Skipak of losse broek en jas??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tupp, 9 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat is handig? Een compleet skipak of een losse broek en een jas? Volgens mij is een compleet pak warmer maar het lijkt me zo onhandig met aan e nuit doen? Of valt dat mee? (Zoon is 1 en kan op zich al wel staand aangekleed worden.)

En doen jullie het skipak echt alleen aan bij sneeuw of ook bij "gewone" kou? En trek je het dan over de gewone binnenkleertjes aan? Ook de broek?

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    opletten of pak ver open kan. Vond zelf bij daniel pak het fijnst. Hij speelde er ook in buiten en zat ermee in de wagen. Hij liep graag maar ik vind schoentjes in de voetenzak niet zo fijn, zeker niet bij nattig weer

3. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik heb hier een skipak. Lijkt me ideaal voor de sneeuw maar ook als het enorm koud is maar wel mooi weer om buiten te spelen. Met een losse broek en jas komt er toch kou tussen door. Ik ga het gewoon over zijn gewone kleren heen trekken.
    Ik zal hem denk ik niet gebruiken als ik gewoon even naar de supermarkt ga. dan gewoon in de voetenzak met zijn winterjas aan.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik had losse delen. Dat is soms toch handiger bij "tussenweer". In de buggy bijvoorbeeld alleen de jas aan, en met de voeten in de voetenzak. Of juist wandelen met zonnige dag waar sneeuw ligt. Dan lekker sneeuwbroek aan met gewone winterjas.

Nou is mijn jochie altijd redelijk warm, dus zo'n heel pak zou gewoon te zweterig worden, leek mij.

En hoevaak ga je werkelijk met je kindje naar buiten in die kleding. Zelf sta ik met -10 ook niet lang in een sneeuwbui buiten ;)

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    tot vorig jaar hebben wij altijd een skipak gebruikt
    vanaf dit jaar zouden wij (ivm zindelijk worden) een losse broek en jas gaan gebruiken, maar aangezien ik zwanger ben gaan we niet op winterspot (helaas)

pak kun je natuurlijk ook gewoon lekker aandoen als het koud is, het hoeft niet perse te sneeuwen!
    met de laatste winters hebben we het skipakje vaak aangedaan
    ook lekker als het koud is en je op de fiets weg moet bijvoorbeeld

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik kan me voorstellen dat bij zindelijkheidstraining een 2delig pak het handigste is ja. Goed op de rits letten is ook een goede tip. We hebben al een gewone winterjas, dus daar hoeven we het niet voor te doen. Het gaat me vooral om bijvoorbeeld sleeën op sneeuw of ijs.

7. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik heb gekozen voor een pak, een broek met een extra stuk zeg maar. Met de reden dat bij een lossen las en broek de sneeuw en de kou er toch tussendoor kan komen.
    Je hebt broeken met bretels en knoopjes aan de onderzijde. dit laatste vind ik eigenlijk lastiger als gewoon de broek boven open doen. Jas doe je toch uit als je kindje gaat plassen of verschonen anders werkt dat allemaal niet.. Dus een pak!

8. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    En ik doe hem natuurlijk met sneeuw aan, maar dit jaar ook met vrieskou op de fiets of lopend denk ik...
    In de wagen zou ik het niet doen, lekker een zak!

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb een losse broek, of het handig is geen idee! Ik heb ook nog een skipakje geleend van schoonzus..

Heb trouwens wel tuinbroek!

10. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Ik heb een heel pak gekocht, omdat ik hem dat aan kan doen als ik hem in het buggygedeelte zet met het stuurtje (van mutsy is er zo'n apart buggy deel, maar daar kan geen voetenzak in) en voor op de fiets.

Hij kan heel ver open, dus het is vrij makkelijk aantrekken en ik vond het wel erg fijn om iets warms te hebben als we op de fiets erop uit gaan.

Maar ik heb ook nog een skipakje van mijn oudste zoon, die is nu nog wat te groot, denk dat ik die volgend jaar nog aan kan doen bij hem.

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb een skibroek, met bretels zeg maar.
    Zo een skipak lijkt me maar niks. Je hele kind erin... misschien onzin hoor maar is een gevoel.

12. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    effe een ervaringsvraag tussendoor. mijn dochter heeft nu maat 68, welko maat skipak kan ik dan het beste kopen als ik het vooral over de kleding heen wil dragen? tips?

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik koop jassen altijd een maat groter, dat trekt makkelijker aan. En je kunt er dan net iets langer mee doen. Ik denk dak dat voor het skipak dus iok maa ga doen.

Deel Deze Pagina