moet een baby hier 6 weken voor zijn en dat halen we wellicht niet. Verstandig om te gaan of toch maar een jaartje wachten?
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou een jaartje wachten. Los van dat het me voor zo'n kleine baby wel een enorme reis lijkt, lijkt het me ook niet fijn om zo kort na de bevalling zelf zo'n lange reis te moeten maken...
Ik heb er ook geen ervaring mee, maar weet wel dat ik er na allebei de bevallingen niet aan had moeten denken Dus nee, ik zou niet gaan. Juist in die periode ben je nog ze bezig met wennen aan je kindje en aan je 'nieuwe' gezin.
Joh dat moet je echt niet doen hoor....dat is veel te ver voor zo'n kleintje en dan je peuter er nog bij! Begrijp eerlijk gezegd niet dat er uberhaupt nog over twijfelt.... Vliegen mag al vanaf dat je kleintje 1 of 2 weken is dus dan zou ik dat nog eerder doen. Ik weet niet in hoeverre je man 'vast' zit aan zijn vakanties maar wij gaan sinds onze oudste is geboren niet meer in juli of augustus....het is dan gewoon niet te doen qua hitte. We gaan wel elk jaar sowieso 1 keer, ook ivm familie van mijn man, maar we gaan in mei/juni of september/oktober. Nu ben ik dus binnenkort uitgerekend maar in principe gaan we pas in september naar Turkije, zodat de jongste wat ouder is en zodat het niet zo snik-snik-heet is maar gewoon lekker warm.