Hey dames, ik ga binnekort kijken voor nieuw raambekleding in de keuken. Nu hebben wij een kleine keuken die uitkijkt op onze dichte gallerij, en hebben er nu nog lamellen hangen van de vorige bewoners. Die dingen waren/zijn niet schoon te krijgen, dus ohh wat schaam ik me voor die vlekken erop! Scrobben e.d. heeft geen zin gehad. Nu vraag ik me af, wat hebben jullie voor het raam in de keuken? ik zit te denken aan luxaflex ( kan niet iedereen naar binnen loeren) maar dat is ook een werk om schoon te maken
Wij hebben er een houten jaloezie hangen van de Ikea. Na 1,5 jaar ben ik daar nog steeds niet op uitgekeken, in combinatie met onze keuken doet het heel landelijk aan. Zit wel een beetje stof op nu en dat zou ik ook heel makkelijk er af kunnen halen maar ja... ik heb wel leukere dingen te doen hoor
Niks. We kunnen lekker naar buiten kijken. Maar we zitten dus aan de kant van de tuin en niemand kan naar binnen kijken. Ik zou gaan voor luxaflex inderdaad.
Of eventueel plak-plastic plakken op het onderste stuk (wel netjes doen, als 't gebobbeld is ziet het er niet uit) en dan het bovenste stuk een rol- of vouwgordijn. Als dat vrij hoog hangt heb je geen last van viezigheid op 't gordijn (van water, spetters of wat dan ook), en je kunt niet zo naar binnen kijken maar er komt wel licht binnen. Misschien ook een idee?
Wij hebben houten luxaflex voor het keukenraam, nog van de vorige bewoner/eigenaar. Maar wij zijn er flauw van en willen wat anders. Geen luxaflex meer in elk geval. Ontzettend rottig om het stof (en vet van het koken) er weer af te krijgen. Geen idee wat wij er dan voor willen hebben hangen. Iets wat gemakkelijker te onderhouden is in elk geval. Boven op de slaapkamers en de badkamer hebben wij van die zilverkleurige aluminium luxaflex hangen, ook nog van de vorige eigenaar. Maar die zijn goor....Ik krijg ze ook met geen mogelijkheid meer schoon. Die gaan dus ook weg en worden vervangen door iets anders. Waarschijnlijk rolgordijnen. (Je begrijpt....ik ben geen luxaflex-fan.... )
dat heb ik dus met de lamellen... Ik heb ze ook op de slaapkamer en man wat vind ik ze lelijk!!! Ik wil er vanaf en wel NU hahaha. Vanavond even kijken voor een tijdelijke goedkope oplossing, ik zag bij xenos xenoflex voor 24,95... dus dat valt mee, kan ik daarna altijd nog kijken hoe of wat @meisje, das ook een goed idee! Ik vind een rolgordijn ook erg mooi!
Oh, fijn dat je het een goeie tip vindt! En 't is makkelijk schoon te houden (een raam waar folie op zit hoef je niet netjes te wassen, de strepen zie je namelijk toch niet hahahahaha) en je kan desgewenst 's avonds altijd het rolgordijn dicht doen (als je binnen je lamp aan hebt dan zie je natuurlijk van buitenaf wel schimmen, en ik weet niet wat jullie allemaal in de keuken doen en wat de buren wel en niet mogen zien ). Succes, altijd leuk om zoiets betrekkelijk goedkoops te doen wat toch een compleet andere uitstraling geeft aan je interieur!
whahaha we koken alleen maar in de keuken. Maar ik woon in een app. complex waar veel ouderen wonen die maar wat niewsgierig zijn ( o.a. op de ramen kloppen omdat ze de kat zien) er is mij welleens gevraagd: waarom heeft u altijd de lamellen dicht :O
ik heb in betweens hangen in de keuken, kan wel naar buiten kijken, maar van buiten naar binnen is lastiger, en je kan ze makkelijk in de wasmachine stoppen Ik vind van die shutters ook heel erg gaaf!! maar even teveel geld hihi
Wij hebben plissé gordijnen hangen, antraciet en half blinderend. Is dit idee (maar dan dus niet paars). Je kunt ze ook van bovenaan open doen, zodat je wel het daglicht hebt maar niet de inkijk.
ja die vind ik inderdaad erg mooi! Maar zijn wel wat duurder, wat we op dit moment even niet kunnen betalen. Is wel iets wat ik in de toekomst wil! We hebben gekozen voor luxaflex en gister gehaald, een goedkoop variant omdat we waarschijnlijk uiteindelijk met het rolgordijn/statische folie in zee gaan maar onze lamellen zijn zo vies dat ik me gewoon schaam als er mensen in onze keuken komen...
Wij hebben een roljaloezie in de keuken voor het raam. Ik vind het ideaal omdat je het in diverse standen kan zetten. En je hebt geen enorme inkijk en toch wel wat licht naarbinnen. Ik kon niet zo snel een plaatje vinden maar als je googled op roljaloezie dan zie je wat ik bedoel. Ze zijn ook vaak in de aanbieding bij de bouwmarkt!!