Skien

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door missyess, 16 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ga over 2 weken voor het eerst skien! Dan ben ik 7 weken zwanger. Wie weet of dat kwaad kan en wat ik wel en niet moet doen? Ik heb het echt nog nooit gedaan. Het lijkt mij niet zo goed om steeds hard te vallen!

2. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Als jeje er niet goed bij voelt zou ik het niet. Maar er is eigenlijk geen reden om daarover in de stress te zitten want er kan niks echt misgaan. Meer met jou, als je valt en je breekt iets. Ik zou gewoon lekker genieten. Ga je op vakantie?

3. Ja, op schoolreis mee met mijn vriend, die is leraar. Het is maar 4 dagen. Ik doe wel gewoon wat minder enthousiast mee. haha

4. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    je baarmoeder komt nog nergens bovenuit dan, je kan echt met een gerust hart skieën.
    Een been breken is nooit leuk,en zeker niet als je moe , misselijk etc bent

5. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Volgens mij is het bij 7 weken nog geen probleem omdat je baarmoeder dan nog veilig achter je schaambot zit. Zelf ga ik in m'n 20e week op wintersport en dat schijnt echt te laat te zijn om te gaan skiën. Dus veel boeken mee en lekker wandelen! Maar nogmaals, als je bij 7 weken een beetje rustig aan doet is het volgens mij geen probleem!

6. kristel

kristel Niet meer actief

7 weken is volgens mij echt geen probleem.

Zelf ben ik vanwegen de zwangerschappen al 5 jaar niet meer geweest, terwijl ik elk jaar roep :volgend jaar ga ik weer skien. Dus geniet er nu nog lekker van nu het nog onbezorgd kan!

7. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    ik zou wel een briefje in mijn zak stoppen (of portemonnee) met alles erop, je naam, dat je zwanger bent en hoe ver. Mocht er onverhoopt iets gebeuren en je bent alleen (en in het ergste geval buiten westen), dan weten ze in ieder geval hoe te handelen.
    Beetje overdreven allemaal, maar je weet maar nooit, better safe then sorry!
    Maar skieen kan volgens mij geen kwaad en je zult instinctief zelf al heel beschermend zijn.

Veel plezier meis, eerste keer skieen is echt lachen!

8. Ok, bedankt voor de antwoorden! Ik doe gewoon rustig aan. Misschien vertel ik het wel aan de skileraar. Maar we willen niet dat alle leerlingen van mijn vriend er achter komen, haha.

9. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Als je nog nooit geskied hebt dan zou ik er niet aan beginnen.
    Het enige wat je doet in het begin is vallen en opstaan.
    Je baarmoeder zit wel veilig achter je schaambeen maar je kan behoorlijk hard vallen.
    Daarbij is het ontzettend vermoeiend om steeds op te staan.
    Ik ski zelf al meer dan 10 jaar maar ga dit jaar echt niet skien, ik neem het risico niet.

10. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Ik ben ook in de 20e week nog op wintersport geweest. Ben elke dag gaan skien. Gewoon rustig aan doen en geen gekke dingen uithalen.
    Ik heb gewacht tot het rustiger was en ging dan de helling af.
    Goed om je heen kijken en niet ervan uitgaan dat anderen opletten.

Veel plezier!
    Britt

11. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Ik ga over 2 weken naar de sneeuw en ben dan 14 weken.... ik wil wel gaan skien... hoeveel hangt onder andere af van hoe moe ik dan nog ben en hoe druk het is... MAar inderdaad gewoon even rustig aan doen... en kijken hoe het gaat.....

12. Hey meiden...
    Ik ga eind maart met mijn schoonfam op wintersport.. ik ben dan 10 weken..
    Ik ga niet skieen.. lekker op het balkon (hopelijk in de zon) zitten, met een lekker boek...
    Heb ze vandaag al besteld..

Ons skigebied zit hoger dan 2000m daarom ga ik niet skieen... ik neem het risico niet...
    Ons huisje zit op 500m dus das geen probleem!

Wel & niet doen

Natuurlijk bedenk je zelf wat je wilt doen op vakantie of juist niet. Maar als je zwanger bent zijn bepaalde activiteiten ook écht af te raden vanwege het risico voor jou én je baby.

Vermijd bestemmingen op grote hoogte, zeker tijdens de eerste drie maanden van je zwangerschap. Je ongeboren kind kan er een zuurstofgebrek door krijgen. Een hoogte boven de 2000 meter kan al problemen geven.

13. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik was 11 weken toen wij naar de wintersport gingen. Je moet idd wat uitkijken op grote hoogtes, omdat je je dan duizelig kan voelen doordat er minder zuurstof in de lucht zit.

Maar het kindje heeft nergens last van hoor. De vk en de gyn hebben dit allebei zo gezegd.

14. Goh dat wist ik niet van die 2000 meter...
    Nou ik ga gewoon mee en kijk het per dag aan. Misschien ben ik dan wel te misselijk om iets te doen! Anders ga ik gewoon wandelen ofzo. Wel zonde van de ski huur! hihi

15. ja echt zonde he..
    bij mij is het ook al betaald...
    maar goed.. misschien voel ik me wel heel goed.. en ga ik toch wat doen!
    We zien het wel!

16. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik had toen heel erg last van ochtendmisselijkheid. Dus 's ochtends deden we eigenlijk niks en 's middags gingen we de piste pas op.

Ach, je bent er even lekker uit en dat is ook best belangrijk.

17. zo bekijk ik het ook idd!
    en heb al lekker wat boeken besteld!
    heerlijk heb er nu al zin in!

18. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Die 2000 meter hebben met name effect op jou.... doordat er wat minder zuurstof in de lucht zit kan het zijn dat je daar wat last van krijgt... maar die kleine uk pakt wel wat ie nodig heeft...... heb ik gehoord!

Wij zitten met het skigebied ook boven de 2000 meter.... ik ga zeker wel mee naar boven en kijk dan wel hoe ik me voel... mijn schoonmoeder is er zwanger van mijn vriend ook gewoon geweest....

Maar ben gelukkig de eerste 12 weken dan al voorbij dus dat scheelt misschien ook wel...

Deel Deze Pagina