vragen over inbakeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cowgirl80, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.028
    6.773
    113
    zuid-holland zuid
    mijn zoontje van 7 weken houdt zichzelf erg uit zijn slaap met maaiende armpjes en beentjes. Volgens het consultatiebureau was het een goed idee om te gaan inbakeren.
    Nu moet ie volgens hen alleen in zn rompertje ingebakerd, en tijdens de voeding moet hij "uitgebakerd" zijn. Nu klinkt dat heel leuk, maar na 2 dagen ben ik er wel achter dat minstens 8 keer op een dag mijn kind aan- en uitkleden en in- en uitbakeren ook niet echt bevorderlijk is voor zijn rust. Als hij moe is en ik wil hem op bedje leggen moet ik eerst nog een hele worsteling met m doen. Verder is het snachts een heel karwei om m voor de nachtvoedingen steeds helemaal in en weer uit te pakken!

Zijn er mensen met tips? Mensen die hun kind aangekleed inbakeren? snachts misschien niet uitpakken? Zijn er mensen die "parttime inbakeren" alleen op die momenten dat een kind onrustig is?

2. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Nu bij mijn dochter wikkel ik haar wel eens bij grote onrust in een doek, maar vaak aleen 'snachts. Als ze overdags zichzelf wakker houdt is dat natuurlijk ook vervelend maar minder erg dan 'snachts. Ik heb nooit gehoord dat dat alleen in een romper mag, dus wij houden lekker de kleertjes aan ;) Wel ff checken natuurlijk dat je kindje het niet te warm krijgt, dus misschien een dekentje minde r ofzo (wij werken met dunne dekentjes in laagjes, zo kun je makkelijk wat toevoegen of er af halen bij een koude of juist warme nacht)

Bij mijn zoon hebben we het ook zo gedaan. Bewust niet bij elk slaapje omdat ik veel las over problemen met afbouwen,, ;)

3. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik heb ook met kleertjes aan gebakerd, maar toen was het november en dus ook een stuk kouder. Ik zorgde ervoor dat hij zachte kleertjes aan had en als hij een spjkerbroek aan had deed ik die wel uit. Nu slaapt hij met slaapzak en houd ik ook vaak zijn truitje gewoon nog aan hoor... Als je bang bent dat het te warm wordt kan je ook de deken weglaten en alleen een laken over hem heen doen.

Succes..

4. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik liet de oudste s'nacht gewoon ingebakerd en overdag deed ik alleen zijn broekje uit en zorgde ik dat hij een dunne romper en een dun truitje aanhad.

5. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ik heb mijn dochter ingebakerd in een puckababy, dan hoef je niet helemaal te worstelen met doeken en weet ik het wat en het is zo veel sneller en makkelijker.
    misschien is dat een idee voor jou.
    ze heeft er vanaf w2 tot vorige week in gelegen en ze slaapt zo veel beter al vanaf dag 1. zo komt ze zelf aan haar rust en wij ook snachts.
    ze heeft gewoon een romper en een broekje aan, ga haar niet de hele tijd uit en aan kleden dan is ze meteen weer wakker.
    kijk eens op de site van puckababy of woombie (dat is ook een inbaker zakje maar die zitten strakker)

6. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Ik heb mijn zoontje ook ingebakerd, maar deed alleen zijn rompertje aan, omdat die inbakerdoeken echt een warmte geven. In de nacht was hij ingebakerd en dan even een schone luier, weer inbakeren, dan een flesje ... dan in bedje leggen. Hij heeft er prima door geslapen!

*** Let er aub wel op dat als je kindje erg beweeglijk is, je op tijd stopt met inbakeren. Anders gaat hij zich naar boven of beneden wurmen .. met alle gevolgen van dien!!!

Succes ermee! Hoop dat het lukt
    met inbakeren!

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wij hebben onze dochter in een woombie, ideaal ding, net zoiets als de puckababy,

nu hebben wij haar alleen in een romper lange mouw, en daarover nog een dekentje,

Deel Deze Pagina