Inchecken schiphol bij vlucht naar Amerika

Discussie in 'De lounge' gestart door Romy1979, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Even een korte vraag:

Moet je echt 3 uur vantevoren inchecken op Schiphol als je naar Amerika vliegt? Of is dit alleen een advies?

Mijn vriend gaat daar morgen naartoe en vlucht vertrekt om 09.50. Ik breng hem weg en we hadden eigenlijk het idee om daar iets voor 08.00 te zijn.

2. jada73

jada73 Actief lid

6 apr 2010
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee, dat zou ik echt niet gokken. De veiligheidscontroles bij vluchten naar Amerika zijn stukken uitgebreider en bij de paspoortcontroles zijn de rijen soms erg lang. Ik zou liever nog een kopje koffie drinken op Schiphol dan je vliegtuig missen. Echt 3 uur van te voren dus.

Heeft hij al wel het Esta-formulier (visum) ingevuld online?

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    nee zou ik niet doen. je moet er echt 3 uur van te voren zijn

4. Romy1979

Ja dat heeft hij idd ingevuld en we hebben begrepen dat hij dat ook mee moet nemen.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou het idd ook niet gokken, kan snel gaan maar soms ook wel lang wachten.

6. Jo85

Jo85 Niet meer actief

is geen advies. Je hoort daar 3 uur van te voren te zijn
    Wij zijn naar mexico geweest paar jaar terug en die 3 uur was echt wel nodig. Wachtrijen langer inchecken duur langer (en verder lopen naar de gate)

En die twee uurtjes extra liever denk ik dan de vlucht missen lijkt me.

7. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik zou er echt wel 3uur voordien zijn.
    Mijn vriend is afgelopen jaar ook naar Amerika geweest en moest er ook 3 uur voordien zijn.
    Het inchecken ging wel vlot,moest wel lang wachten voordat ze een boord konden....

8. Triskele

Triskele Niet meer actief

Precies het is geen verzoek het is gewoon hoe het hoort, korte vluchten 2 uur van te voren en langere vluchten 3 uur, dan hebben ze genoeg tijd voor wijzigingen, vertragingen in controles e.d. zonder meteen een probleem te hebben..

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Wat de rest zegt,3uur van te voren aanwezig zijn dus!

10. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Mijn man gaat regelmatig naar Amerika en die 3 uur is echt wel nodig. Allereerst staan er vaak lange wachtrijen voor het inchecken of de koffers afgeven en daarna moet je nog door een extra veiligheidscheck.

11. Romy1979

Ok duidelijk, we zorgen dat we er op tijd zijn.

De persoon die het aanspreekpunt is voor deze reis
    (is een gewonnen reis, via zijn werk) gaf namelijk aan dat hij er best rond 08.00 kan zijn. Dus ik dacht: nou dan zijn we er rond 8 uur, hoef ik Sven nog niet zo heel vroeg wakker te maken.

Maar op de site van schiphol las ik dus net dat buiten europa wel 3 uur vantevoren is.

Tja, dan maar even advies vragen hier dus bedankt!
    Wij zijn er gewoon op tijd.

12. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Een paar weken geleden nog geweest. Op tijd inchecken voor alle controles. Het scheelt wel of je met een Amerikaanse of Europese maatschappij vliegt. Amerikaanse houden meer controles.
    En neem de creditcard mee waarmee het ticket is betaald.
    Volgens mij was is er 2,5 uur van tevoren, maar ik heb wel voorrang bij inchecken, douane en boarden.

13. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Je moet gewoon er 3 uur van te voren zijn...

14. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

3 uur van te voren aanwezig zijn is echt geen overbodige luxe.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Het is heel erg druk in de gewone rijen en de controle voor naar Amerika is streng en duurt lang.

Gewoon 3 uren aanhouden dus

16. Romy1979

Het ticket is gekregen, want het gaat om een gewonnen reis.
    Moet hij nog aantonen hoe het ticket betaald is dan?

17. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik vlieg een paar keer per jaar naar de VS en ben er echt nooit zo vroeg! Altijd max 2 uur en soms nog minder. Wel zorg ik zat ik van te voren helemaal ingecheckt ben (online) en alleen mn koffers nog maar hoef te droppen.
    De enige uitzondering is als we met Delta/KLM vliegen. Daar zijn ze altijd zo sloom en het is er altijd zo druk dat je de tijd dan echt wel nodig hebt. Maar met alle andere Amerikaanse airlines (in hal 3) vlieg je er meestal zo doorheen.

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Onzin, want veel tickets die wij op de zaak boeken gaan via de Business Travel Account. Geen credit card dus die je kan overleggen.

Je kan en mag geen cc bij je hebben die niet van jou is.

Drie uur is geen verzoek, geen vraag, maar een vereiste. Zeker voor de US.

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nee hoor, zolang jij kan aantonen dat je naam op het ticket correct is, en overeenkomst met het paspoort, is het prima hoor.

20. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zou het risico niet nemen..

Deel Deze Pagina