Nee..vind het niet nodig, en denk ook dat het Finn beperkt in bewegen, dus dat hij hem niet aan wil hebben
Wij hebben er elk jaar eentje voor Oostenrijk.. Maar nu het swinters hier ook steeds zo koud is draagt ze hem hier ook wel. Eerste keer dat ze mee ging naar Oostenrijk was ze anderhalf. Toen hadden we zo'n pak uit 1 stuk. (15 bij scapino en ze verkopen ze elk jaar weer.) op zich ideaal behalve dat je nauwelijks kleren eronder draagt. Nou zijn ze het in Oostenrijk wel gewend dat dreumes en in maillot en skipullie door de stube struinen maar in NL is zo'n pak eigenlijk alleen handig als je daarna weer naar huis gaat. In winkels enzo is het vooral enorm zweten. Daarna een 2delig pak gekocht.. (ook van scapino.. Kost iets meer maar was toen voor 30-35 klaar dus ook goed te doen) Die heeft ze ook mee gehad naar Kdv bijvoorbeeld. Lekker in de sneeuw spelen Hij was wat groot.. Dus misschien dat ze hem dit jaar ook nog wel past... Anders zijn er wel weer oostenrijkplannen en dan heeft ze er toch daar in ieder geval eentje nodig. Zelf hebben we ondanks dat we niet skieen ook een jas met een broek. Broek was 10 van de Aktiesport met gewoon een fatsoenlijk Jack. Broek is gewoon zwart, niks bijzonders. Maar afgelopen winter veel ov-pech gehad en als ik dat al Vantevoren wist dan gingen de nette schoenen in de tas en de sneeuwschoenen aan de voetjes.. Lekker warm Alleen AS heeft gewoon stevige leren stappers ipv sneeuwlaarsen. Ze heeft hele kleine voeten en ze paste dus doodleuk niks anders. En die "moonboots" werken niet als ze paar maten te groot zijn dus gewoon gevoerde leren laarsjes voor mevrouw
Nee, ik heb een overbroek gekocht. Dus een soort van dikke regenbroek die over de gewone broek heen gaat. Zodat zijn broek niet nat wordt van de sneeuw. Maar verder houdt zijn winterjas hem ook wel warm lijkt mij.
Mijn zoontje speelt zo graag buiten, maakt niet uit wat voor weer het is. Vorig jaar een groot skipak gekocht en het was een groot succes! Hopelijk kan hij hem dit jaar weer aan.
@yukl: dat is wel het idee van een winterjas lijkt me weet ook niet zeker of ik er speciaal 1 zou kopen als we niet naar oostenrijk gaan... maar als ze hem heeft draagt ze hem toch wel regelmatig op zich. zeker de broek is wel lekker als er veel sneeuw ligt. en een warme jas heb je sowieso nodig lijkt me...
Ik vind het niet nodig, vorig jaar deden we een maillotje onder haar broek, snowboots aan en een lekkere winterjas, mutsje, sjaal en wanten, en gaan met die banaan
Nee ik heb altijd skibroeken gehad en dat vind zoonlief heerlijk. Lekker sleeen en schatsen en bij gewoon buitenspelen.
Ik heb er net 1 bij de H&M gekocht (was 29,95). Vorig jaar zag mijn zoontje zo blauw van de kou. Hij heeft toch al geen spek. Maar mijn dochter kan juist heel goed tegen kou. Ligt een beetje aan je kind ook denk ik of je er 1 aan moet schaffen.
Ik heb er nog geen gehad (zoon is al 3) en nog nooit gemist ook. Gewoon een warme broek aan, lange sokken en misschien nog laarzen en een warme jas. Is warm zat, hij is nl actief en dat genereert ook een hooop warmte. Voor dochter vergelijkbaar, al is zij pas 1,5. Nou moet ik zeggen dat wij onze kinderen nooit enorm inpakken, als ik het vergelijk met anderen hier in de buurt. In de buggy kregen ze een dekentje (voetjes mee-instoppen) over zich heen. De voetenzak gebruikte ik alleen in hun eerste winter, toen ze nog niet buiten liepen.
Ja zowel voor peuter als voor baby, gaan op wintersport, dus daarvoor is het sowieso handig. Maar ook voor koude winters in NL vind ik het wel praktisch.
ja, we gaan 2 keer naar een wintersportgebied en sowieso lekker als het weer een koude winter wordt in NL.
Voor die paar koude dagen in NL zou ik geen (prijzig) skipak aanschaffen. Dan is er ook wel iets te regelen met lagen kleding. Maar ik heb 2 jaar geleden een dikke (ski)-broek gevonden op de rommelmarkt voor 4 euro. Kijk, dan laat ik zoiets niet liggen. Voor die prijs maakt kan het wel uit..
@deepfreeze: tja zeker voor de kleintjes kun je sowieso voor 15e terecht bij scapino... voor de wat grotere zou iko ok niet gaan voor een apart skijack en aparte winterjas maar een losse warme broek (in een lekker neutraal (zwart) kleurtje) is best handig.
Hoi allemaal! Dank voor jullie reacties! Denk dat ik inderdaad voor Lucas ga proberen een warme broek te scoren, hopelijk niet te duur. Mocht er dan weer veel sneeuw vallen, kan hij iig naar buiten als hij dat wil. Ik ben verder ook doordeweeks altijd afhankelijk van fiets en wandelwagen, dus een extra laagje kan geen kwaad. Voor Benjamin ben ik er nog niet uit eigenlijk.... die zit straks in de voetenzak... Misschien als ie op de fiets meekan, maar dat is nog even afwachten!
Wij hebben er elke winter een gehad en vonden het helemaal super. Zo kon ze lekker door de sneeuw heen banjeren zonder helemaal nat te worden. Daarnaast bleef ze zo ook lekker warm.
Vorig jaar voor bart er 1 gekocht bij de lidl in de aanbieding voor 12 euro ofzo. Gaat ook niet langer mee dan 1 seizoen maar wat wil je ook voor die prijs. Wel vroeg erbij zijn het was hier met 5 minuten uitverkocht (2 mama's namen er een stuk of 4 pp mee)